Eesti uudised

Veel üks hinnatõus: mitu hooldekodu keevitab aastavahetusel hinda juurde (68)

LISA KOMMENTAAR

kogemusega17. detsember 2018, 11:04
Isegi halupuu mädaneb aastatega ära, mis siis rahast rääkida - minu vanemad kogusid kõhu kõrvalt terve auto raha. Pank läks pankrotti koos sellega. Minulgi oli üht-teist kogutud - rahareformid on sellest järele jätnud vaid puru. Pinsile jäädes olen ikka hetkel võimuloleva valitsuse armul.
xxx17. detsember 2018, 06:27
tunnistagem, et raha ei ole kõigil võrdselt palju, las varakad teevad omale hooldekodud,kus raha ei pea lugema.Riik suudab siiski hakkama saada kõige kehvemate toetamisega. Selle probleemiga peaks riik sisuliselt tegelema. Lapsed saaksid aidata juba varakult vanurile abilise leida ja asja pidevalt kontrolli all hoida. Nii palju peaksid küll lapsed panustama - aega, mitte raha, mida lastel ei ole.
v16. detsember 2018, 23:13
Kas midagi muutub ja otsime odavamat elu, et ellu jääda? Ja väljapääsuks on pögeneda välismaale, kas rändepakt ei annaks ära kasutada ja abivjajad saata minema ,et oleks odavm neid üleval pidada. Jälle kokkuhoid , nagu oma riigist tuumajäätmete mahamüümine , kes odavmalt kalli vara saab omastada ja salaja oma aeda matab.. Peale meid tulgu või veeuputus, kellegi süüdimatu hüüdlause , kes inimolemise seadusi ei tunnista. Imelik -kes kogu aeg hindasid tõsteb. Meie enda juhid ,õpetlased ,teadurid jne. Neid keda jumaldame ja usume kõikke mida meile puhuvad. Mida ma ikka teha saan? Areneda igas su..
xxx16. detsember 2018, 16:18
suured ja uhked vangimajad hooldavad kuninglikult vange, täisjõus mehikesi aastaid. Nende hooldus sööb ära vanurite raha. Selleks peab jätkuma, seda kontrollib EL.
hool16. detsember 2018, 16:07
Hooldekodusse ei taha keegi oma kodust minna.Lapsed on kaugel ja nende abi jääb vähesks.Meil on kasutamata võimalus - palgata omal käel abiline näiteks kes on abiks paaril päeval nädalas paar tundi. Seda suudab pensionär tasuda. Ja riik peaks siin kaasa aitama, mitte võtma sellest tulult oma makse . See oleks "ümbrikupalk", mis meie pensionäride vaesuse ja riigi võimetuse juures aidata hooldust vajajaid, kes oma kodus saaksid võimalikult kaua elada. Kes ei ole voodis, saaks olla oma kodus .Need hooldajad peaksid olema omavalitsustes teada et olla abiks kui tekivad suhtlemisprobleemid ,
Oravad tegid!16. detsember 2018, 12:00
Ligi 200 tuhat noort on Eestimaalt lahkunud!!!! Varsti sünnib välismaal rohkem eestlastel lapsi kui Eestis! Ja nemad siis hordidena tagasi ei pöördu!
Terves Euroopas???16. detsember 2018, 11:58
Pane siis riikide nimekiri ka --ja ära enne krõksu!
3000 eest16. detsember 2018, 11:56
sai krooni alguses 1 toalise korteri Sakus!
Kena oleks16. detsember 2018, 11:48
Kui riik kontrolliks midagi peale tuleohutuse,nt.et kes jagab ravimeid ja süstib,kas ületunde tuleb juurde terve teise kuu jagu, kas vanurid on vabatahtlikult hooldekodus jne.
