Hea nõu

VÄSIMUS JA VILETSAD JUUKSED? Viis salakavalat märki, et sul võib olla vitamiinipuudus 

Ohtuleht.ee, 28. oktoober 2020 06:00
Vitamiinipuudus teeb juuksed viletsaks. Foto: Vida Press
Väsimus, veritsevad igemed või haprad juuksed? Nii mõnegi tervisemure taga võib olla vitamiinipuudus.

Vitamiinide ja mineraalide puudus teeb inimese vastuvõtlikuks haigustele, vigastustele ja teistele terviseprobleemidele. Vitamiinid on olulised, et organismi vastupanuvõime oleks tugev. Kui keha ei saa piisavalt vitamiine, võib ta sellest  teada anda üllatavate märkidega.

Väsimus

Väsimus piinab neid, kes teevad palju tööd, kuid töö pole ainus süüdlane, miks inimene on liiga väsinud. Väsimuse taustal võib olla näiteks kaaliumipuudus. Kaalium on oluline lihaste tööks ja selle puudus häirib ka südametööd.

Kaaliumi sisaldavad: juur- ja puuviljad, spinat, aprikoosid, banaanid, greip, seened, kartulid.

Foto: Pixabay

Veritsevad igemed

Paljud süüdistavad veritsevates igemetes hambaharja, kuid ka C-vitamiini puudus võib panna igemed veritsema. C-vitamiin on oluline, et organismi immuunsus oleks tugev. C-vitamiini puudus võib tekitada ka väsimust ja vastuvõtlikkust nakkustele.

C-vitamiini sisaldavad: tsitrusviljad, tomatid, kartulid jm.

Foto: Pixabay

Nägemisprobleemid

Nägemist mõjutavad mitmed ained, näiteks A-vitamiini puudus võib tekitada nägemisprobleeme hämaras.

A-vitamiini sisaldavad: rasvane kala, porgand, värsked puuviljad, piimatooted.

Foto: Pixabay

Haprad küüned ja juuksed

Küünte ja juuste hapruse põhjuseks võib olla mitme vitamiini ja mineraali puudus. Enamasti on selle probleemi taga kaltsiumi., tsingi-, B-vitamiini ja rauapuudus.

Hoolitse, et saad piisavalt biotiini ja B-rühma vitamiine. Sageli on B-vitamiini puuduse taga alkoholiga liialdamine või karm vegandieet.

B-vitamiini sisaldavad: piim ja piimatooted, liha, muna, juurviljad.

Foto: Pixabay

Üllatav kaalutõus

Kui kaalutõusu taga pole selged elumuutused, tasub kaaluda, kas saad piisavalt joodi ja rauda. Jood on tähtis kilpnäärme normaalseks tööks.

Joodi sisaldavad: siig, tursk,muna, ploomid, tuunikala, jodeeritud sool.

Rauda sisaldavad: maks, punane liha, oad, läätsed, herned, pähklid. 

Allikas. Iltalehti

Samal teemal

03.06.2021
HOIA SEEDIMINE KORRAS! Need igapäevased tegevused vähendavad kõrvetisi, gaase ja teisi kõhumuresid
26.04.2021
KÜÜNED HOIATAVAD! Vaata, mis haigusi võivad reeta nende värv ja seisund!
14.04.2021
NOOR NAINE PIHIB: veganlus tegi mu paksuks ja uimaseks ning viis aneemia äärele!
03.04.2021
KEHA HOIATAB! 7 muutust välimuses, kui su tervisega on midagi viltu