Uudised

Rakubioloog Toivo Maimets lükkab ümber vaktsiinikahtlusi: väide, et mõne kuuga tehti vaktsiin ja keegi ei tea, mis asi see on, ei ole lihtsalt õige (168)

LISA KOMMENTAAR

Maimets4. märts 2021, 17:33
tõestagu siis vastupidist ja öelgu siis mis asi see on.
teadus ja meditsiin1. märts 2021, 21:14
mart28. veebruar 2021, 14:44
Inimeste haridustase on niivõrd madal, et nad usuvad igasuguseid libateooriaid ja turujutte, kui professor Maimets neile asja lihtsalt lahti seletab, siis seda nad ei usu...
28. veebruar 2021, 13:47
Kas Te ise Hr.Maimets olete lasknud end süstida covidi vastu.Kas gripi vastu olete .Ma arvan,et ei ole
28. veebruar 2021, 12:59
Olin ühes kliinikus koosolekul kus esiotsas oli Maimets,ta lausa surub peale vaktsiini,vaktsiini vastane on agitaator.
Elvi.28. veebruar 2021, 12:29
Isegi perearstid teevad ravimifirmadega koostööd, ning käsivad igasugu retseptidega saadavat sodi inimese peal katsetada. Mis siis professoritest rääkida!
28. veebruar 2021, 12:05
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Lilc28. veebruar 2021, 17:34
Sisepõlemismootor oli ka enne Opel Asconat olemas, kummi vilistati ikkagi. Silmaringi sulle, lamemaalane!
Oh jah28. veebruar 2021, 12:00
Tänapäeva meditsiin on veel lapsekingades. Need kes väidavad et vaktsiin on ainuõige tee ja ohutu, on endale võtnud jumala staatuse. Iga inimene on nii erinev, inimese ehitus on niivõrd keeruline, me ei oma veel 100 protsendilist infot inimorganismi osas, kui me seda omaks oleksid vähid ja muud paratamatud haigused olematud- ei saa ühe puuga võtta et vaktsiin sobib kõigile. Vaktsiini kõrvalmõjusid saame näha juba varsti, kui mitte kohe siis aastate pärast. Tugevdage oma immuunsust loomulikul teel!
Hei, Maimets!28. veebruar 2021, 11:55
Vaktsiin on samuti mingi keemiline lisaaine, mida me oleme juba aastaid sisse söönud! Apteegid, poeletid täis igasugust trääni. Söö ja püüa olla terve! Miks sa, Maimets, ei räägi sellest, mis põhjusel inimeste immuunsus nii nõrgaks on muutunud? Ennem sööme igasugust keemiat sisse, et teise keemiaga seda üle trumbata. Jutt nagu pesuainete reklaam: "Endised pole nii head, osta Vanish, saad kõik plekid eemaldatud"!
U.28. veebruar 2021, 11:53
Kui kuskil midagi toimub on toimumise põhjuseks alati raha. Sellele eelneb ajuloputus, igal tasandil.
U.28. veebruar 2021, 11:47
Seda ümber lükata, et kõrvalmõjud võivad ilmneda 5 aasta pärast ei ole võimalik? Küll aga oleks vajalik kohe süstida? No mis jutt?
August28. veebruar 2021, 11:11
Kui vaktsiinidel on niipalju kõrvaltoimeid pole see ju normaalne.
Elsa28. veebruar 2021, 11:09
Kui 50+ vanuses saaksid ka Pfiseri vaktsiini, siis võib olla oleks vaktsineerimist soovijaid . Aga seda Astra Zenegat ei taha keegi. Üldse kui oleks üks usaldusväärne vaktsiin , nagu nõuka ajal olid, siis võib olla inimesed vaktsineeriksid. Polnud ju keegi nõuka ajak peale vaktsineerimist sinisel lehel -haiguslehel.
28. veebruar 2021, 11:06
Kõik kes vähegi võimalik, lükatakse ajupesu propagandasse sisse. Saage aru. Me elame informatsiooni ajastul. Igaüks saab ju teha oma uurimustöö ja jõuda järeldusele kes on selle vaksineerimise taga, kes tulu saavad, palju surnud on, palju sureb vaksiini tõttu, mis ained seal sees on jne jne. Peaks natuke analüüsi võimet olema. Sama jutt maskide kohta. Vaadake kasvõi pritsvärvija maski ja siis maski mis peaks korona vastu kaitse andma. Pole ju võimalik, et teksa või fliisiriidest valmistatud mask kaitseks "surmava" viiruse vastu. Kuhu on kadunud meie talupoja loogika?
ja jah28. veebruar 2021, 11:44
Ja igaüks võib kirjutada libauudiseid, karistust ei järgne. Rumalam inimene ei saa aru, mis liba, mis tõde. Nii see koroona levib.
SPUTNIK V ootajatele28. veebruar 2021, 11:03
Uudised 10.02.2021 Euroopa Ravimiamet pole siiani saanud Venemaa Gamaleya riikliku epidemioloogia ja mikrobioloogia keskuse välja töötatud vaktsiini Sputnik V vaktsiini (Gam-COVID-Vac) väljatöötatud läbivaatamise ega müügiloa taotlust. https://www.ema.europa.eu/en/news/clarification-sputnik-v-vaccine-eu-approval-process
Mooses28. veebruar 2021, 09:57
Targad teadlased, professorid ja muidu intelligentsed toimetavad ikka Eestis. See, mida väljapool Eestit teistes riikides rakubioloogid, teadlased ja professorid koroonaviirusest ja vaktsiinidest räägivad, on pulli kaka. Neid ei tohi kuulata! Peseme ikka totaalselt ajusid läbi peavoolumeedia. Ja vaadake, et maksud oleks makstud! /Ivo Linna/.
Tundmatu28. veebruar 2021, 09:46
Sain ka telefoni kõne,et saan hooldajana vaktsineerida lasta.No ei julge lasta,liiga palju lugenud negatiivseid tulemusi.
hjkl28. veebruar 2021, 11:57
Ei vasta tõele, oleneb inimesest. Minul ja abikaasal oli vaid süstekoht tundlik. Palavikku ega muid kaasuvaid nähte ei olnud. Ehkki olin valmis kõigeks ja pelgasin.
Mai28. veebruar 2021, 09:06
Te teate täpselt kust viirus pärineb. Te teate täpselt mida see viirus endast kujutab. Viroloogid ei ole Wuhanis niisama päikesetõusu vaatamas käinud. Siit ka see et te peaksite teadma selle vaktsiini mõjudest. Aga ei olu vaja inimestele udu ajada. Rääkige TÕTT.
Mooses28. veebruar 2021, 10:06
Tõde on see, et tegemist on tavalise gripi vormiga mille varjus saadetakse korda inimsusevastast kuritegu.
kl28. veebruar 2021, 12:01
On ikka juhmakaid siin kommenteerimas. Usuhullude sekt.
nj28. veebruar 2021, 12:31
Kulla inimene, gripp ei kuulu koroonaviiruste hulka.
28. veebruar 2021, 06:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
to Mati28. veebruar 2021, 07:56
sulle pole üldse antud
Inz28. veebruar 2021, 10:15
Intelligentne, mõtlemisvõimeline, analüüsiv inimene on olnud läbi ajaloo suures vähemuses. Ja just seetõttu ongi saanud võimalikuks diktatuurid, bolshevism, isikukultus ja muu säärane.
Tõde elust enesest28. veebruar 2021, 06:45
uueduudised.ee/uudis/eesti/video-rahvas-arvab-ekre-oli-parim-valitsus-labi-aegade/
Kremli Uued Uudised28. veebruar 2021, 11:48
on ju huumori ajaleht :). Juba pealkirjade jaburus ajab naerma :).
Ninu Simi27. veebruar 2021, 23:57
See, kui Maimets midagi ütleb, ei tähenda automaatselt, et see ka nii on.
minu nimi28. veebruar 2021, 02:08
Jah, iga kommentaator on ju targem ja "oskab oma peaga mõelda", mis to'st et s.i.t.a.s.t.i
ja28. veebruar 2021, 10:30
ega sinu ütluski midagi tähenda!
Sinu nimi27. veebruar 2021, 23:24
Mingit Synteetilist vedelikku endasse systida ? Milleks ? Kes soovib, systigu terviseks, nii profylaktika mõttes ja tarkade "teadlaste" tungival soovitusel !
gw28. veebruar 2021, 02:09
Viirus see-eest on vegan ja täiesti naturaalne. onju
no28. veebruar 2021, 10:32
see näitab sinu kohta ikka väga palju, kui sõna "tealane" jutumärkidesse seada.
Viiv27. veebruar 2021, 22:03
Mina arvan, et keelduvad inimesed Astra Zeneca vaktsiinist, sest ajakirjandus võimendab seda. Oli kirjas, et 70 või 90 õpetajat, täpset arvu enam ei mäleta, peale vaktsiini maas. Need ju enamus inimesed alla 70. Loomulikult ei tule minul mõttessegi seda vaktsiini soovida.
aw28. veebruar 2021, 02:11
Minul tehti Astra Zeneca ja mul oli süstekoht mõned päevad tundlik. Palavikku ja muud häda aga mitte. .
Aga27. veebruar 2021, 21:03
vaktsiini tagajärgedest et vastuta keegi.ka tootjad mitte.Meie peal ainult katsetatakse kaua vastu pead.
to a28. veebruar 2021, 10:34
eks ikka arstid, need, keda tervena mõnitatakse...
Teen ettepaneku, et kõik soovitajad/ suunamu annaksid vabatahtlikult teada millise vaktsiiniga nad e27. veebruar 2021, 20:44
lugeja27. veebruar 2021, 20:43
Olen mees ja kardan, et aasta peale vaktsineerimist kaob riistast jõud.
Dilts28. veebruar 2021, 14:33
Kah asi mida kahetseda.
ginigen27. veebruar 2021, 20:41
Nii suurt eneseusku , aga pigem võiks ju võtta oma sõnade eest täieliku vastutuse . Jutt on võimas, aga miks me ikka nii haiged oleme, selle pigem tahaks vastust? Ajud saavad kuulata ka inimlikku https://www.youtube.com/watch?v=r168UiSALCs
Las koerad hauguvad, karavan läheb ikkagi edasi27. veebruar 2021, 20:34
Siin on siis vaktsiinivased enamuses. Hea seegi, sest targem annab järele ja lolliga vaidlemine on kui peaga vastu seina jooksmine.
To las koerad...28. veebruar 2021, 10:19
TARK ei torma! Sina siiski tark ei ole.
kui28. veebruar 2021, 10:36
hariduses on puudujäägid, ega neid paari kuuga korva!
nii et lahendama peab see rahalist seisu.27. veebruar 2021, 20:25
noh ta võis ju varem valmis olla aga müügi, müügi luba oli ju põhjline, mis viibis.
Etteks27. veebruar 2021, 20:11
Ettepanek. Vaktsiini kahjude kompensatsioon riigi poolt, nagu Soomes ja kindlasti ka mujal.
Et rakubioloog?27. veebruar 2021, 19:48
Küsiksin siis selle rakubioloogi käest: Miks ükski teadlane ei räägi sellest, et inimesed on aastaid oma immuunsust kahjustanud toidulisandite, valuvaigistite (paratsetamool), Põldudele, loomadele antavate lisaainete, mürkidega? Inimene on loodusest sedavõrd eemaldunud, et ime pole sellistesse viirustesse haigestumisel. Aga seda oskavad öelda, kuidas võidelda tagajärgedega, mitte põhjustega. Mina ei usu sellist teadlaskonda, kes kirjutavad "teadust" paljalt raha pärast!
