Meeled

VIDEO | MUREMÕTTED PIINAVAD? Vaimse tervise õde õpetab lihtsat nippi, kuidas negatiivsetest mõtetest eemalduda! 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. detsember 2020 12:00
"Pane tähele enda häirivat negatiivset mõtet, kuid ära mine sellega kaasa," soovitab vaimse tervise õde Liis Kristiin Vaher. Foto: Kuvatõmmis
Kuidas tulla toime muremõtetega, mis lakkamatult peas triivivad? Regionaalhaigla vaimse tervise õde Liis Kristiin Vaher toob lihtsa piltliku näite, kuidas on võimalik negatiivseid mõtteid paremini kontrolli alla saada.

"Meie pead läbivad päeva jooksul tuhanded mõtted, kujutluspildid ja mälestused - mõned neist on meeldivad, mõned aga rõhuvad ja häirivad. Raskel ajal võib pähe tulla palju negatiivseid mõtteid, mis võivad häirida keskendumist," räägib Vaher.

"Me ei saa valida mõtteid, mis meie pähe tulevad, küll aga saame kontrollida seda, mida me nende mõtetega teeme."

Selle illustreerimiseks toob ta lihtsa näite

“Kujutle, et sa oled bussipeatuses ja ootad bussi. Peatusest käib kogu aeg läbi erinevaid busse, kuid need bussid ei vii sind sihtkohta, kuhu soovid jõuda. Bussid tulevad, peatuvad ja lähevad. Kuid sina valede busside peale ei lähe."

Vaheri sõnul on ka häirivad mõtted nagu bussid, mis viiksid sind sinna, kuhu sa minna ei taha. Sinu valik on, kas sa lähed nendega kaasa või mitte. "Pane tähele enda häirivat negatiivset mõtet, kuid ära mine sellega kaasa ega mõtle seda edasi. Lase sellel häirival mõttel minna ja keskendu hoopis nendele mõtetele, mida sa tahad mõelda,” soovitab Vaher.

Samal teemal

29.12.2020
LUGEJATE LEMMIK 2020! Saatuslik nakatumine trepikojas: jäin naabrinaisega pikalt rääkima, nüüd köhin koledasti ja mul on palavik
23.09.2020
ÄRA VARJA LASTE EEST MURESID! Psühhiaater: kui raskustest ei räägita, võivad nende kannatused olla veelgi suuremad
27.05.2020
PALJU ÕNNE! Regionaalhaigla anestesioloog pälvis kõrgeima tunnustuse
03.05.2020
PSÜHHIAATER SOOVITAB: lihtsad tehnikad ja kuldreeglid, mille abil saad ärevust vähendada