Hooldekodu16. detsember 2018, 11:46
Tasu oleks palju väiksem kui eesmärgiks ei oleks suurt kasumit teenida
Pigem16. detsember 2018, 11:44
Ei leidu 1 vaba tundigi.Peale mähkmevahetuse ja söötmise on veel palju ülesandeid,nt.pesu pesta,kkuivanud pesu kokku korjata ja ära jagada,potile tassida,õhtuti põrandaid pesta...
Hooldekodu pidamine16. detsember 2018, 11:41
On väga kasumlik äri,ettevõtjad nimetavad seda lausa kullaauguks.
Võiksid16. detsember 2018, 11:39
Huvi pärast vaadata ettevõtete kasumeid,mis hooldekodusid majandavad.Need on ikka 5 - 6kohalised numbrid.Maksad paar eurot ja saadki registrist vaadata neid puhaskasumeid.
Asi selles16. detsember 2018, 11:36
Et ka omavalitsused tahavad hooldekodudelt kasumit teenida,ehkki peaks piisama lihtsalt toimetulekust.Ahnus ei anna häbeneda.
Hooldajad16. detsember 2018, 11:33
Võetakse praktiliselt tänavalt,antakse süstal pihku ja saadetakse süstima,selline on hetkeolukord.Haritud hooldajad sellega ei nõustu ning valivad töökohaks haigla, mitte hooldekodu
ebainimlik16. detsember 2018, 11:30
No16. detsember 2018, 11:30
Hinnad saab alla sel viisil,et rajada riiklikud hooldekodud mille eesmärk on toime tulla,mitte suurt kasumit teenida.
Tuleb Helmed VALIDA16. detsember 2018, 11:27
Sest muutusi saab läbi viia valitsus kui valitsusel on selleks tahe.Appikutsumisest ei piisa,sest Helmed ei ole jumalad-teie arvates vist on?
Unustasid lisada16. detsember 2018, 11:25
Et hooldaja teeb ka medõe töö,süstib ja jagab ravimeid ehkki tal puudub selleks kvalifikatsioon.Seda isegi nendes hooldekodudes kus koht maksab 1500.
Mõtle peaga16. detsember 2018, 11:22
Rahareformid ja inflatsioon nullivad ju raha väärtuse
ka mai16. detsember 2018, 10:50
enamus läheb omanikele mitte, vaid hooldajate palkadeks
juudas16. detsember 2018, 10:01
Ikka nöörime ja ratsa rikkaks tahavad saada ka hooldekodud ,kus teenindus jääb alla ka bordellidele!
joh16. detsember 2018, 06:47
Tegelikult peakski hooldekodusid olema mitmel tasemel. Esiteks need, mille kuumaks oleks näiteks 2000€ . Ja siis järgmine tasand 1500€. Neid saaksid kasutada inimesed, kes ei peaks pöörduma riigi poole abi paluma, need, kellel on endal , laste abil, kinnisvara müügi abil lahedalt võimalik elada hea teenindudega ja varustusega asutuses. Need pansionaadid peaksid olema erakätes. Need, kelle võime on maksta alla 1000€, peaksid olema riiklikud, peaksid võimaldama normaalse inimliku lihtsa ja küllaldase hoolduse ja riigipoolse abi, kui riigi poolt on kindlak tehtud, et oma vahendeid ei jätku
05;05 öötrollile16. detsember 2018, 06:29
miks ma ei pannud juba töötamise ajal 50€ kõrvale. Sellepärast, et nõuka ajal olid palgad tänasega võrreldes samas madalate palkade suurusjärgus ja elada tuli veel kokkuhoidlikumalt kui täna, lapsed tuli kasvatada ja koolitada. Mu lapsed läksid kõrgkooli siis, kui riik pööras ja töökoht kadus, olin elus esimest korda aastaid tõeliselt vaene ja mures, et jään kodust ilma, kuna ei suuda korteri eest maksta. Ja siis tuli pension 1002 EEK , s.o. 64€... Tean vaid, et vaesus, kui see on totaalne, on kohutav õnnetus ja tapab inimese hinge...
T.Mets15. detsember 2018, 22:29
Ei ole kahtlust, et sotsiaalhoolekanne on riigi probleem, mille ta on oma kaelast ära kantinud.
tulevane pensionär15. detsember 2018, 21:46
seal ei võeta kogu puuduvat osa lastelt kuid meil võetakse. Vahe ongi selles et meie riik ei väärtusta vanainimesi ja see et kogu elu makse maksid selle peale saab 10 eurot pensioni tõusu kuid samas tõusevad kõik maksud ja see 10 kaob ja maksad veel topelt juurde ka.
harju loogiline15. detsember 2018, 20:11
muidugi mujal riikides maksavad sugulased, vanglaid kinni, kus "sulid ja kommunistid" valitsuses pole. muig
inflatsioonist15. detsember 2018, 19:45
tundsin ühte koonerit kes muudkui kogus ja luges iga kopikat, Töötas kõvasti. aga pidas oma linnaserva eramajas ka k ü ü l i k u i d ning k a n u. Ja müüs liha. ENSV lõpuajaks oli tal lausa 30 tuhat rubla raamatu peal. Mille eest saanuks tookord peaaegu 2 Volgat või 4 Žigulit. Aga vaat siis läks lahti too rubla hüperinflatsioon. Ja 30 tuhande rubla asemel oli tal äkki 3000 Eesti krooni. Mille eest võinuks saada näiteks 1 korraliku mägijalgratta. Ja kui vanamees elanuks veel 18 aastat, siis oleks ta saanud näha, kuidas ta kroonidest saanuks 200. kokkuhoidlikul elamisel 3-4 nädala toiduraha.
vanur15. detsember 2018, 19:11
Inflatsiooni unustasid lisada. Seega, palju see praegune 24 000 on 40 aasta pärast ka väärt?
tulevastele pensionäridele15. detsember 2018, 18:51
pange juba oma tööaastatel iga kuu 50 /euri kõrvale, aastas teeb see 600 eurot, 40 tööaastaga kogute vanaduspäevadeks juba 24 000 eurot. Pension +24 000 euriga saate juba ühe korraliku ja hea hooldekodu välja valida, kui juba nõdraks olete jäänud ja ise enam hakkama ei saa.
kkk15. detsember 2018, 18:50
Mis nutt ja hala siin jälle on. Terves Euroopas on see probleem, et enamusel pensionäridel on 2-3 korda väiksem pension kui on hooldekodude maksud.Meie vanaonul Saksamaal on isegi üsna kõrge pension 1100 euri kuus, aga kõige odavama hooldekodu maks on 2000-2500 eurot kuus.Kellel on lapsed, nõutakse puuduv osa osaliselt lastelt, osaliselt maksab sotsamet.Kellel aga lapsi ei ole, siis maksab sotsamet kõik selle puuduva osa kinni. Kallimad hooldekodud / kuni 4000-5000/ on muidugi superhead ja ülimate mugavustega, mida saavad endale lubada ainult superrikkad pensionärid.
05:05 öötrollile, elus on vaja alati juba mitu sammu ette mõelda.15. detsember 2018, 18:28
aga miks sa oma elu- st tööajal juba 50 euri /või rohkemgi/ kõrvale ei pannud? 40 tööaastat ja veel pensiaja 15 aastat, seega 55 aastat x 600= 33 000 /sõnades kolmkümmenkolmtuhat/ eurot oleks sul selleks ajaks kogutud kui oled juba nõdruke ja vajad hooldekodu abi.
ain15. detsember 2018, 18:11
miks on pättidel ja mörtsukatel tasuta ülalpidamine`?vot neid peaks omaksed ülal pidama..kas sellist eestit tahtsimegi-kommunistide ja sulide valitsuse all elamist?
tonga15. detsember 2018, 16:41
Tongale . kell 13.20 küsimus sulle Kui kaua olid võimul oravad ja kui kaua on võimul kesikud ? Usun , et 17 aasta jooksul oravad oleks saanud teha küllaltki palju. tegelikult nad "tegidki". Siin ei hakka kordama kõike apse mis on juhtunud oravate juhtimise all juhuslikult või siis nimme ,rohkem ma usun , et need apsud ei olnud juhuslikud vaid olid ette planeeritud , Nüüd me oleme 15 "rikkama" riigi hulgas HURRAA !
Ja kuidas15. detsember 2018, 16:37
see enese eest seismine antud juhul välja peaks nägema? Mida saab teha reakodanik?
midagi15. detsember 2018, 15:07
Enne mõtle,mida kirjutad, kui hakkma ei saa ja nõuad ikka et kõik peaks odav olema, lausa lambist su emmekest armastama, siis hoolda ise kodus...anna aru, sinu emme, hoolda ise või maksa teenuse eest, mille hulka kuulub elekter, soojus, toit 3-4 korda päevas, mähkmed neli korda päevas ja rohkem, rohtude andmine, riiete pesemine, tema enda pesemine vähemalt korra nädalas, tema mugavus ja passimine, et ta midagi endaga ei teeks, kaela ei tõmbaks, ei kukuks, ei tõmbaks kurku , ei mäkerdaks enda ümbrust jne jne...Kes ilma rahata tahakski seda tööd teha. Oh elukest küll.
kutsuge15. detsember 2018, 14:58
helmed appi. kus nüüd kõik näppuviskajad on. ta pidi õnnetute eest seisma.
President vaikib15. detsember 2018, 14:29
Brüsseli palk + mugav sissetulek maksumaksjate rahadega! Elu nagu lill! Vanurid kes aastaid tööd teinud prügikasti!
siis15. detsember 2018, 13:55
Ikka REF on süüdi! Miks,küsite? Aga seepärast,et REF korjab kõikides hoolde - ja vanadekodudes elavate vanurite käest ID kaardid ja E - valimistel saavad nende hääled,ning neid pidi sadasid olema, omale! Nii ju väidavad enamuses meie teised erakonnad? Ja kui REF korjab,siis ometi peab ta nendes juhtkohtadel olema? Kui mõnes või paljudes hooldekogudes on eesotsas MITTEREFIKAD,siis kuidas need seda lubavad?
Jälle see valimiste soig!15. detsember 2018, 13:40
Kas KE pani sellised hinnad hooldekodudele? Kas mõni muu erakond on suuteline need alla tõmbama? Hooldekodud on erakätes, kui sa ei tea.
perspektiiv15. detsember 2018, 13:36
Seega tööta nii hästi kui tahad, lõpuks oled ikkagi vallavaene keda vald toidab. Või siis piltlukult sööd oma lastelaste eest toidu ära.
Kas kavatsetakse palgatõusu?15. detsember 2018, 13:33
"„Kümneprotsendise hinnatõusu peamine põhjus on töötajate palgasurve,“ selgitab Ülo Tulik. „Hooldajate ja meditsiiniõdede brutopalk jääb praegu 700–800 euro vahele. Sellise töötasuga on raske leida uusi töötajaid." --- Kas praegu töötavad seal ainult tervishoiukõrgkooli diplomiga hooldajad? Maakohas leiduks kindlasti tööle soovijaid, võiks vaid kursused neile korraldada.
tongale15. detsember 2018, 13:29
lõpetage ära see endise valitsuse kohta nämmutamine. Meil on ke võimul juba aastaid ja mitte midagi pole muutunud. Samamoodi edasi. Hea kiruda, et keegi teine mõtles 10 a tagasi midagi välja ja meie ei saa muuta. Mis te ronisite siis valitsusse, kui midagi muuta ei saa. Instunud opositsioonis edasi. Poleks kah miskit muutunud.
minale15. detsember 2018, 13:24
see vähene tööjõud kallineb, elekter ja küte samuti. Toit ei ole ka odavamaks läinud. Kui palka üldse ei tõsta jooksevad needki minema, kes seni hädapärast seal vastu on pidanud, sest mujale pole minna. Allapoole teatud palgataset on juba mõttekam kodus istuda ja töötukassast raha lunida. Kui palku pole tõstetud, siis tuleks audiitor välja tellida.
