Hea nõu

SÜDAMEARST SOOVITAB: need toidud ei lase halval kolesteroolil veresooni rikkuda! (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 31. august 2020 05:00
Väga oluline on süüa puu- ja juurvilju.Foto: Vida Press
"Kolesterool on kahtlemata oluline aga ehk on temast viimastel aastatel juba liiga palju räägitud. Ja võib-olla seda kardetakse liialt," arvab kardioloog Margus Viigimaa.

"Enamiku inimeste puhul on võimalik kolesteroolitaseme mõõdukat tõusu normaliseerida vähendades loomsete rasvade osakaalu toidulaual," selgitab professor Viigimaa Regionaalhaigla südamekeskuse Tervisepooltunnis.

"Ent eelkõige on tähtis antioksüdantide sisaldus toidus. Kui nende tase on kõrge, siis ei saa n-ö halb, veresooni kahjustav kolesterool toimida. Nii et väga tähtsal kohal on puu- ja juurviljade söömine.

Eestis võiks olukord parem olla, sest süüakse liialt kõrge suhkru-ja soolasisaldusega toite. Kasulik on ka sealiha asendada kalatoitudega.

"Eestis võiks olukord parem olla, sest süüakse liialt kõrge suhkru-ja soolasisaldusega toite," arvab kardioloog Margus Viigimaa.Foto: Tiina Kõrtsini

Samal teemal

Muidugi on patsiente, kellel on väga kõrged kolesteroolinäitajad, aga sel juhul on juba küsimus maksas, mis sünteesib liialt kolesterooli ning tegemist on päriliku haigusega, mis vajab ravimeid.

Viimaste aastate jooksul on ka tekkinud bioloogilisi ravimeid, mis kõigi olemasolevate tunnuste ja uuringute tulemuste järgi on ohutud ning sama efektiivsed kui siiani kasutusel olnud keemilised ravimid.

Siiski on ravimine väga väike osa meie tervise tugevdamisest. Valdav enamus saab tervisliku toiduvalikuga oma asjad korda. Kui sellele veel lisandub aktiivne elustiil, vähemalt 30 minutit liikumist päevas ja vähemalt 2–3 korda nädalas tegelemist lemmikharrastusega, siis on põhivundament loodud, et südamehaigused ei kimbutaks."

Artikli täisteksti saad lugeda SIIT