Küssa27. veebruar 2021, 19:21
Kui 3 kuuga on võimalik välja töötada täiesti uue viirushaiguse suhtes uus vaktsiin (vanade uuringute pealt - Marimetsa väide) , siis miks ei ole juba välja töötatud vaktsiini kõigi viirushaiguste suhtes?
nii on27. veebruar 2021, 19:41
Ja miks pole vaktsiini HIV- i, Malaaria või Denge viiruse vastu? Malaariasse sureb igal aastal 3 milj. inimest...
wef28. veebruar 2021, 02:17
Sest SARS-i ja teiste jaoks asuti vaktsiine välja töötama, aga see ei levinud nii laialt nagu kardeti. MERS oli aga nii surmav, et inimesed lihtsalt koolesid ära ega jõudnud levitada, see olio see kaamelikoroona. Viirusi on väga erinevaid, adenoviirused, koroonaviirused jne. Ja osa neist muteerub kiiremini, kui jõutakse vaktsiine teha. Ravimkatsed on ka väga kallid, seega osade asjadega ei jõuta lihtsalt ressursipuudusel tegeleda. Mahvalda maalt aga pole eriline farmakoloog või mis. Viirusi õpetatakse põhikoolis, leia mõüni õpik või üppematerjal ja hari ennast.
To wef28. veebruar 2021, 09:59
Selleni ma tahtsingi jõuda, et viirused on erinevad ning vanade uuringute pealt ei saa uute viiruste suhtes uusi ohutuid vaktsiine nii kiiresti luua. Ehk siis, kui maimetsal on õigus siis ei saa sul õigus olla ja ka vastupidi. Nüüd võid õpikust järgi vaadata, mida loogikaviga tähendab. Tead teine kord seda vältida :)
hil28. veebruar 2021, 13:57
Seda, mis on loogikaviga akadeemilises mõttes, õppisin ma juba rohkem 30 aastat tagasi, seega ära tule siia hüppama. Seni jääb ülesandeks omale selgeks saada, Toivo.Maimetsa nime kirjutamine.
juudas27. veebruar 2021, 19:14
Suurim demagoogia27. veebruar 2021, 18:17
teil on vale mul on õigus! meenutab Leeninit
Nõus27. veebruar 2021, 19:06
Teaduslikult saab ainult tuua uuringute tulemusi, aga mitte anda religioosseid seisukohti. Pealegi neid teaduslikke veel väga tõsiseltvõetavalt täna veel ei ole.
Irw27. veebruar 2021, 17:16
See härra tõmbas farmaatsiafirmayritusel alati umbe ennast
Tean27. veebruar 2021, 17:16
Tehisintellekt 27. veebruar 2021, 18:02
Meenutab alkohoolikut küll.
doktor muld27. veebruar 2021, 16:50
ürge irvitage teaduse ule kull muld teid terveks ravib
millise 27. veebruar 2021, 16:57
Sinu kommentaar27. veebruar 2021, 17:09
väärib Noobeli preemiat, geniaalne!
Gf27. veebruar 2021, 16:46
Ehk nad ei usalda Astra Zenekat. Miks eliit muidu seda ei soovinud . Ehk põhjustab see komplikatsioone?
wa28. veebruar 2021, 02:19
Miks eliit ei soovinud? VAktsineerimise vahe on pikk, 4-12 kuud. Eliiti ei vaktsineerita, need istuvad iga kuu tagant eneseisolatsioonis.- Riigi julgeolekule kindlasti väga hea, kui terve valitsus ja kaitsevägi isolatsioonis või haige. PEaasi, et kedagi enne ei vaktsineerita, kes midagi teab või otsustab.
P27. veebruar 2021, 16:36
Kusjuures see on tõepoolest küsimus, et MIDA sellised keeldujaõpetajad õpetavad.
K27. veebruar 2021, 16:51
Oma peaga mõtlemist ja ise otsuste tegemist, kõlab jubedalt küll, ma tean
ww28. veebruar 2021, 02:20
Jah, aga kui sa emmigi ei tea, õigel ja valel vahet ei suuda teha, siis mida sellise peaga teha? Sülti paras keeta .
27. veebruar 2021, 16:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
to PEAMINISTER 16.2328. veebruar 2021, 13:59
Tead, Sina pole rahvas, luulude all kannataja.
👀27. veebruar 2021, 16:20
Eks valige edaspidigi reformierakonda. Need teevad vaktsineerimise sunduslikuks õige pea. Eurokolhoosis ikka lahe eluke.
ag28. veebruar 2021, 14:00
Jah, ekredebiili arvates käivad kolhoosid ja liberalism kokku. Nii mõtlevad inimesed, kes põhikooli pooleli jätnud
Mis jutt see siis on27. veebruar 2021, 16:18
Teadlastel pole võimalik anda poliitikutele ega ametnikele vaktsineerimise osas tõenduspõhist nõu, kuni teise vaktsiinidoosiga viivitamise mõju pole uuritud teaduslikult ja kliinilistes katsetes, leiab Tartu Ülikooli rakubioloogia professor Toivo Maimets.
Palun vastake27. veebruar 2021, 16:06
Ma lihtsalt ei mõista, milleks kõik kohad seda vaktsiini plära täis on??? Vaktsineerimine on vabatahtlik! Igaüks teeb oma valiku! Milleks on vaja tv, ajakirjanduses, töökohal haiglates seda nii meeletult survestada?? Gripp oli sama hull, haiglates veel rohkem inimesi aga vägisi ei üritanud keegi sind süstida. Milleks nüüd see sundinine?? Äkki keegi oskab öelda???
gripga 27. veebruar 2021, 16:17
ei suletud koole ega tervet maailma nagu nüüd, midagi palju suuremat kui haigus on teoksil aga elame näeme. seniks pidage vastu!
To: täna 16:18 27. veebruar 2021, 17:06
sul vist elu märjavõitu et kuivem peaks olema?
gaw28. veebruar 2021, 02:22
On ikka sama hjull? Koroona on kordi nakkavam ja see viib inimesed hapnikumaski või koguni kunstliku hingamise alla. Samuti ründab teisi organeid. Suremus on kordi suurem. Ära ikka seleta, kui põhifakte pole endale selgeks teinud.
Sulle 16:1828. veebruar 2021, 12:41
Loodan, et kui sa omale vaktsiini ära teed, keerutatakse sind iga 3 tunni asemel 2 tunni järel. Heal juhul sind labidaga välja ei visata. Labidas jääb puutumata tänu süstile. Aga eelneva kõik saad täie rauaga!!!
Tänapäeva med. n.ö. teadlased ja isegi proviisorid27. veebruar 2021, 15:59
saavad oma palga ravimifirmadest kes rahastavad nii ülikoole kui uuringuid + toredad seminarid. kes maksab tellib muusika- ajad valet juttu jääd rahast ilma. meenutab seda vallavaese ja vallavanema laulu :-) kindlasti on meditsiinitehnika tohutult arenenud aga meid ei soovita terveks ravida vaid jätta ravimitest ja lisaravist sõltuvusse - raha on vaja kätte saada!
Simadele 16.0827. veebruar 2021, 16:50
paljud lapsed ongi seda teinud ja üritanud, ehk aitad ennastki.
To27. veebruar 2021, 21:15
16 08 neid haigusi, mida ei saa ära hoida on väga vähe, õpi natuke füsioloogiat , siis saad aru, et enamus tabletimeditsiini on sümptomite allasurumine ja haiguste krooniliseks muutmine, neid ravmeid, mis tõesti vajalikud ,on alla 10%
Kriidi veski ja tableti press27. veebruar 2021, 15:37
Rakubioloog Toivo Maimets kui teie väidete aluseks on Eesti Päevalehe vahendusel toodud teadusartiklid siis (ma naeran) on teil tuline õigus et te olete üks väheseid kes tegelikku kogu tõde teavad vaktsiinidest. On veel tarku inimesi. Mina ammutan oma teadmisi hiina meditsiinist milline on tuhandeid aastaid inimkonda päästnud ja ravinud
to krõllsilm27. veebruar 2021, 16:55
ega sinu vaimutsemine siin ka midagi ei muuda
moderaatorile27. veebruar 2021, 19:53
Kas nende reeglite järgi tekkis koroonaviirus kuskohast?
27. veebruar 2021, 15:24
Ega gripp on ka õudne haigus, põdesin neli aastat tagasi tohutult rasket grippi, umbes sarnane selle koroonaga, mõtlesin ,et nüüd on minek liivapeetruse juurde, aga õnneks läks, tervenesin. Nüüd vaktsineerin igal sügisel ennast gripi vastu ja enam pole haigeks jäänud.
Tom28. veebruar 2021, 08:13
Mina põdesin terve elu grippi, kui aga 12 aastat tagasi loobusin piimatoitudest, kadus ka gripp...
Jajaa27. veebruar 2021, 15:20
Varsti hakkab olema süstlatädi kaubanduskeskustes oma ampulliga nagu omal ajal pensionisambasse meelitajad.
ehk siis27. veebruar 2021, 15:16
mees ise räägib endale vastu, vaktsiin on turvaline, kuid kas mingi x aja pärast võivad avalduda püsivad kõrvalmõjud ja hullemad kui koroona, välistada ei saa .....
Ei27. veebruar 2021, 14:58
ole see vaktsiin kahjutu midagi.Ega muidu ei reklaamitaks seda söögi alla ja söögi peale.
just, just27. veebruar 2021, 15:19
miks muidu on vaktsiini tootjad vabastatud igasugu vastutusest, ehk siis juba eelnevalt on antud kaitse tekida võivate kahjunõuete osas.
Hippokrates27. veebruar 2021, 14:50
Toit olgu sinu ravimiks ja ravim olgu sulle toiduks!
O. BENDER27. veebruar 2021, 14:45
"Paraadi hakkan juhatama mina."
lilli27. veebruar 2021, 14:36
teadusesse usume kõik, kuid teadlastel endilgi pole veel täit selgust, seda ütlevad nad ise, ma ei mõtle siin neid propageerivaid teadlasi.
masendav27. veebruar 2021, 14:15
siin kirjutavad nö usupõhised, ehk õigemini uskmatud, kes ammutavad oma kasinaid teadmisi jumal teab kust, - peaasi, et mitte teadusest (mis see küll võiks olla?!)!
see ka neid ei kuula.27. veebruar 2021, 14:22
jutt käib valitsusest või
Teadja27. veebruar 2021, 15:45
kas ükski teadus on täna saavutanud täiuse ja tulevikus ei muuta ja ei vaadata üle tänaseid seisukohti. vaata mida tegi sinu teadus 100 -200 aastat tagasi. veel 50 - 60 aastat tagasi pulberdati kõik üle DDT -ga ka siis oli see teadleste poolt heaks kiidetud.
To masendav27. veebruar 2021, 21:19
Teadust , mis seab vaktsiinide turvalisuse kahtluse alla on lademes, sa l@mbaants õpi selgeks, et kui õhtuleht kirjutab- teadlased väidavad.. siis see pole teadus vaid kollase meedia ajupesu.
g28. veebruar 2021, 02:26
Teadus on alati muutumises, est tulkeb meetodeid juurde. DDT näide on lame, me ei tea, kes ja mis alusel selle heaks kiitis. Minevikus on tehtud otsuseid teisiti, tänapäeval on paljudest lollustest õppust võetud.
Gunnar Stahl27. veebruar 2021, 14:11
Mina annan rõõmuga oma vaktsiini Maimetsale, lass mõnuleb. Ja nüüd kaeba mind selle hirmsa asja eest kohtusse.
Juku27. veebruar 2021, 14:49
Võid mulle ka anda, palju sul seda vaktsiini on?
Maimets eksib27. veebruar 2021, 14:03
Mis puutub grippi, siis pole põhjus vaktsiini kartuses. Lihtsalt pole teada, milline tüvi tuleb. Mina olin vaktsineeritud a-tüve vastu, aga levis üks teine ja ma põdesin tohutu raskelt. Enam pole vaktsineerinud ja.pole ka gripis olnud. See on ilmselt seotud sellega, et olen rohkem osanud hoida. Pole vaktsineerimisest saadud võlts-kindluse tunnet.
Doktor Ai Valuson27. veebruar 2021, 14:40
Kas arvad,et põdesid tänu saadud vaktsiinile? Kui on vähegi võimalik midagi ise ära teha, et ei haigestuks siis see on parem kui ei teha mitte midagi. Ega B-gripivariant ei teatanud ka ette enda tulekust ja A-variant ei tetanud enda seekordsest mitteilmumisest.
Doktorile27. veebruar 2021, 14:56
Jah see võib nii olla. Minu töökaaslane lasi ka kord gripivaktsiini teha ja ütles, et pole ühelgi aastal nii haige olnud kui siis oli. Rohkem pole ta gripi vastu vaktsineerinud. Samas puugivaktsiin ei teinud talle midagi. Inimrsed võivad väga erinevalt reageerida.
27. veebruar 2021, 13:59
Kõige tõhusam relv kõikide haiguste vastu on normaalne immuunsüsteem, keha lahendab ise kõik probleemid kõige tõhusamal moel. Vaktsiin on silmamoondus. Vaktsiinid töötavad teatud juhtudel, nii nagu on otstarbekas kasutada teatud juhtudel antibiootikume. Kuid mõlemad pole imerohud ja valesti kasutades äärmiselt kahjulikud! Nii lihtsate haiguste nagu gripp ja korona puhul on vaktsiini soovitamine lausrumalus ja täiesti vastututsundetu. Nii nagu 25a. tagasi ravimitööstus reklaamis antibiootikume, et sööge nagu kommi, siis oleme kohe kõik alatiseks terved...
Mees27. veebruar 2021, 13:56
See koroona projekt on juba eos peesse kukkunud. Pakun et 10 - 15% eestlastest laseb vaktsineerida. Ülejäänud irvitavad selle nohu peale. Eks te punnitage edasi, selle eest te ju palka saate.
doh27. veebruar 2021, 13:56
aga miks ikkagi astrazenecat meile siis müüdi, mis on ainult 60% tõhususega ja esinevad kõrvalnähud? see on lisaks seda tüüpi, et see ongi viirus ise, mis küll ei paljune.
27. veebruar 2021, 13:49
Mis viib kõige enam alla immunsust? Keskkond: 1. Eelkõige pestitsiidid=mürgid, mis on ka valikulised antibiooikumid, tapavad vaid meile KASULIKUD bakterdi nii põllul kui seedetraktis( Soome riigi rahadega tehtud uuring 2018, Luononnvarakeskus). 2.toiduainetetööstuse tehnoloogia, mis muudab loomuliku tooraine biokeemilises mõttes ebaloomulikuks. 3. raksmetallid. Nende kolme asjaga keeratakse tervis tuksi ja inimesed on haiged. Koroona pole üldse mingi probleem normaalselt tervele inimesele. Ja milleks võidelda tagajärgedega (kahtlased "vaktsiinid") kui lihtsam-odavam on likvideerida põhjus?
27. veebruar 2021, 13:51
---raskemetallid (loomulikult, kui keegi tahab sõnu närida)...
Aivar27. veebruar 2021, 13:48
Maailma parimad teadlased ütlesid ju et vaktsiin tuleb kevadeks vôi suveks. Ju siis see ûks lurr ole
27. veebruar 2021, 13:43
Koroona oli, on ja jääb, ning muteerumine on täiesti loomulik protsess. Iga vaktsiin viib alla immuunsust=tervist jäädavalt. Need ju teaduslikud põhitõed antud asjas. Lugupeetud "teadlane" vist ei tea, mis enim nõrgestab immuusust! Keha on iseparanduv, lase kehal toimida ehk ära mürgita jpoe toiduga - ja kõik ongi korras. Koolidest ei anta enam õiget infi ei immuunsuse, viiruste, epidemioloogia ega üldse tegeliku füsioloogia toimimise osas. Seetõttu ei suuda inimesed end ise kaitsta.
vello27. veebruar 2021, 13:38
kas tõusis ka tulu selle kirjutamisest. ma mõtlen isiklikult.
See ülbe kõnepruuk juba räägib enda eest. Ja köhitakse pappi ja mitte vähe..27. veebruar 2021, 15:23
meie,61 ja 6427. veebruar 2021, 13:30
Mina ja minu abikaasa,ootame väga vaktsineerimist.Parem on ennast lasta vaktsineerida,kui seda hirmu haiguse ees tunda.Mida te kardate ja vingute.Kui teile seda võimalust pakutakse ,siis palun tegutsege.Kui oleme surmale määratud,siis ka vaktsineerimatta ,või vaktsineeritult.
Meiele27. veebruar 2021, 13:44
No kui te nii arvate, siis miks ikkagi vaktsineerite? Et kui surra, siis ikka vaktsineeritult või? :)) Küll Peetrus taevaväravas võtab kõik vastu ja ei küsi vaktsineerimistunnistust.
27. veebruar 2021, 13:52
Kõik vikatsiinid alandavad keha immuunsust jäädavalt. Teaduslik fakt.
gw28. veebruar 2021, 02:30
Kes tahaks näha oma armsat pereliiget lämbudes suremas? Loomulikult vaktsineerige. Koroona on vaevarikas haigus ja pärast oled kurnatud
jasse28. veebruar 2021, 08:29
olin palavikus 11 päeva ,te ei kujuta ette seda koroonat ,see oli õudus;((((( nüüd vaikselt taastun.....aga veel elus.....;((((
27. veebruar 2021, 13:28
tsensuur ruulib täiega!
Krissu27. veebruar 2021, 13:44
Märkasin sama. Usaldus eesti ajakirjandusse ja soov maksta (digi)lehe eest kasvab
klm27. veebruar 2021, 13:27
Kui ma ei eksi, siis on see mees olnud isegi kunagi haridusminister, saamatu ja ebakompetentne oli ta selles töös. Kas nüüd on parem, targem ja usaldusväärsem? Ei usu!
tahaks väga teada27. veebruar 2021, 13:58
KES oled sina? Inimene. kes on koolitatud rakubioloogiks räägib erialast juttu pole sinu jaoks autoriteet! Kas oled lamemaalane?
ja nii ongi27. veebruar 2021, 14:12
ei ma ole lamemaalane ega kõrgmaalane, olen talupoja mõistusega eestlane, kes oskab ja suudab oma peaga mõelda. Neid jutuvestjaid igalt elualalt on näha ja kuulda meedias iga päev, kes usub, kes mitte, on igaühe oma asi. Mina näiteks kõiki küll ei usu ega usalda.
27. veebruar 2021, 13:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
unustasid27. veebruar 2021, 14:00
lisada, et kindlasti MMs-ga
Karjaimmuunsus27. veebruar 2021, 13:14
Arvestades Eestis hetkel igapäevaste uute nakatumisjuhtumite ametlikku arvu (1500) korrutame selle arvu vähemalt kolmega (asümptomaatilised, paljud haiged ei lähe erinevatel põhjustel testima jne), saame ca 4500 nakatunut päevas, mis teeb 31500 inimest nädalas ja 125 000 inimest kuus. Lisame siia juurde eelnevatel kuudel haigestunud, kellel juba on immuunus ja lisame veel vaktsineeritud, siis sellise haigestumise "tempo" juures saavutab Eesti karjaimmuunususe paari järgneva kuuga. Koroonaviirusel ei ole lihtsalt varsti enam kedagi nakatada. Oleme jõudnud "Rootsini". Ja võib olla ongi nii õige
aga27. veebruar 2021, 14:02
Rootsis ju nakatumine tõuseb - tähendab, on ikka veel, keda nakatada...
Dok27. veebruar 2021, 14:47
Rootsis lükati karjaimmuunsuse teoreem tagasi. Nad pettusid ise selles kõvasti ja said vastu hambaid.
Mammu27. veebruar 2021, 13:12
Aga tehti ju mõne kuuga, kuidas see vale on? Ja muidugi teatakse seda, millest vaktsiin koosneb, aga ei teata, kuidas see pikas perspektiivis inimkehas toimetab.
mammukene27. veebruar 2021, 14:05
praegu on isegi Eesti esimesest juhtumist möödas juba terve aasta - kuidas siis mõne kuuga? Kas sa arvad, et näe, tehti mõne kuuga valmis ja siis jäädi ootama...
Rita27. veebruar 2021, 14:18
Lugege artikkel läbi või kuulake intervjuud Vikerraadios ja siis tulge kommenteerima
To mammukene27. veebruar 2021, 15:06
Isegi eelmise aasta suvel ei teatud veel, millal vaktsiin võiks valmida. Nii väitsid kõik meediakanalid. Looma hakati seda juttude kohaselt kevadel 2020 ja hopaa! detsembri alguseks oligi valmis. Kui see ei ole mõni kuu, siis mis see on? Vaktsiine luuakse ohutuse ja efektiivsuse huvides aastaid. On täiesti põhjendatud, et suur osa inimesi seda kardavad. Tark ei torma ja kes pärast naerab, naerab paremini. Head võidujooksu sulle!
Vaat-kus-lops27. veebruar 2021, 13:10
Refereerin. "Maimetsa sõnul saab öelda, et vaktsineerimine on kindlasti vajalik ja turvaline. Kuid seda, kas kolme või viie aasta pärast võivad välja tulla kõrvalmõjud, Maimets ümber lükata ei saa, kuna elus ei saagi kõike ette ennustada." Nii, et täna turvaline asi võib 3-5 aasta pärast osutuda ohtlikuks? Ja sellist teadust peame kõhklematult usaldama?
Dok27. veebruar 2021, 14:54
Alati tegutsetakse tänaste teadmiste valguses. Nii on olnud, on ja jääb. Sa ei jäta ju täna kodust välja minemata, et ehk midagi pöördumatut võib teel juhtuda ja ehk koju tagasi polegi tulijat. Täna on teada, et vaktsiin on ehk võimalus viirusest pääsemiseks. Samas pole kindel, et homne haigestumine ei vii hauda. MOTT- vaktsineerida.
Dokdok27. veebruar 2021, 16:11
Saa ometi aru, et vaktsineerimine ei päästa sind haigestumisest. Kui veab, põed kergemalt aga ka seda pole veel kindlaks tehtud!!!
Tuleb27. veebruar 2021, 13:08
aeg kus hakatakse kooliõpilasi ka vaktsineerima sellepärast on vaja aga juurde vedada seda vaktsiini.Ükskord võiks rahvahirmutamise ära lõpetada ja avaldada õigeid andmeid
Hops27. veebruar 2021, 13:05
Eestis on liiga paljudele antud viroloogi, professori ,bioloogi tiitel. Igaüks ajab ise juttu. Võiks siis omavahel ka kokku leppida. Sealt ka sellised segadused.
knjk28. veebruar 2021, 02:35
Jah ja kõige õigem inimene siin soovitusi jagama on suvaline Hops õhtulehe kommentaariumis.
Hooliv.27. veebruar 2021, 13:03
Toivo, ära aja meile seda jama.! Praegune olukord pole üldse mingi haiguse levik. Haiguse juttu kasutatakse hirmutamiseks. Tegelik eesmärk on maailma inimkonna vähendamine. Vaktsiin on abortide ülejääk. Neid, tulemata jäänud inimeste geene töödeldakse keemiliselt ja süstitakse inimesesse, et see hakkaks inimese geneetikat lõhkuma ja tulemus on noortel järglaste saamise kahjustamine ning vanemate kiirem surm. Inimeste elud saadakse kontrollialla. On imeks pandav kui sa seda ei tea.
no27. veebruar 2021, 14:08
kust küll sellised "hoolivad" välja tulevad? Kas tõesti meie koolisüsteemist või on haridustee katki jäänud?
to "Hooliv"28. veebruar 2021, 02:38
Lähed rakubioloogile rääkima vaktsiinide tegemisest? Mingi enesekriitika võiks ju inimesel olla? Konkreetsed vaktsiinid on tehtud adenoviiruste baasil, tolgus, mitte abortidest. Johhaidii, kui tuhm ikka võib olla.