Pigem...15. detsember 2018, 13:19
..jagada katuseraha valitsusel st.et valitakse neid s.o ju altkäemaks.Pigem valin vanakuradi,kui ühelegi erakonnale hääle annan.
Eks..15. detsember 2018, 13:17
..seepärast ka Rosimannused hiilisid hooldekodu majandama,tulu missugune.Hea vanureid nöörida ja omal eluke,kui lill.
aga mis15. detsember 2018, 13:17
neil üle jääb. Kui töötajatel palk ei tõuse, lasevad viimasedki sealt jalga. Riigi poolt on vastutustundetu ametnike palku järjest tõsta. See tõstabki kogu aeg Eesti keskmist palka ja ettevõtjad peavad vaatama, mis edasi. Iga palgatõus sektoris, kus midagi reaalset ei toodeta tõstab ainult üldist hinnataset.
..keegi ei teavita EL nõukogu,kuidas meil tegelikult on elu pensionäridel ja kui suur pension?15. detsember 2018, 13:15
MINA15. detsember 2018, 12:48
Ei saa aru.kuidas penskar peab kodus hakkama saama oma pensioniga,aga hooldekodus sellest ei jätku.ei ole ju igal personaalset hooldajat.elamiseks voodikoht,või tuba mitmepeale.mis asi on holdekodus nii kallis,et pensionist ei jagu.
et siis15. detsember 2018, 12:32
Kas oled kuulnud midagi kohalike omavalitsuste hallatavatest hooldekodudest? Minu ämm just sellises elab ja nüüd juba teist aastat järjest saame kirja kus seisab uus kõrgem hind ja lause, kui te ei ole hinnatõusuga nõus võite nende teenuset loobuda. Ei mingeid põhjendusi ega midagi lihtsalt 1 jaanuarist 100€ kallim ja kõik.
Vana invaliid-penskar15. detsember 2018, 11:36
...ja siis räägitakse inimväärsest vanaduspõlvest? Isegi meie suurima pensioniga ei saa endale hooldekoduteenuseid lubada!
to Elemetaarne!15. detsember 2018, 11:31
Tegelikult nii peaks ka Eestis olema. EL-i sotsiaalharta näeb nii ette. Eesti aga ei allkirjastanud nimelt seda punkti, allkirjastas aga seadusevastaselt rändepakti. Tegelikult ei saa sundida ka Eestis sugulasi maksma hooldekodude eest. Põhiseaduski näeb ette, et keegi ei pea teiste võlgu maksma. Meil ei ole ühtsust. Ja nii ohibki igaüks omaette. Eestlane ei julge enda eest seista.
Pinsieelik15. detsember 2018, 10:10
Ootame kuni rail baltic valmib, siis on mure ainult laibakorjajatel
ärimehed sulle üleliigset eurot taskusse ei jäta.15. detsember 2018, 09:40
Pensionitõus osutub mõttetuks, heaolu see ei paranda. Sest kui pensionit nii 30 eurot tõstetaksegi, siis panevad hooldekodude omanikud kuuarvele kindlasti 60 otsa. Kahekordselt. Muuseas, sama kehtib ka oma kodus elavate pensionnäride kohta. Sest kuigi pensionit aastas korra tõstetaksegi, siis elukallidus tõuseb tegelikult veidi enamgi. Näen omast käest. kui 5-6 aastat tagasi tulin pensioniga kenasti välja ja arukalt kulutades jäi pisut ülegi, siis praegu kipub kõik ära kuluma ja vaat et veel puudugi ei jää. Elatustase ei tõuse vaid hoopiski langeb. Kasumile orienteeritud turumajandus!
Elementaarne15. detsember 2018, 09:37
Las keevitavad aga lugematute regulatsioonidega EL-s peab kehtima nõue, et kodaniku sissetulek ei tohi olla väiksem kui hooldekodu tasu!
