Hea nõu

KÕHUKE KASVAB? 9 rumalat kommet, mis paisutavad märkamatult vöökohta 

Ohtuleht.ee, 29. mai 2020, 06:00
Väga oluline on süüa juurvilju, sest need sisaldavad palju kehale kasulikke kiudaineid.Foto: Vida Press
Paisunud vöökoht on hea põhjus, et vaadata üle, kuidas liigud ja  mida sööd. Kuid vahel tundub täiesti võimatu saada kõhust lahti, sest toetad selle  kasvamist mõnede rumalate kommetega.

Kummis kõht pole ainult iluviga, vaid võib kõnelda ka sellest, et siseorganite ümber on kogunenud kahjulik rasv. Vöökoha rasvumine aga soodustab diabeedi ja südamehaiguste ning isegi vähi teket.

Võid soodustada vöökoha paisumist ja kahjuliku kõhurasva lisandumist, kui käitud nii:

Sööd tunnete järgi

Meeleolu võib mõjutada seda, mida sööd. Stressiga lisandub hormooni kortisool tootmine kehas, mis võib kasvatada himu rasvaste ja magusate söökide järgi. Ühe Ameerikas tehtud uuringu järgi rasvusid keskealised naised, kes tundsid end kurvana, 59% tõenäolisemalt, kui need, kes olid rõõmsad ja õnnelikumad.

Emotsionaalsele söömisele tuleb leida sobiv aseaine, näiteks meelepärane liikumisviis.

Oled mahlasõltlane

Kui jood palju puuviljamahlasid, võid märkamatult koguda lisakilosid. Mahlasid ei saa võrrelda puuviljadega, mis sisaldavad palju kiudaineid, mida keha väga vajab. Magusad mahlad võivad soodustada kehas põletikke ja kõhurasva teket.

Limps äratab pitsahimu

Magustatud joogid võivad olla tõeline dieedipidur. Ühes limpsipudelis võib sisalduda isegi 10 teelusikatäit suhkrut. Suhkur tõstab ka söögiisu, eriti himu rasvaste toitude järgi. Parim janukustutaja on vesi, millele võid lisada ka sidrunit.

Liigud ebaregulaarselt

Toiduvaliku kõrval on väga oluline ka liikumine. Liikudes kasutavad lihased energiat, selle asemel et see rasvana kehasse koguneks.

Loodad liialt kõhulihaste treeenimisele

Sööd, kuidas juhtub

Kui teed enne sööki plaane, mida kavatsed süüa, aitab see teha tervislikumaid valikuid. Kui sa ei mõtle ette, mida ja millal sa sööd, võib see viia selleni, et sööd kõike, mis ette jääb.

Tark on teha söögiplaane isegi eelmisel päeval. Ja eriti hea, kui teed nädalaplaani, mida kavatsed süüa. See vähendab kiusatust teha poes emotsionaalseid oste.

Jätad toidukordi vahele

Söögikordade vahelejätmine ei päästa kõhust, pigem vastupidi. Söögikordade vahelejätmine aeglustab ainevahetust, mille tulemusena põletab keha vähem kaloreid. Näljatunne viib kergemini ka ebatervislike valikuteni. Näljane inimene ei tee mõistlikke otsuseid, vaid sööb, mida juhtub.

Menüüst puuduvad juurviljad

Juurviljad sisaldavad kehale vajalikke kiudaineid, mis on väga olulised kaalulangetuseks. Kiudained parandavad seedimist ja aitavad tekkida küllastustundel. Kiudaineid saab köögiviljadest, marjadest, seemnetest ja täisteratoodetest.

Oled kogu aeg väsinud

Unepuudus tekitab stressihormooni kortisooli lisandumist, mis lisab magusaisu.Väsinud inimene teeb ebatervislikke toiduvalikuid, sest keha vajab kiiresti energiat. Kurnatud inimene loobub kergesti ka liikumisest. Unepuudus rikub ka ainevahetust, mis omakorda soodustab kõhukese kasvamist.

Allikas: Iltalehti

Samal teemal

täna, 06:00
KAAL EI LANGE KOHE KUIDAGI? 14 nippi, mis on eriti kasulikud neile, kes on üle neljakümne
5. oktoober 2020, 07:00
NII VÕTAD KINDLALT ALLA: need kolm põhimõtet on ühised kõikidele edukatele dieetidele
29. september 2020, 13:09
ÄRA MÕTLE, ET OLED PAKS JA KOLE! Kindlaks kaalulangetuseks pead mõtlema hoopis nii!
18. september 2020, 07:00
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske