Uudised

Ida-Tallinna keskhaiglas võetakse vastu juba 1200 patsienti päevas 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 5. mai 2020, 12:41
Foto: Stanislav Moshkov
Ida-Tallinna keskhaigla alustas eelmisest esmaspäevast patsientide kutsumisega reaalselt vastuvõttudele. Kui esimesel nädalal käis vastuvõttudel keskmiselt päevas 700–800 patsienti, siis juba selle nädala alguseks jõuti 1200 patsiendini päevas.

„Meie tavaline päevane vastuvõttude hulk on umbes 2000 patsienti päevas ja selle kuu lõpuks loodame jõuda tavalise normini,“ ütles Ida-Tallinna keskhaigla klienditeenindusjuht Lea Karik. „Meedias ilmunud pildid pikast järjekorrast haiglaõuel võib-olla kohutasid inimesi, kuid tuleb arvestada, et vastuvõtule pääsemisega läheb natuke rohkem aega kui tavaliselt.“

Samal teemal

Aega kulub rohkem, et tagada patsientide ja haiglatöötajate turvalisus. „Järgime terviseameti nõudeid, hoiame pikivahet ja sellest ka järjekord – 30meetrine järjekord võib tunduda pikk, kuid tegelikult tähendab see 15 inimest 2meetriste vahedega.“

„See on olnud suur väljakutse kogu tervishoiule, kõigepealt töö ümber korraldada, kui patsiendid ei saa vastuvõtule kohale tulla, ja nüüd uuesti vastuvõtud avada. Oleme haigla poolt püüdnud teha seda võimalikult lihtsaks patsiendile ja loomulikult ka turvaliseks – nii patsiendile kui ka haigla töötajatele,“ rääkis Karik.

Pika järjekorra vältimisele saavad vastuvõtule tulijad ise kaasa aidata, kui nad ei tule liiga vara kohale. „Kui on vastuvõtuaeg kokku lepitud näiteks kell 10.20, siis ei ole mõistlik kohale tulla kella üheksaks, sest kell üheksa on kutsutud teised patsiendid. Ei tasu arvata, et kui varem kohale tulla, siis saab ka varem vastuvõtule või saab kiiremini järjekorrast läbi – tegelikult ei saa,“ rääkis Karik. „Mõistlik on tulla 20, maksimaalselt 30 minutit, aga mitte tund või paar varem.“

Koroonatesti ei tehta kõigile, kes tulevad vastuvõtule, rahustab Lea Karik.  „Meil on haigla ees kontrollpunktid, kus me õpetame patsientidele, kuidas ette panna maski, toimub kindlasti käte desinfitseerimine, mõõdame temperatuuri ja inimene täidab tervisedeklaratsiooni, milles küsime, kas patsiendil on mingeid haigussümptomeid, kas tal on olnud kokkupuuteid Covid-haigetega. Kui kõik on korras – ei ole mingeid haigussümptomeid –, siis saab patsient edasi liikuda juba vastuvõtule, uuringule, laborianalüüsidele."

Kariku sõnul on praegu vastuvõtud avatud septembri alguseni, õnneks kasutavad perearstid agaralt ka e-konsultatsioonide võimalust, mis toimusid ka kogu kriisi aja. Samuti jätkub osa vastuvõtudest kaugvastuvõtuna telefoni teel. See on Kariku sõnul väga hea lahendus – eriarstil on võimalus kõigepealt tutvuda patsiendi terviseandmetega ja siis võtta temaga ühendust. Siit ka palve – kui olete saanud info, et arst võtab teiega ühendust telefoni teel, siis olge palun kokkulepitud ajal telefoni läheduses.

„Kui aeg on kokkulepitud kella kaheksaks, siis arst helistabki kell kaheksa ja kui patsient magab sellel ajal, siis kahjuks ei saagi arst temaga rääkida ega talle tervisenõu anda,“ ütleb klienditeenindusjuht ja soovitab enne kõnet läbi mõelda, milliseid ravimeid täpselt võetakse.

„Mõelge läbi ka see, mis küsimused teil arstile on, näiteks kui võtate mingeid toidulisandeid, siis kas need sobivad ravimitega jm. Hea, kui eelnevalt on info kogutud, siis saate seda arstiga arutada.“