15. detsember 2018, 08:40
Hooldekodud ei ole riiklikud asutused vaid eraettevõtted! Mis hinda puutub, siis see tõuseb ju igal aastal. Kallineb elekter, küte jm, see kajastub kohe hinnas. Kui tahate,et hind ei tõuse siis tuleb vähendada personali. Kütma peab. Lähedased tuleb sel juhul kutsuda vabatahtlikena hooldama
Mari15. detsember 2018, 08:32
Riik, see oleme meie kõik... tuleb tõsta makse,et RIIK suudaks hooldust vajavaid inimesi hooldekodudes ülal pidada. Hooldus on kallis millest ei ole sugugi suur osa hooldaja töötasu. Lihtne! Paraku elame kapitalistlikus ühiskonnas, mitte kommunismiskus kõike lubati vajaduste järgi ja kõigilt panust nende võimete kohaselt. Kui paljud on nõus tasuma võõra inimese ülalpidamiskulusid?
Mari15. detsember 2018, 08:25
Mine tee seda tööd kasvõi üks päev ja siis tule siia arvama uuesti!
EH15. detsember 2018, 08:01
umbes tund aega- tööd-,ülejäänud aeg turunaiste jutuvaba,tõesti väsitav ja palka-malka- juurde
siseinf15. detsember 2018, 07:50
ega asjata roosad mannad hooldekodusid osta ja konkurente peedista
xe15. detsember 2018, 07:23
Simson hooldekodusse õeks ja Ratas Vanapagan sanitariks
tonga15. detsember 2018, 06:54
Puškinile ja heldekesele. Hinnatõus , kole , aga selle hinnatõusuga alustas rehvide partei. Katuseraha on oi kui vana teema ja kes selle katuseraha jagama hakkas , kas see polnud oravate partei .Tallinna sadama afäär-tuhandeid läks oravate taskutesse ja tuhandeid läks oravapartei kassase. Ma ei kaitse kesikuid aga ,olgem ausad ,algas ju kõik rehvidest ,välispangad viisid maksuvabalt riigist välja tohutud summasi , see sama katuse raha , kilekotiskandaal j.n.e /ei tulegi kõik meelde/
kes15. detsember 2018, 06:05
me tahaks, et hooldekodud töötaksid perfektselt, et oleks vaid lõputu hoolivus, armastus. Tuleme tagasi maa peale - hooldust vajavate inimeste arv kasvab nagu laviin, kes sünnib hooldust vajavana, kes vajab hooldust juba nooruses ,kes keskeas, kuna pole oma tervisest hoolinud ja kes vanurina, inimese eluiga pikeneb.Lapsed enamasti ei suuda maksta puuduolevat summat - 500€ kuus lisaks vanuri pensionile. Pensionär suudab koguda oma pensionist kõige rohkem 50€ kuus ja see on aastas 600€, selle eest saab tasuda ainult ühe kuu hooldekodule. Riik suudab?
ab15. detsember 2018, 05:58
Kui teatud ametkonnad teeks ihu ja hingega tööd, saaks paljud korrupti juhtumid selgeks ja raha jääks veel ülegi!
kes see sinu arust tekitab, Puškin vai ?15. detsember 2018, 00:26
Hinnatõusu mootor on tänane valitsus eesotsas keskerakonnaga.
oh sa heldeke15. detsember 2018, 00:24
Vali keskerakond , vali üha uhkemad maksud !
rõõm kuulda15. detsember 2018, 00:23
ka sellest hinnatõusust kukub hea kopikas poliitikute katuserahastusse.
Vead, vead15. detsember 2018, 00:02
Noh14. detsember 2018, 23:27
Kui riik lisaks nõudmistele ja kontrollile panustaks ka rahaliselt hooldekodude eelarvesse siis saaks kohamaksu inimsõbralikumaks teha.kui aga kogu majandamine jääb kohamaksu kanda nagu enamuses hooldekodudes praegu on siis ei jää see viimaseks hinnatõusuks.