Klarika Kallikorm-RannametsFoto: Robin Roots
Terviseuudised
21. märts 2020, 20:13

Perearsti nõuandetelefoni juht: esimese asjana tuleks siiski nõuandetelefonile helistada (1)

Peale koroonaviiruse kriisi puhkemist on perearsti nõuandetelefoni juhi Klarika Kallikorm-Rannametsa sõnul kõnede arv vähemalt kaks korda kasvanud. Nõuandetelefoni jõuekust kõnedele vastata selline järsk ülekoormus aga haavanud pole.

Kui varasemalt sai perearsti nõuandetelefon 600 kuni 800 kõnet ööpäevas, siis eriolukorra ajal on ühes ööpäevas vastatud maksimaalselt lausa 2200'le kõnele. Praeguseks on olukord stabiliseerunud ning kõnesid on keskmiselt 1600 päevas. Kallikorm-Rannamets ütleb, et vähemalt 80% kõnedest puudutavad koroonaviirust.

"Tööd on rohkem kui muidu, aga oleme lisatööjõudu värvanud ja oma inimesed on samuti koormust suurendanud," rahustab Kallikorm-Rannamets. Kuigi võib juhtuda, et peate ootama tavalisest kauem, siis kindlasti mitte rohkem kui paar minutit. 

Sümptomite esinemisel soovitab Kallikorm-Rannamets esimese asjana siiski nõuandetelefonile helistada, mitte teiste inimestega kokku puutuma minna. Pealegi pole praeguses olukorras ülekoormatud perearsti juurde pääsemine sama lihtne kui varem. "Test ei ravi, aga inimestel on muidugi hirm ja vaja teada saada," ütleb Kallikorm-Rannamets.

Meie oma hooajalised viirused on Kallikorm-Rannametsa sõnul pea sama õudsad kui uus viirus. Levitada ei tohiks neist ühtegi. Tuleb püsida kodus ja haigus läbi põdeda. Enamasti kulgevad haigused kergete sümptomitega, mille ravimiseks saab nõuandetelefonilt abi. Kui midagi peaks muutuma, saate tagasi helistada ja leida koos lahenduse ning otsustada, kas on aeg perearsti vastuvõtule pöörduda.

"Mul on rõõm näha, et inimesed käivad väljas jalutamas, mitte ei istu kaubanduskeskustes koos istumas," lisab Kallikorm-Rannamets loole positiivse punkti.

Perearsti nõuandetelefoni number on 1220. Telefon töötab ööpäevringselt igal nädalapäeval.