Keha

HEA ENESETUNDE SALADUS: Anni Rahulat aitasid need kaks olulist muudatust (7)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 17. september 2019, 14:05
Anni Rahula on hakanud hoolikamalt jälgima, mitu korda päevas ta sööb.Foto: Erakogu
Talleggi saadik Anni Rahula osales pool aastat tagasi Tervise Arengu Instituudi eksperimendis, mille käigus pani kirja oma nädala toidud. Pärast seda on ta teinud toitumises paar olulist muudatust.

 Eksperimendi käigus selgus, et Anni toidust saadav kalorihulk oli päevade lõikes üsna juhuslik. Oli päevi, kui ta sai toidust 1000 kilokalorit ja päevi, mil päevane kaloraaž oli 1600. Tegelikult soovitati tal päevas tarbida 2000-2100 kalorit.

"Minu kõige suurem probleem on see, et ma ei tunne nälga. Pean endale meelde tuletama, et sööksin kolm korda päevas, sest näljatunne tekib hästi aeglaselt. Olen hakanud seda nüüd hoolikamalt jälgima,” selgitas Anni, kes on ära jätnud ka kõikvõimaliku näksimise.

Kõht püsib kauem täis

Samal teemal

Viimase vastu aitab võidelda ka valgurohke toidu söömine, sest nii püsib kõht kauem täis ja ei teki erinevaid isusid. Just sellepärast üritab Anni lisada igapäevasesse menüüsse kana, kala, ube ja tofut. Nende kõrvale armastab ta süüa salateid või hooajalisi köögivilju.

“Viimasel ajal olen salatitesse lisanud seemneid, sest tunnen, et need aitavad kergele ja heale enesetundele kaasa. Minu tavapärane rütm on selline, et hommikusöök on toekas ja õhtusöök kergem. Hommikuti sööme tavaliselt putru ja lisame sinna marju ja seemneid,” kirjeldas ta.

 Lõuna- ja õhtusöögi üheks osaks on kanaliha. Seda juba üksnes sellepärast, et see valmib kiiresti. “Üks teema on ajakulu ja teine, mis märksa olulisemgi, on enesetunne. Tunnen, et pärast on kergem olla ja ei teki väsimust ega uimasust,” avaldas ta.

“Minu suurteks lemmikuteks on just salatid. Paned salatimaterjalile juurde kana ja ongi väga mõnus toidukord valmis. Viimasel ajal olen püüdnud järgida ka seda põhimõtet, et ei söö näiteks kartulit ja liha koos, vaid panen kõrvale hoopis salatit. Nii on hiljem märksa kergem olla.”

 Kuidas tuua vaheldust?

 Nagu paljud inimesed, seisab ka Anni pidevalt silmitsi väljakutsega – kuidas tuua toidulauale vaheldust? Tihtipeale hakkame kordama retsepte, mis lõpuks enam nii maitsvad ei tundu.

 “Olen kuulnud, et üsna paljudel on sama mure – tehakse samu roogasid ja ühel hetkel tuntakse, et ei taheta neid enam. Mina olen lahendanud selle nii, et võtan kokaraamatu ja valin viis uut retsepti, mida proovin. Kui oma lemmiktoitudest paus teha, siis tunduvad need mõne aja pärast taas kordades maitsvamad,” muigas Anni.