Keha

Funktsionaalse toitumise nõustaja: dieet on kehale lisastress, mida on parem vältida! 

Riinu Rätsep, toitumisnõustaja; Nipiraamat, 5. märts 2020, 06:21
Funktsionaalse toitumise nõustaja Riinu Rätsep.Foto: erakogu
Dieet on kehale suur lisastress, mida on parem vältida. Ükski toitumiskava pole ka pikemas plaanis püsiv lahendus. Mis oleks, kui alustaks tasapisi lihtsalt tervisliku eluga? 

Dieedi asemel tegele pigem korraga ühe väikese tervisliku harjumusega, ja seda vähemalt kuu aega järjest. Näiteks püüa alustada päeva klaasi veega, seejärel juuruta end sööma hommikusööki. Kui oled eelneva omaks võtnud, hakka lähtuma toidukordadel taldrikureeglist, söö päeval korrapäraselt, liigu tunnike looduses või puhka end öösiti välja. Kui oled hommikul ja päeval hästi söönud, pole ka õhtul söömasööstu, ööuni on rahulikum ja ärkad puhanuna.

Samal teemal

Astu tasapisi need 5–6 sammu tervislikuma elu suunas, võttes endale muutustega harjumiseks aega. Seejuures ära võrdle end teiste, vaid ainult iseendaga. Väga mõistlik esimene tervislik samm on minna metsa jalutama. Selle asemel aga suundutakse sageli, põmm!, jooksma. Ja kui üle pika aja pärast esimest saalitrenni on lihased väga valusad, loobutakse kohe, sest tundub, et see pole minu jaoks! Liiga suurelt alustades kiputakse pettuma.

Ära otsi mitteliikumisele vabandusi, et on vaja tegeleda lastega või tööl väga kiire. Investeeri enda füüsilisse vormi, et olla produktiivne tööl ja lastelegi parem kaaslane. Olles sportlik, näitad ka oma järglastele eeskuju, et liikumine on tähtis. Üks põhjus, miks liigutakse vähe, on see, et jäljendame oma vanemaid. Harjumusi, mille kodust kaasa saame, on keeruline muuta. Paljude eestlaste päritoluperekonnad on maalt ja vanasti polnud ju kombeks, et perenaine talitab loomad ära ja läheb siis jooksma. Trenni tegemine või toidusedeli jälgimine polnud siis tavaline.

Oluline on väärtustada ka vaimset tervist! Pahatihti täidetakse iga jõudehetk müra ja infoga. Jäta nutiseade eemale ja kuula vaikust, oma mõtteid või rahustavat muusikat. Mine loodusesse, massaaži, loe raamatut või mediteeri –  see kõik maandab stressi. Teadvusta endale, et sina oled kõige olulisem!

Riinu Rätsep,
funktsionaalse toitumise nõustaja