Meeled

KOHUSTUSI ON LIIGA PALJU? 10 parimat tehnikat, mis hoiavad stressi eemal 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 10. september 2019, 12:47
Kindlasti tuleb varuda aega lõõgastumiseks ja lõbuks!Foto: Vida Press
Stress mõjutab nii vaimu kui ka keha. Ehkki stressiga saab elada, tasub vältida pikaajalist  pinget. Siin on 10 parimat soovitust, kuidas stressi ohjata.

Ole realistlik

Kui kuhjad ühele päevale liiga palju tegemisi, ootab sind pettumus, kui sa ei suutnud kõike ära teha, mida tahtsid. Õpi tundma oma piire, see aitab  kohustusi kontrolli all hoida.

Foto: Pexels

Maga

Liiga vähene uni ja puhkamisest loobumine on kindel pilet stressimaailma. Enese laadimine on oluline, kuna ilma selleta sa väsid, kohustused jäävad täitmata ja satud kergesti stressitsüklisse.

Foto: Pexels

Ära unusta lõbu

Elu peab olema ka lõbus! Muidugi on oluline pesta pesu või nõusid, kuid võib-olla kannatab suurpuhastusega oodata homseni, kui ees on midagi lõbusat. Mõnikord võib parim meeleoluravim olla jalutamine, vahel pakub lõõgastust lugemine. Rutiinist väljumine mõjub meeltele hästi ja hoiab stressi eemal.

Foto: Pexels

Ära nõua endalt liiga palju

Keegi ei saa olla maailma parim kõiges. Paljud koormavad end täiuslikkuse poole püüdlemisega, kuigi vahel piisab ka vähemast. Kaalu, kas nõuad endalt ja ka teistelt liiga palju.

Foto: Pexels

Kui töötad viis päeva nädalas ja sisustad õhtud koosolekute ja kohtumistega, peaksid kindlasti hoolitsema, et sul oleks ka kohustustevabasid aegu. Proovi, kuidas tundub, kui sul pole mingeid plaane! Võib-olla on seda algul raske teha, kuid oluline on harjuda ka akude laadimisega.  Hiljemalt järgmisel nädalal märkad, kui kasulik see on.

Foto: Pexels

 Ära muretse asjata

Paljud meist kannavad oma õlul suuri ja väikeseid muresid, millest vähemalt osast võiks loobuda. Muretsemine ei vii enamasti kuskile. Kaalu, kas  muretsemine aitab lahendada su enda või teiste probleeme? Pidev muretsemine ja peas halvimate stsenaariumite ketramine vaid suurendab stressi.

Foto: Pexels

Tegele asjadega, mis on tõesti tähtsad

Kas raiskad aega ja energiat asjadele, mis kulutavad sind ja mille võiks hoopis tegemata jätta? Mõtle, mida tahaksid ise teha – selle asemel, et tegeleda sellega, mida teised paluvad, või mille puhul oletad, et teised seda sinult ootavad.

Foto: Pexels

Püüa elada olevikus

On selge, et ka homsele tuleb mõelda, kuid pidev tulevikus elamine võtab elurõõmu. Kui sul on keeruline olevikule keskenduda, saad harjutada kohalolekut. Tee hetkeks paus, sulge silmad ja keskendu ainult hingamisele ning sellele, kuidas su keha end praegu tunneb.

Tee 10minutilisi pause

Võimalusel tee töö juures regulaarselt pause. Mõnikord on nii kiire või haarab töö sedavõrd, et need ununevad. Kui sa pause ei tee, vähendab see töövõimet ning koormab keha ja vaimu. Seega pea meeles – tee kindlasti pause!

Foto: Pexels

Ära karda abi otsida

Kui stress on viinud sind juba nii kaugele, et oled väga väsinud ja ärevuses, ära häbene abi otsida. Räägi sõbraga või otsi spetsialisti abi.

Järgi taldrikureeglit

Kujuta ette, et su päev on nagu taldrik. Kui sa kuhjad selle liiga täis, on sul pärast söömist paha olla. Seega pane taldrikule vaid tähtsaimad asjad.

Foto: Pexels

Allikas: Kunto Plus

Samal teemal

9. september 2019, 19:00
KOLME LAPSE VALUSAD LOOD. Terapeut: lapsele tuleb rääkida tõtt ka lähedase enesetapu kohta
7. september 2019, 12:00
TOO KOER MAJJA 8 olulist põhjust, miks koeraomanikud on teistest õnnelikumad ja tervemad
3. september 2019, 06:00
HIINA MEDITSIIN SOOVITAB: sügisel turguta immuunsust selle ülimalt lihtsa tegevusega!
28. august 2019, 06:00
ISTUD JÄLLE KOGU PÄEVA? Nii rikud pepuvormi ja riskid nende kuue haigusega

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee