Keha

EESTI TEADLASED HOIATAVAD: kanepi tarvitamine kriitilistel eluetappidel võib vallandada pöördumatud terviserikked

Toimetas Sirje Maasikamäe, 14. august 2019, 16:05

30 KOMMENTAARI

x
x/ 15. august 2019, 18:49
Senikaua on jah oma asi kuni maksumaksjate rahakoti peal psühhoosi või skisofreeniat ravima tuleb hakata
v
Viiking/ 15. august 2019, 13:02
Tean paljusid igapäeva suitsetajaid. Enamik on aastaid tõmmanud ning ajutegevus ja jutt kuskilt teisest reaalsusest. Paar tuttavat ka psühhoosi saanud ning üks juba skisofreenik. Kui ikka tõmmata seda aastaid ja iga päev. Siis mõjub see rängalt. Rumalad inimesed kes oma silma eest kaugemale ei näe ning pooldavad narkomaaniat.
e
Ei poolda narkomaaniat/ 15. august 2019, 13:25
Ei poolda narkomaaniat. Kindlasti mitte. I Inimesed kes on uurinud ja natukenegi rohkem lugenud, mõistavad, et kanep ei võrdu narkootikumidega. Vihkan alkoholismi ja narkomaaniat. Kui midagi üldse vähesel määral tarbida, siis kanepit. Muidugi kui vaimne tervis korras. Toob ainult kasu. Ülejäänud on minu reaalsusest väljas ja kohe kindlasti pole kanep tee kangemat narkootikumide suunas, vaid vastupidi - kuidas inimesed saavad ennast mürgitada, sellest aru ei saa. Aga see polegi vaidlemise koht. Mõistlikult tuleb kõike teha, midagi liiga palju, pole kunagi hea. Mõistlikus piires
a
AJ / 15. august 2019, 12:38
Kui hakata uurima toiduaineid, leiame lisaks kanepi toimainele pea igas toiduaines analooge -ühendeid opiaate. Neid pole lihtsalt uuritud.
x
X/ 15. august 2019, 09:16
Kanada teadlased on uurinud seda fantastilist ravimtaime juba sellest ajast, kui eesti teadlased käisid sirge seljaga ja punalipp käes 9 mai paraadidel. Ja ennäe, kohe kuidagi ei seostata ravimtaime skisofreenia, või muude negatiivsete kõrvalmõjudega.
n
Naeruväärne/ 15. august 2019, 08:59
Kanep ei tekita sõltuvust. Vähemalt füüsilist mitte. Vaimnesõltuvus on teineasi. Aga võiks end rohkem asjadega kurssi viia. See, kes kanepit vahest suitsetab, saab ka ilma ilusti hakkama ja võib päeva pealt öelda ei, kui oleks tarvis. Täiesti tavalist elu elatakse edasi, kui sellest lõplikult näiteks mingi põhjusel keegi loobub. See ei ole nüüd ma ei tea mis droog, mida vanem generatsioon suure teadmatuse pärast üritab ohtlikuks "narkootikumiks" tembeldada
t
Tiit/ 15. august 2019, 08:55
Paistab, et Eesti teadlased on koige targemad ja mujal maailmas teadlased ei tea midagi.
m
Mida nad räägivad./ 14. august 2019, 23:11
Et rasedal naisel ei tasu kogu aeg kanepit kimuda. Nõus. Et alaealistel ei ole soovitav THC. Ka nõus. Praegune süsteem oma keeldudega paraku soodustab alaealiste tarvitamist. Üleüldse on alkohol ja suits 1000x hullemad ained kui kanep. Suitsetamise tagajärjel sureb aastas Eestis tuhandeid inimesi. Miks see on lubatud? Alkohol muudab osad inimesed vägivaldseteks loomadeks. Kui palju kuritegusid on toime pandud alkoholijoobes. Kui Eesti teadlased nii lahjalt esinevad siis oleks pidanud päriselt nende rahastust riigieelarvest kärpima.
m
Moderaator?/ 15. august 2019, 06:28
Kas oled kanepisõltlane?
z
Zajebal juba need/ 14. august 2019, 22:50

t
To 21:14 Igaüks vastutab iseenda õnne eest, mitte muu maailm/ 14. august 2019, 22:19
Siin kohal mängivad kindlasti rolli ka muud tegurid. Kes iseendaga hakkama ei saa, ei tohiks ühtegi meelemürki tarvitada, et probleemide eest põgeneda. Oleks rumal ainuüksi kanepit süüdistada, et selline kurb juhtum on aset leidnud. Ei saagi väita, et kanep on ohutu kõigile. Kanep paneb iseend proovile ja paraku kõik ei ole suutelised iseendaga lõpuni hakkama saama. Kui on sügav depressioon, siis muidugi probleem süveneb ja võib leida aset selline kurb juhtum. Kanep intensiivistab iga ühe enda mõtteid ja toob esile seda, mida iga üks mõelda tahab. Arvan, et algpõhjust tuleb otsida mujalt.
v
Vasta/ 14. august 2019, 22:52
e
Eino Taruk/ 14. august 2019, 22:10
"Kanepi tarvitamine soodustab esmapsühhoosi ja algfaasis skisofreenia teket." Kus on faktikontroll? Kõik mida mina olen lugenud on ebakindlad seosed ja põhjused võivad olla vabalt teistes tegurites. Kõvasti härjaväetist lugupeetud propagandist-teaduritelt
z
Z/ 14. august 2019, 21:57
Nii rumalat artiklit pole juba ammu lugenud
l
lol/ 14. august 2019, 21:54
k
14. august 2019, 21:14
kas alkohol sadades kordades rohkem kahju ei teinud.
e
Eino Taruk/ 14. august 2019, 22:11
...jah, ja nikotiin samuti.
i
Isa/ 14. august 2019, 21:14
Kõik kanepikiitjad...kui sinu oma laps kanepi tarvitamise tagajärjel tekkinud psühoosis olles endalt elu võtnud on, siis sooviksin uuesti teie kommentaare lugeda.
e
Eino Taruk/ 14. august 2019, 22:12
Skisofreenikute hulgas on rohkem kanepitarvitajaid (ja teiste mõnuainete tarvitajaid). Fakt. Kanep soodustab skisofreeniat. EI OLE FAKT!
n
Nyo/ 14. august 2019, 23:09
..ja kui laps endalt niisama elu võtab, siis süüdistan õhku või?
k
14. august 2019, 23:30
Kohe kindlasti ei juhtu sellised asjad "niisama". Põhjuseid võib olla mitmeid, aga oleks sinisilmne ja lihtne ainuüksi kanepit süüdistada. Erinevad vaimuhaigused on seotud sageli raske lapsepõlve või kes iganes teab, mis tegurid antud juhul rolli mängisid. Me elame haiges maailmas, kus tuleb otsida, mille nimel elada. Igal heal on ka halb külg ja vastupidi. Kurb muidugi, kui keegi arvab ja usub siiralt, et temata oleks see maailm parem.. Olen selle kõigega rohkem päri, kui oskate arvata. Jagan lihtsalt enda arvamust, ega soovi kellelegi halba. Kanep on väga süütu taim, võrreldes alkoholiga
k
Kuku Raadio kuulaja/ 14. august 2019, 19:17
Kuidas küll üks teadlane endas nii palju kahelda saab.. Väga palju ebakindlust. Alkohol tapab elusid, kanepi tagajärjel pole kellegi elu seiskunud..
g
Guugeldaja/ 14. august 2019, 21:26
Elu vast seiskunud ei ole, küll aga kanepi kimumise tagajärjel on seiskunud süda.
n
Nyo/ 14. august 2019, 23:10
Kimumisest seiskubki, sest kimumine on kahjulik tegevus (nii tubaka kui ka muu aine koha pealt).
t
tähelepanek/ 15. august 2019, 10:07
Kanepi tarvitamine mõjub halvasti nägemisele ja/või funktsionaalsele lugemisoskusele. Kõik, mis puudutab kanepi kahjulikkust jääb kahe silma vahele ja lugemisel ei saada sellest aru.
s
Svetlana Sinimeri/ 14. august 2019, 18:34
Kõikide ainetega ka toiduainetega liialdamine viib katastroofini.Kanep ei ole küll selles loos mingi mõistatus vaid päris kasulik vähemalt 50 haiguse puhul.

m
14. august 2019, 18:18
Maailma populaarseim meelemürk on alkohol. Punkt.
t
T./ 14. august 2019, 16:59
Ebamäärased oletused, teadlastel pole nagunii midagi muud oma ajaga teha kui jama suust välja ajada.
k
14. august 2019, 17:09
keegi ei käse uskuda,tõmba mõnuga,ega minul halvem ei hakka
e
Eino Taruk/ 14. august 2019, 22:14
"keegi ei käse uskuda,tõmba mõnuga,ega minul halvem ei hakka" Hakkab küll, sest sina maksad kinni kanepikimujate vanglaastad

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee