Terviseuudised

Kerttu Rakke vaestehaiglas: see oli kui ajaränd 30 aasta taha! (43)

LISA KOMMENTAAR

Küssa 18. mai 2016, 20:52
...Järgmise presidendi volitused peavad olema suuremad. Suuremad kui eales varem . Mida sellest arvata ?
jumala lambist siis täna sellest18. mai 2016, 19:15
...kui asi hull siis peabki põrgut nägema,et aru saades uuesti ellu tulla. Kui aru aga enam ei saa siis on ka OK ? Sest ,et igavikku on sealtmaalt pikk maa. Mõnele ei selgugi ennem igavikku ja lahti pole ka midagi, apsakaid juhtub ka nii kindlas valdkonnas nagu seda on tulek ja minek ja elu ning ilukirjandus aastatel 1950-1987 . Mida teha ? Päev Tallinnas võiks alata eelmisel päeval ostetud piletitega Ryanairi lendudele (edasi ja tagasi) muidugi. 19,90 EUR -i Brüsseli küljeall olevale baaslennuväljale leiaks Tallinnast nädalaga kindlasti ja sealt edasi võiks juba ettekujutistes ka eurosaadikuna ennastundes lennata. Kertu lennata ka päriselt mitte raamatutes ega ka mitte nendes haiglates kust tee igavikku viib õhtuti kui magad ja teie und valvab hoolsalt valves olev sanitar kes soobib olla hetkel kuulus arst . Olgu ...järgmine palun.
18. mai 2016, 18:05
Muide kui Magasini 34 majast, ehk siis vaestehaiglast tänavapoolt pilt teha, siis on see väga kena hoone hoolitsetud aiaga. Sees pole käinud, kuna käin tööl ja maksan makse. Asub kesklinnas. Ja vangla läheb lähiaastatel lammutamisele.
Õudne18. mai 2016, 14:15
Keskhaigla jube koht venelasi täis ülbed karjuvad vihased kohutav ma laseks kõik lahti ja võtaks noored Eesti keelt oskavad inimesed tööle.Sellised kes ikka tahavad meditsiini tööd teha.Keegi ei kontrolli süüdimatud ega see Mustamäe haigla parem pole õudne.Täiega alla käinud see mis telekast näidatakse täis jama kui pole ise kogenud siis on raske aru saada milline on meie meditsiin ja töötajad.
Paneks kirja ja ausalt18. mai 2016, 11:36
Kirjanikuproua võiks sellest siis raamatu üllitada!
Imelik.18. mai 2016, 10:58
Mina käisin ka 1986.aastal arstide juures ,aga seda ma küll ei märganud,mida proua või preili Rakke siin kirjutab-et mind ei peetud inimeseks.Otse risti vastupidi. Kui olin ise haige,tuli arst koju;lastearstid käisid pidevalt kodudes.Ei olnud haige lapsega vaja mööda ilma ringi kihutada nagu nüüd.Mäletan,et olin kaelaradikuliidiga kodus haige,õde käis mitu korda päevas süstimas.
Eile helistasin Rakvere haiglasse,et kurk on juba kaks nädalat haige ja vali köha vaevab-lubati lahkelt number kusagile juunikuusse.Käisin muidugi oma raha eest ära ja aru ma ei saa,miks ma ravikindlustust maksan. Mina küll sellist Eestit ei tahtnud.Varaste ja sulide paradiis. Tavaline tööinimene on null,ehk teda pole mitte kellelegi vaja.Kui eesti inimesed otsa lõppevad,tuuakse uued mujalt sisse nagu muudki kaupa. Õudne aeg.Niisugust aega ei ole mina küll enne oma elus näinud ega läbi elanud.
Nõus!18. mai 2016, 11:30
Ei olnud Nõukogude Liidu ajal see arstiabi andmine midagi nii hull, seega lõpetage selle aja halvustamine. Tegelikult läheb Eesti riigis aina hullemaks, sest eurorahad Brüsselist kaovad peagi! Kuna riigis normaalset majandust enam ei eksisteeri, siis riigi püsimajäämine on üldse kahtluse all. Vähegi arukam inimene lahkub siit mujale!
Loll jutt18. mai 2016, 12:12
Teie jutt on nii rumal, et ma isegi ei tea, miks ma vaevun seda siin kirjutama.
18. mai 2016, 12:13
Eurorahade kadumine ei tähenda, et Eestil raha ära kaob. Kõik ELi riigid kas on saanud või saavad abi, sh suured ja rikkad.
18. mai 2016, 13:23
Tükati oli ikka küll, eriti günekoloogias.
18. mai 2016, 13:33
Ei olnud, ärge ajage jama.
Sellepärast18. mai 2016, 15:35
kirjutadki siin, et oled ise väga rumal inimene, kes pole tegelikku elu näinud. Hõljud vist ainult pilvedel.
xxxx18. mai 2016, 13:41
Olen nõukaaeg kaks korda haiglas olnud ja ainuke mille üle võiks nuriseda et süüa
anti vähe.Muus aga ei saa vinguda. Aga neie Rakke soovib et meie maksaks tema
eest ravikindlustuse ära.Mis siis juhtub kui enamus inimesi hakkaks ravikindlustust
maksma alles siis kui tervis üles ütleb.
panda18. mai 2016, 10:35
oleks ta oma perearstikeskust (Sinu Arst) külastanud, siis oleks kindlasti ka sellest visiidist hea huumoriloo kirja saanud ... proua Kalle-Talvik on selle nii hooletusse jätnud, et sealsete asendusarstidega saab nalja nabani :)
18. mai 2016, 10:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
naanule18. mai 2016, 12:12
Kunst ei kuulu riigile----küsige Kenderi käest!
ravikindlustamatu18. mai 2016, 09:30
Minu perearsti juures oli visiiditasu viimati 12 eurot. Võib-olla mõnel pool on 15 ringis, aga ühekordse kuluna peaks vast olema üle elatav, kui küsimus on ainult retseptis. Palju lihtsam ju kui kuhugi kesklinna ühte kindlasse kohta minna ja sealseid vintsutusi üle elada.
Reformierakond18. mai 2016, 09:29
Sellist ESTbanaaniat me tahtsimegi! Küll on meil hea elada, rahvas närigu muru!
18. mai 2016, 10:04
Oot-oot, aga mis siis valesti on? Kui preili Rakke ei pane sentigi ühisesse katlasse, siis pole ju vaja viriseda, kui see, mis ta selle mittemillegi eest saab, tema ilumeelt rikub. Võtku end töötukassas arvele ja probleem on lahendatud. Aga mõnusam on kultuuriinimest mängida, kui tõele näkku vaadata. Või oleksite Teie nõus kõigile neile, kes end kultuurikandjaks nimetavad, tasuta haiguskindlustuse andma?
Asjad on ikka väga-väga valesti18. mai 2016, 10:28
Palun ära siis virise, kui Sa (ja sinu lapsed/lähedased) põed/vad näiteks multiravimiresistentset tuberkuloosi.
18. mai 2016, 10:40
mida vingud?18. mai 2016, 08:43
Kui ei viitsi päev-päeva järel üheksast viieni tööd teha ega raatsi makse maksta siis palume lahkelt leppida sellega, mida ausate maksumaksjate arvelt välja tehakse.
Toreviits18. mai 2016, 09:07
Väga korrektsed maksumaksjad on siinsed välispangad. Iga päev paari miljonilisest päevakasumist täpselt null prossa.
mida vingud?18. mai 2016, 09:59
Milles mure? Kas SEB panga hoone trügis Sinust ortopeedi järjekorras ette? Pangatöötajad maksavad ilusasti sotsiaalmaksu. Enda eest ja kirjaneitsi eest.
aga18. mai 2016, 10:00
äkki 7st viieni või 8st 8ni
18. mai 2016, 10:41
Millest miinused, töötavad ju.
18. mai 2016, 10:05
Kust küll see üheksast viieni jutt on pärit? Eestis töötavad kontorid peaaegu kõikjal kaheksast viieni.
fifty18. mai 2016, 12:14
Kes kaheksast töötab, sellel tund lõunaks maha!
18. mai 2016, 13:34
Lõuna arvestatakse ikka tööpäeva sisse. See, kes üheksast viieni töötab, peab ka lõunat.
oh ja18. mai 2016, 08:21
kahjuks ega teisteski haiglates olukord palju parem pole ja näib, et läheb veelgi halvemaks seoses personali vähesuse ja töökoormuse tõusuga
vähk18. mai 2016, 08:21
mida siin ikka vigiseda,sellist Eestit oletegi ju tahtnud.
18. mai 2016, 07:57
ja sinna ravile saad ka siis kui oled tallinnast,kui oled harjumaalt nt.viimsist siis keedadki sustlaid kodus.
18. mai 2016, 07:47
ja seda löbu saavad lubada ka ainult tallinna inimesed,kui oled harjumaalt siis keedadki sûstlaid kodus.
Tartlanna18. mai 2016, 07:21
Miks Kerttu ennast Töötukassas pole arvele võtnud? Siis ta ju saaks ravikindlustuse. Poleks ju raske iga kuu mõnda töökohta kandideerida ja siis Töötukassale kord kuus oma kandideerimistest aru anda. Ega keegi ju ei kohusta ebasobivat tööd vastu võtma.
Mõned inimesed käivad mitu aastat järjest Töötukassas ennast näitamas ja saavad ravikindlustust isegi siis, kui töötu abiraha enam ei saa. Saavad sealt iga kuu tõendi enda töötu staatuse kohta ja sellega saavad sotsiaalabi osakonnast toimetulekutoetust. Praegu on see 130 eurot kuus. Lisaks makstakse kinni normpinna eluasemekulud.
Paljud väikeste laste emad, kes laste kasvatamise tõttu 12-tunnise tööajaga kaubanduskeskuste kassapidajate kohti ei nõustu vastu võtma ja laste isaga pole registreeritud abielus, elavadki mitmeid aastaid järjest sotsiaaltoetustest.
Eesti riik on süüdi, et ei soodustata tööandjatel tööpäevade lühendamist, et ka laste emad tööle saaksid minna.
uskmatu18. mai 2016, 07:32
Ei teadnudki, et meie rikkuritekeskne riik nii hästi viletsate eest hoolitseb?
18. mai 2016, 09:01
Aga see oleks ju austet kirjaniku alandamine, pealegi töötukassas arvel olevana tekivad kohustused nagu näiteks pakutava töökoha vastuvõtmine, igakuine enda näitamine jne. Eestis on ikka kohutavalt palju kultuuri ja kultuuriinimesi, tõenäoliselt me kultuuri all kokku vajumegi:)
muhh18. mai 2016, 10:00
Kerttu pole töötukassas arvel sellepärast, et firma juhatuse liige ei saa end töötukassas arvele võtta.
18. mai 2016, 10:07
Sel juhul küsin, miks ta ei maksa haiguskindlustust? Ei raatsi raha välja anda või ei raatsi juhatuse liikme tiitlist loobuda? Ei mõista.
aino18. mai 2016, 12:00
Kertu pidi ju last ootama. Rasedatele antakse ju ravikindlustus.
punkt18. mai 2016, 12:15
Vana inimene ei saa enam lapsi!
Kuulge18. mai 2016, 13:44
Juhatuse liikmeks olemine ei ole siiski ainult tiitel, see on organisatsioonis esindusõigus. MTÜ-de ja OÜ-de juhatuse liikmeks olemine vabatahtlik töö, aga Eesti riik miskipärast arvab, et kui sul ka vabatahtlik töö on, siis töötukassasse sul asja ei ole. Aga samas ei tohi neile juhatuse liikmetele ka palka maksta. Kohutav debiilsus igatipidi.
///18. mai 2016, 13:46
Ta on OÜ juhatuse liige. Sellega on see loll lugu, et kuigi MTÜ-de ja OÜ-de juhatuse liikme kohad on tasustamata, siis ometi arvab Eesti riik, et ka vabatahtliku töö tegijal ei ole Töötukassasse asja. Mis on üle mõistuse lollakas.
Muff18. mai 2016, 14:57
Sobiv töö
Sobiv töö vastab töötu haridusele, erialasele ja varasemale töökogemusele, ei ole talle tervislikult vastunäidustatud ning ühistranspordiga ei kulu sõiduks elu- ja töökoha vahel üle kahe tunni päevas ega 15% kuupalgast.
Sobiv töö tuleb vastu võtta, muidu kaotate saadava rahalise toetuse.
Esimese 20 nädala vältel alates töötuna arvele võtmisest loetakse sobivaks tööks tööd, mis vastab töötu haridusele, erialale ning kogemustele ning mille eest pakutav töötasu on vähemalt 60% teie senisest töötasust, kuid mitte alla kahe Vabariigi Valitsuse kehtestatudtöötasu alammäära.
Kui töötuna arvele võtmisest on möödunud üle 20 nädala, loetakse sobivaks ka tähtajalist tööd, mis ei pea enam vastama teie haridusele, erialale ega kogemustele. Pakutav töötasu peab olema vähemalt ühe Vabariigi Valitsuse poolt kehtestatud töötasu alammäära suurune ning suurem samal perioodil saadavast töötuskindlustushüvitisest.
JA
Sobivast tööst keeldumise puhul on töötukassal õigus rakendada järgmisi seadusest tulenevaid sanktsioone:
esimene põhjendamatu sobivast tööst keeldumine: lõpetatakse töötuskindlustushüvitise maksmine või peatatakse 10 päevaks töötutoetuse maksmine;
teine põhjendamatu keeldumine: lõpetatakse töötutoetuse maksmine;
kolmas põhjendamatu keeldumine: lõpetatakse töötuna arvelolek.
mõtlik18. mai 2016, 07:20
Aga pole ju teada kui palju on meil ravikindlustuseta eestlasi ? Paljud nooremad ja tugevamad põgenesid töötuse eest Soome , Rootsi ja ei tea veel kuhu. Nüüd töötus pea olematu , sest pole enam tegijaid.
30 aastat tagasi oli kõigil ai, ai kui paha , aga nüüd on iduinimestel oi ,oi kui hea.
Ole idumees ja elu kui lill.