Hea nõu

KALORIPOMMID! 10 tervislikuks peetud toitu, mis teevad hoopis paksuks (1)

Ohtuleht.ee, 3. jaanuar 2020, 06:00
Smuuti võib olla täielik kaloripomm, kui sinna lisada ka suhkrut. Foto: Vida Press
Mõned toidud, mida me oleme harjunud pidama tervislikuks, on hoopis salakavalad dieedirikkujad. Alati tasub uurida, mida üks või teine toit tegelikult sisaldab. 

Caesari salat

See on väga hea näide petlikust toidust.  Kuna see on salat, siis arvad automaatselt, et see on väga tervislik ja kasulik. Kuid taldrikutäis seda salatit võib sisaldada umbes 360 kcal ja 29 g rasva tänu rammusale kastmele. Kui valmistad ise salatit, pane kastet ainult üks supilusikatäis.

Foto: Pixabay

Puuviljasmuuti

Smuuti võib olla teinekord täielik suhkrupomm – oleneb, millest see koosneb. Klaas smuutit võib sisaldada isegi paarsada kalorit, kui sinna lisada näiteks banaani, jäätist ja suhkrut.

Joo pigem väike klaas smuutit. Pane sinna mahla asemel värskeid puuvilju ja väherasvast jogurtit.

Foto: Pixabay

Energiabatoonid

Paljud sellised batoonid on tegelikult pigem maiustused, mis sisaldavad palju kaloreid ja on peale selle ka kallid. Energiabatoon võib sisaldada isegi kuni 500 kalorit! Samas jätavad need kõhu tühjaks – üks amps ja ongi läinud!

Vali energiabatoonid, mis sisaldavad alla 200 kcal ja kus on palju kiudaineid ja valke.

Foto: Pixabay

Dieetkarastusjoogid

Suhkruvabade jookide joomine tundub hea mõte, kui tahad alla võtta. Kuid sageli võib siis tekkida mõte, et võid selle võrra rohkem süüa või võtta suurema magustoidu. Aga kui sööd rohkem kaloreid, kui ära kulutad, võtad ikka juurde.

Seega – üksiku toiduaine kalorite arvestamise asemel vaata kalorite üldkogust.

Vitamiinijoogid

Vahel lisatakse pudeliveele  ka vitamiine ja see on enamasti suurelt välja reklaamitud. Kuid mõned firmad lisavad sellistele jookidele ka suhkrut ja 0-kalorililise vee asemel võid saada hoopis sajakalorilise joogi.

Foto: Pixabay

Jogurt

Jogurt on tervisliku toitumise superstaar, mis sisaldab palju valku ja kaltsiumit. Kuid paljudesse jogurtitesse on lisatud rikkalikult suhkrut. Eelista maitsestamata jogurteid, loobu magusatest jogurtitest.

Foto: Pixabay

Mitmeviljatooted

Kui näed leiva, pasta või küpsiste sildil märkust ”mitmevilja” või “seitsmevilja”, siis tasub sellegipoolest alati hoolikalt nende täpset koostist uurida. Isegi kui need on mitmeviljatooted, võivad need siiski sisaldada ka rohkelt valget jahu, kus pole kiudaineid ja kasulikke toitaineid.

Vali tooted, kus on kirjas 100% täistera või tooted, kus on rohkem kiudaineid.

Light-oliiviõli

Kui tahad alla võtta, püüab pilku kõik, kus on peal light. Aga  näiteks light õli sisaldab sama palju kaloreid ja rasvu kui teised õlid. Need on light ehk kerged vaid värvitooni ja maitse poolest.

Ole ettevaatlik - light toodete siltidel ei tähenda, et need sisaldavad tingimata vähe kaloreid.

Foto: Pixabay

Lisatud oomega-3 rasvhapped

Mõnedele toodetele on lisatud oomega-3 rasvhappeid, kuid need ei pruugi olla need, mis on parimad südamele. Või on seda nii vähe, et mõttekas oleks võtta hoopis amps lõhet.

Jäätee

Jäätees sisalduvad antioksüdandid ei tee sellest automaatselt tervisejooki. Neile on vahel lisatud palju suhkrut, mis võib olla hoopis oht tervisele.

Foto: Pixabay