Keha

HIINA MEDITSIIN SOOVITAB: immuunsuse tugevdamiseks toeta neid kolme organit (3)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. september 2019, 06:00
Foto: Vida Press
Selleks, et organism suudaks paremini võidelda väliste ja sisemiste haigustekitajatega, on vaja tugevdada immuunsust. Hiina meditsiinis on immuunsusega seotud kopsud, neerud ja põrn. Immuunsuse tugevdamiseks tuleb toetada kõiki kolme organit, kirjutatakse Tervise Alkeemia blogis

Kopsuenergia nõrkuse korral on peamisteks sümptomiteks spontaanne higistamine, vesine eritis ninast või ninakinnisus, lõhnatundlikkuse langus ja väsimus.

Põrnaenergia (yangi) nõrkuse puhul on sümptomiteks isu vähenemine, püdel väljaheide, külmatunne ja külmad käed-jalad, väsimus, niiskuse ja lima kogunemine kehasse, mille väljenduseks on krooniline nohu, rögane köha, lastel adenoidid.

Neeruenergia nõrkuse korral on põhisümptomiteks väsimus ja kurnatus, alaselja nõrkus ja väsimine, põlvede nõrkus ja valu, seksuaalfunktsiooni ja fertiilsuse langus.

Foto: Pixabay

Kuidas immuunsust tugevdada?

Samal teemal

Immuunsuse tugevdamisel on oluline töö ja puhkuse tasakaal ning õige toitumine. Qi gong tähendab otseses tõlkes tööd (gong) energiaga (qi). Igapäevane qi gongi harjutamine tõstab inimese üldist toonust ning tugevdab ja korrastab inimest ümbritsevat energiavälja.

Mille poolest erineb qi gong tavalisest füüsilisest treeningust?

Lisaks lihaste, kõõluste, liigeste ja luude tugevdamisele mõjutab qi gong ka siseelundeid, eemaldades energiablokeeringuid ja tugevdades meie organite eluenergiat. Qi gongi erinevaid liike ja variante on väga palju - Kuldse kella harjutused, Yi jin jing, hommikune qi gong ja pikaealisuse qi gong. Lisaks tai ji, shindo venitusharjutused ja raja jooga.

Headeks toniseerijateks ning immuunsuse tõstjateks on erinevad taimed. Neid võib kasutada eraldi, aga koos nende toime tugevneb. Taimedega saame oma organismi toetada seespidiselt (teed, preparaadid, tinktuurid) ja välispidiselt (jalavannid).

Foto: Pexels


Taimsed jalavannid toetavad üldist energiataset ja sobivad väsimuse ning jõuetuse korral. Need toniseerivad neerusid ja põrna ning seeläbi meie kaitseenergiat. Jalavanne on soovitatav teha iga päev paari kuu jooksul.

Loe artikli täisteksti edasi SIIT