Jüri27. veebruar 2021, 12:59
Tellitud artikkel muidugi! Häbi!!! Valgevenes on koroonapositiivseid miljoni kohta meiega võrreldes üle kahe korra vähem ja surnuid üle kolme korra vähem, hetkel koroonapositiivseid tuleb juurde üle nelja korra vähem. JA MINGEID PIIRANGUID POLE VALGEVENES KUNAGI OLNUD!!! Järeldusi teha läheb teadlasel liiga keerukaks? :D
Rita27. veebruar 2021, 14:20
Usute Valgevene andmeid?
Ootaja27. veebruar 2021, 12:54
Kui vaja siis tuleb osta Sputnik.Kriis ja meditsiin on piiriülene.Vene vaktsiini ostavad Horvaatia,Ungari,saudid.Türgi ostus Sputniku litsentsi.Austria alustab Sputniku tootmist.Euroopa Liit ja Ursula von der.Layen on oma suutmatust.näidanud.Kas eludega mängitakse...
ag28. veebruar 2021, 02:40
EL liikmesriigid ei osta suvalist träni, mida EL ravimiamet pole heaks kiitnud. Õpi tühikute panemine selgeks, akadeemik.
Ära27. veebruar 2021, 12:53
aja jama. Vaatame aasta pärast.Siis on arstid jälle kõik ringkaitses.Juhuste kokku langevus nagu seda praegu meile öeldakse kui midagi juhtub.
Reklaamid on kõik kallid!27. veebruar 2021, 12:42
Tundub, et seegi nuts, mis Maimetsale anti, on temale sellist artiklit väärt. Kas Maimets, kes soovib kõiki vaktsineerida, teab, et paljudel on oma immuunsus, mis on kordades tugevam kui vaktsiinist saad? Vot, seda oma immuunsust ma vaktsiiniga küll rikkuda ei soovi, Maimets!
Mida need õpetajad seal koolis tegelikult õpetavad meie lastele?27. veebruar 2021, 12:41
Koolides õpetatakse seni ÕNNEKS veel faktidel põhinevaid teadmisi, mitte ülikoolitöötajate kiirelt muutuvaid arvamusi. Mis meist muidu küll saaks???
pidevalt üks ving27. veebruar 2021, 15:16
koolidega on paraku nii, et kõigepealt käib hädaldamine, miks neid eriliselt ei kohelda. Ja kui siis eeliskorras vaktsiini pakutakse, siis ikka ei taheta. Maa külmand ja kärss kärnas.
wagw28. veebruar 2021, 02:43
Mis sa arvad, kust need faktipõhised teadmised on saadud? TEadlastelt ja ülikoolidest. See ongi usu ja teaduse vahe, et teaduses võivad uued andmed seniseid seisukohti ja faktide tõlgendamist muuta.
tavakodanik27. veebruar 2021, 12:41
Kui jutt mõne kuuga vaktsiini tegemisest ei vasta tõele, siis võib ju tõlgendada ka nii, et enne hakati tootma covid-vaktsiine ja seejärel tekitati nõudlus. Ja Moderna või Astra-Zeneca surutakse ülemaailmselt turule veel agressiivsemalt, sest mitmetes riikides seostatakse ju otseselt liikumisvabaduse või terviseteenuste saadavusega. Kõrvalnähud (võrreldes kasvõi gripivaktsiiniga) on märkimisväärsed ja vaieldamatud.
wgwgf28. veebruar 2021, 02:44
Inimene seletas, et olid egemiosel vaktsiinid SARsi vastu, liikus ka MERS. NEnde jaoks hakjati tegema, aga siis SARS vaibus ja investorite huvi vähenes. Nüüd võeti vanad teadmised uuesti välja. Nii tehaksegi, et olemasolevat kasutatakse.
Marjana Ivanovna27. veebruar 2021, 12:41
Kui vaktsineerida end muu vaktsiiniga kui Sputnikuga, siis ei sünni enam vene lapsi. Hakkab sündima sakslasi ja ameeriklasi aga venelastega on kööga.
aga27. veebruar 2021, 14:10
mida tegi vene konsul?
fdf28. veebruar 2021, 02:45
vene konsul soovib emigreeruda Londonisse
P. Ropa kandist27. veebruar 2021, 12:36
27. jaanuaril 2021 toimunud istungil võttis Euroopa Nõukogu parlamentaarne assamblee (ENPA) vastu resolutsiooni, kus muu hulgas öeldakse, et vaktsineerimine EI OLE sunduslik ning kedagi ei tohi selleks survestada ei poliitiliselt, sotsiaalselt ega muul viisil, kui inimene ei soovi või ei saa ennast vaktsineerida. Samas dokumendis öeldakse ka, et mitte kedagi ei tohi mingil viisil diskrimineerida või ahistada sel põhjusel et ta ei soovi või ei saa vaktsineerida.
Luida27. veebruar 2021, 12:23
Vaadates enda tuttavaid ja lähedasi, kes on saanud vaktsiini, siis kõrvaltoimed on olnud. Üks on põhimõtteliselt mineku peal. Väga kahju eks.
Lootusrikas pikaealine27. veebruar 2021, 12:27
Pikaaegse mõju tulemused on veel saabumata, sest seda ei ole saanud veel keegi uurida?
Uskmatud27. veebruar 2021, 12:23
Nii ei saa naa ei saa, kas ise ka aru saate mida tahate kui teile ka kulda igapäev lubada siis ikka ei ole hea.
Jajah27. veebruar 2021, 12:14
Ja kuimitu aastat seda "koroona"vaktsiini siis ka välja töötati, seltsimees rakubioloog? 2011a oli Bill, the killer, Gatesil lugu sellest kuidas populatsiooni vähendada läbi vaktsineerimise. Kas see "koroona"vaktsiin siis töös juba sellestajast alates?
robi27. veebruar 2021, 12:25
Jajah! Võta ja loe artikkel korralikult(!) läbi. Selgelt on öeldud, et sama vaktsiini on varem katsetatud ning kasutatudki sarnaste viiruste raviks.Viiruste põhitüübid on sarnased,erinevad vaid mutatsioonid.
to robi!27. veebruar 2021, 12:57
Miks siis kui koroona avastati, kohe nii kasulikku vaktsiini ei süstitud? Venitati, et pole veel valmis. Järelikult räägivad professori ja viroloogid endale vastu.
gwg28. veebruar 2021, 02:47
Koroonaviirused on suur rühm viirusi. SARS on inimestel olnud, MERS ka Lähis -Idas. ET sobiks, on neid vaja tuunida. See pole päris pannkoogiküpsetamine,
maali27. veebruar 2021, 12:08
Ei tea, kuidas on lood praegu, kuid enne neid suuri programmide reformeerimist oli põhikooli bioloogi programmis nii bakterioloogia kui viroloogia põhialused. Aga paistab, et see on minevik, sest kuidas muidu opositsiosnipoliitikud näisid uskuvat, et viirust saab eeskirjade ja korraldustega juhtida. Aina nõuti, et millal tehkse otsus (?!?) kriisist väljumiseks.. Nüüd see kriitikute käilakuju ise hädas- ei allu see sinder poliitikutele. Mis parata, järjekordne tõestus, et MAHA teha on lihtsam kui ISE teha.
!!!27. veebruar 2021, 12:02
Palju neile küll makstakse rahvale purusilma ajamise eest???
🖕🖕🖕27. veebruar 2021, 12:06
Ma arvan, et rohkem, kui estlaste aastapalk kokku..nii, et läheme ss vaksineerima kui ülemused meile palgatõusu annavad 😀
Suud puhtaks27. veebruar 2021, 12:57
Refereerin üht hiljutist artiklit, mida lugesin: "...Iga doos, mis jääb kellegi õlavarde süstimata, tähendab 10-11 eurot kahjumit. Keegi peab selle oma taskust kinni maksma. Pealt näha väike summa, aga näiteks 2020/2021 hoogsalt ei leidnud omale omanikku enam kui 65 000 doosi. Neist vaid 15 000 doosi suudeti kuhuhind välismaale maha müüa. Miks ma seda kirjutan ja meelde tuletan, praegu tehakse meile igal pool propagandat: internetis, arsti visiidil, haiglas ja igal võimalikul moel, nagu meil endil polegi pead otsas, millega mõelda.
gwa28. veebruar 2021, 02:51
SEst kulla inimene, see on maksumaksja raha, mis on maha visatud. Milline tuhnus peab olema! Pärast pole meil kaitset ikkagi, sest igasugused tarkpead arvavad end teadlastega samal tasemel maailma mõistvat. Aga ei taipa. Iga oma peaga mõelda oskava tarkpea väide on nagu rumaluse manifestatsioon. TArk ei pea rõühutama, et ta mõtleb oma peaga, ta teeb seda päriselt. Oled kuulnud akadeemikut, kes ütleb, et ma mõtlen oma peaga?
Nii27. veebruar 2021, 11:57
Kui need asjatundjad räägiksid stabiilselt sama juttu, ei oleks mingeid arusaamatusi. Aga veel augustis 2020 rääkis seesama professor midagi muud. 03.08.20 Maimets ütleb: "tavaline vaktsiini tegemine koos korralike katsetuste ja kontrollgruppidega võtab aega umbes 10 aastat. Kõige kiiremini on uus vaktsiin valmis saadud nelja aastaga. ... Me peame olema kindlad, et me ei tee kasu asemel kahju."
Mulle tundub27. veebruar 2021, 12:04
Maimets: “Kui mõelda koolidele, kus väga suur osa õpetajatest keeldus vaktsiinist, mida need õpetajad seal koolis tegelikult õpetavad meie lastele? Siin on selline pikk probleem, mis asi on teadusharidus, mismoodi käib teaduslik põhjendamine ja mismoodi teaduslik uurimine erineb umbluust". Aga miks rahvas ei usalda teadlasi? Kas poleks kohane korra peeglisse vaadata? Kui iga päev ilmuvad artiklid väidetega "teadlased arvavad" "võib olla" "meile tundub" "arvatavasti", siis jääbki kogu asjast umbluu mulje ja igaüks tegutseb ise, nagu oskab.
No nüüd ongi umbes kümme aastat27. veebruar 2021, 12:17
Kui Bill, killer, Gates avaldas arvamuse ajaleheartiklis, "Populatsiooni vähendamine läbi vaktsineerimise", eeldas seal, et vähemalt 15-20% võib saavutada maailma populatsiooni vähenemise, see olevat "carbon" neutraalne ja maailmale kasuks. Äkki nüüd hakkaks silmad avanema? Või on vaktsiinid juba keres :D ?
see juutide päälik,mis ta nüüd oligi...27. veebruar 2021, 13:20
ütles ju otse välja,et maailmas,peale 600 000 juudi pole kedagi vaja.Nüüd ongi huvitav,millega nad seal end vaktsineerivad.
pff27. veebruar 2021, 16:11
Rahvastikukasvu pidurdamine vaktsineerimisega toimub nii, et kui arengumaades ei sure enam 80% lapsi nakkushaigustesse, siis neid hakatakse vähem tegema. See ei tähenda seda, et vaktsiinid tapavad ära või muudavad viljatuks. Tasub lugeda lisaks pealkirjadele ka artikli sisu, ja mitte Telegrami versiooni.