Sisuturundus

Mis on hüdromassaaž ja kuidas see tervisele mõjub? 

Vannituba.ee, 14. oktoober 2019, 11:40
Foto: Envato Elements
Vannituba.ee pakub oma valikus Aquatori vanne, mis on toodetud Eestis. Toodetega saab tutvuda Vannituba.ee salongides (kuni oktoobri lõpuni 20% soodustust Aquatori toodetele) Tallinnas Järve keskuses ja Tartus Eedeni keskuses ning kodulehel www.vannituba.ee. Pakume ka toodete transporti paigaldust ja vajadusel vana utiliseerimist. 

Aquator vannide projekteerimisel järgitakse tingimusteta ergonoomika ja funktsionaalsuse põhimõtteid – tulemuseks on vannid, milles on mugav olla ning kus on tagatud väga hea vee- ja õhumassaaži toime. Massaažiseadmed on paigutatud niimoodi, et saavutada maksimaalselt tõhusat mõju, toetudes seejuures meie laialdastele ja pikaajalistele kogemusele ravivannide tootmise ja hoolduse alal. Oma tegutsemisaja jooksul on Aquator tõusnud juhtivaks terapeutiliste ravivannide arendajaks ja tootjaks Balti riikides.

Mis on hüdroteraapia?

Hüdroteraapia on arvatavasti maailma vanim raviviis, mille kasutamist on täheldatud juba Egiptuse, Kreeka ja Rooma muistsetes tsivilisatsioonides. Näiteks Egiptuse ülikud kümblesid aromaatsete õlide ja lilleõitega lõhnastatud vees, seevastu roomlased ehitasid kodanikele ühiskasutuseks mõeldud keerulise ehitusega pesemiskomplekse ehk saunasid. Juba pikka aega teatakse, et kuum vesi paneb vereringe paremini, tööle tõstes seeläbi toonust. Hippocrates määras haiguste korral suplusi allikavees, 19. sajandil töötas dominikaani munk Sebastian Kneipp välja terve vesiravi süsteemi ning kirjutas oma meetodist isegi raamatu. Need põhimõtted on suures osas kasutusel tänapäevalgi, nüüd juba kaasaegse vesiravi tehnoloogia abil. Hüdroteraapia on loodusliku teraapia efektiivne vorm, mis stimuleerib endorfiini teket – see hormoon leevendab valusid ja pingeid kehas.

Hüdroteraapia üks osa, hüdromassaaž, on tänapäeval populaarseim ja kättesaadavaim kui kunagi varem. Uuringud on tõestanud, et hüdromassaaž pole mitte mingil juhul ainult nauditav lõbu. Lisaks mõnusa tunde tekitamisele mõjub see protseduur ka mitmel erineval, nii füüsiliselt kui vaimselt ravival viisil. Hüdromassaaž on tõhus ja kättesaadav kõigile, aga mis on peamine – massaaživannide areng ei peatu. Kogu aeg tekivad uued tehnoloogiad ning vannide juhtimine muutub aina täpsemaks. Vee toime jääb samaks, aga protseduur ise täiustub oluliselt. Näiteks võib tuua Aquator OÜ poolt hiljuti juurutatud akupressuur hüdromassaaži lahendused jalataldadele, küünarliigestele, küünarvarrele ning peopesale. 

Õhumassaaž on hüdromassaaž õhumullidega, mis väljuvad vanni põhjas paiknevatest düüsidest ning tekitavad eeskätt jalgade suuri lihaseid (reied, sääred) mõõdukalt raputava efekti.

Hüdromassaaž leevendab stressi.

Stress on tänapäeva meeletu elutempo juures üks peamisi põhjuseid arsti külastamiseks. Tavakeeles mõistetakse stressi all ärritavat närvipinget, mis mõjub pikema aja jooksul muserdavalt ja tekitab kehalisi vaevusi. Tüüpilised stressorid on igasugune psüühiline pinge, raske kehaline pingutus ja erinevad traumad. Tüüpilised on ka kõrge tööpinge ja jõhker kohtlemine. Stressiga kaasnevad pea-, selja- ja kaelavalu, silmade väsimus, keskendumisvõime halvenemine, närvilisus, depressioon, kergesti ärritumine, kõrge vererõhk, südamehäired ning füüsiline ja emotsionaalne üleväsimus. Kõike seda aitab leevendada hüdromassaaž Aquatori massaaživannis – see vähendab keha reaktsiooni stressile, lihaspingeid ja südamekloppimist ning tuues vererõhu ja vereringe tagasi normaalsele tasemele.

Hüdromassaaž lõdvestab lihaspingeid.

Lihaspingeid ja sellest tulenevate valude tekkepõhjuseid on mitmeid: sundasend tööl, vigastused, ülekoormus, halb vereringe. Kõik need tegurid võivad põhjustada valu ja ebamugavustunnet. Igale kontoritöötajale on tuttavad sellised liigsest istumisest tingitud vaevused nagu kaela-, õla-, käte-, selja- ja jalalihaste valud. Lihaspinged ja liigeste ülekoormused vähendavad meie töövõimet ning muudavad lühemaks või pikemaks ajaks töötamise võimatuks.

Hüdromassaaž venitab ja lõdvestab pinges lihaseid ning sidekude, vähendades hõõrdumist ja taastades liikumisulatuse.

Hüdromassaaž parandab vereringet.

Pinges lihased ei suuda endas hoida vajalikus koguses vedelikku ega seda läbi lasta. Tagajärjeks on vereringe halvenemine ja südame koormuse suurenemine. See muudab inimese loiuks ja jõuetuks, tekitab väsimustunnet ning isegi valu. Hüdromassaaž mõjub rahustavalt, väheneb surve veresoontele, paraneb vereringe, südame koormus kahaneb. Paranenud vereringe toob rakkudesse energiat ja hapnikku ning väljutab ainevahetusest tekkinud jääkprodukte. Lisaks suurendab massaažiprotseduur kehas hapnikku kandvate punaste vereliblede arvu.

Hüdromassaaž annab parema une

Igapäevasest stressist tulenev pinge võib takistada magamajäämist: oled väsinud, turris, kergesti ärrituv ja neurootiline. Pidev magamatus viib organismi seisundisse, mis on sarnane alkoholijoobele. See mõjub kehale väga kurnavalt ning hakkab peagi mängima rolli teistes tervise aspektides. Hüdromassaaž on loomulik ravim unetuse, neurasteenia (väsimussündroomi) ja vegetatiivse neuroosi vastu. Kõrgendatud tundlikkuse seisundis on samuti kasulik võtta lõdvestavat vanni. Hüdromassaaž lõdvestab lihaseid ja rahustab meeli – vererõhk langeb, südamerütm paraneb ning hingamine muutub sügavamaks ja rütmilisemaks, valmistades ette mõnusaks ööuneks.

Hüdromassaaž mõjutab nahka ja parandab jumet

Naha kuivamist põhjustavad mitmed asjaolud. Vananedes nõrgenevad naha omad niisutavad ja kaitsvad mehhanismid, kuid teine oluline tegur on kuiv õhk. Eriti väheneb suhteline õhuniiskus talvel ja vesi aurustub naha pinnalt. Tähtis osa on eluviisidel: suitsetamine, vale toitumine ja UV-kiirgus kuivatavad samuti nahka.

Foto: Kaido Haagen

Veel on nahale väga kasulik mõju. Hüdromassaaži protseduuril avanevad kapillaarid ja nahk saab rohkem verd. Paranenud verevarustus aitab nahka niisutada, parandades selle tekstuuri ning samas vähendades naha kuivust. Osa stimuleerivast energiast kandub edasi, näiteks vereringesse ja soolestikku. Organism saab rohkem toitaineid ja hapnikku, mis parandab immuunsust.