Lapsed

LAURI LEESI KAASAVAST HARIDUSEST: „See on trend, mis minu arust ennast ei õigusta.“ (20)

LISA KOMMENTAAR

Uhhutuur19. oktoober 2019, 23:15
Täiesti ebapädev jutt ühe haritud inimese suust!!! Koolidel ongi väikeklassid eripedagoogide näol tavakoolis. Kui sul pole kätt ei kõlba tavakooli, kui oled atha või audismispektriga ei sobi tavakooli, kui oled ratastoolis ei sobi. Kas siis need lapsed seina äärde ja mahalaskmisele? Hr. Leesi elab Nõuka ajas kui puuded peideti ja neist ei räägitud.Hev lapsevanemana ütlen oma kogemuste põhjal, et kõik toimib jah mitte küll 25 õpilasega klassis kuid 3 õpilasega tavakoolis kus õpib 900 last. Ujumine, kehaline, muusika kõigi paralleel klassidega koos.Miks räägivad inimese kes asjast midagi ei tea?
Kristiina17. oktoober 2019, 01:25
Tead majanduslikud põhjused pole põhjus keelduda. Eks tuleb tuua siis endised erikooli õpetajad väikeklasse juhendama,et vähemalt osal päevast ei oleks need lapsed tõugatud korraldatud erivajaduste maailma. Riikliku saamatust ei saa ravida Adolfi mõtlemisega. See on hirmus ja vegeteerimine. Käin tavaühiskonnas palju suudan ja kõik.
lõpueksamid14. oktoober 2019, 22:39
olid naitmeer ma kül kaotaks
valentina14. oktoober 2019, 20:18
Tark jutt targalt inimeselt. Kaasav haridus on samm tagasi, eksamitest loobumine ei ole hea idee.
14. oktoober 2019, 16:26
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Qwert14. oktoober 2019, 17:10
Kas enam ei tehtagi iga nädal kontrolltöid või tunnikontrolle? Kui nii, siis on midagi jama. Eksamid peavad olema, sest see on õppeaasta materjali kordus. Kordamine nagu teada, on tarkuse ema.
Antituupur15. oktoober 2019, 18:14
See iganädalane kontrolltöö on pigem mõttetu. Mis kasu sest on kui õpid 7 asja pähe, selleks korraks, aga kuu aja pärast enam ei mäleta. Eksami materjal seevastu on nii suur, et seda lihtsalt korraks ära tuupida pole võimalik, selle õhu teadmine eeldab siiski vähe püsivamate seoste ajju tekkimist.
ätt.14. oktoober 2019, 15:47
Kui mingi asi on väga mitmeotstarbeline siis ei kõlba see õieti ühekski otstarbeks ! Vene ajal naerdi -see mees on keevitaja,eletrik,ämmaemand jne.Kokkuvõttes - abitööline !
Nipik14. oktoober 2019, 14:48
Lisaks sellele: õppimine on töö, seda ei saa teha lõpmatuseni mängides. Esimeses klassis ehk veel, aga hiljem tuleb hakata ka tuupima, kui muidu külge ei jää. Kogu aeg mingeid seoseid ja eri valdkondade ühendusi pole mõtet otsida.
ometi14. oktoober 2019, 14:05
üteldi välja, et kuningas "kaasav haridus" on alasti. muidu muudkui kõik koogutavad ja noogutavad aga sõnagi öelda ei julge. Ega Leesigi muidu, ta ju pensionil.
vana kesik14. oktoober 2019, 14:28
piiratud mõistusega inimesed ei saagi aru ,missugust head asja keskerakond manduvale rahvale pakub. Selline haridus annaks rahvale tiivad justkui Red Pull.
uk14. oktoober 2019, 14:00
Riikides, kus kaasavat haridust rakendatakse, on erivajadusega lapsega kaasas tugiisik. Meil pole ju sedagi! Kõigil on halb.
Kui asja kaaluda,14. oktoober 2019, 13:27
siis ühel kaalukausil on see kaasatav õpilane (ehk jääb talle midagi külge, kui õpetaja pidevalt temaga tegeleb) ja teisel kaalukausil siis niimitu tavaõpilast, kui peale kaastatava veel klassis on. Mitme õpilase saamatajäänud haridusega võrduks ühe õpilase kaasatud haridus? Või peab terve ülejäänud klass hakkama eratunde võtma?
olen14. oktoober 2019, 14:28
töötanud selliste klassidega kus on koos "tava"lapsed ja mõne käitumishäirega (kah toredad, aga nõuavad rohkem tähelepanu ja hoolt) lapsed. Tundsin ennast kui psühhiaater, kes on meditsiinikoolis käimata vaimuhaiglasse tööle lastud. Klassi terved lapsed pantvangidena publikuks.
pedagoog14. oktoober 2019, 13:25
Täiesti nõus Lauri Leesiga.
14. oktoober 2019, 13:14
Ehk on oma ajale jalgu jäänud hoopis nn eliitkoolid, mis riisuvad koore ja jätavad nn tavakoolid ülejäänutega tegelema. Leesi ei ole tegelikult pädev sel teemal kaasa rääkima, sest ta on juba 'üleeilane' ja ei taju kaasaegset maailma.
võib olla ka eliitkoolid14. oktoober 2019, 14:30
aga pigem hakkab haridusele jalgu jääma minister oma uitmõtetega.
k14. oktoober 2019, 14:35
Kui tänapäeva l_ollakas haridussüsteem ei saa hakkama õpilastele normaalse koolikeskkonna kindlustamisega tavakoolis, siis peaks andekamatel ja võimekamatel õpilastel jääme pelgupaik alles vähemalt nende kirutud eliitkoolide näol, mis valivad õpilasi ja ei sunni normaalseid lapsi vaimuhaigetega ühes ruumis olema.
Dront14. oktoober 2019, 14:38
Ka eliitkoolid on hädas erivajadustega lastega. Siin ei ole mingit vahet. Ärge hakake jälle patrama seda eliitkoolide jama. Seda ketravad pidevalt need, kelle võsukesed on ukse taha jäänud.. Seega probleem on üleüldine.
@dront14. oktoober 2019, 14:43
eliitkooliks pean selliseid koole, kuhu vastu võetakse lapse võimekuse, mitte vanema rahakoti paksuse alusel
Hea,14. oktoober 2019, 22:02
et need eliitkoolid üldse olemas veel on, sest nendes toimub korralik õppimine, seal ei nämmuta keegi midagi õpilasele ette ja taha.
Igati nõus!14. oktoober 2019, 13:11
Sellal, kui üht erivajadus(t)ega õpilast "kaasatakse", jääb ülejäänud klassil materjal õppimata - ja nii iga päev.
BBC 19. oktoober 2019, 23:18
Selleks loob kool väikeklassid!!! Mitte ei topi teisi segama. Palun viige ennast päriseluga kurssi!!!