Hea nõu

KEVADVÄSIMUS HIILIB LIGI? Neli nippi, mis peletavad tüdimuse ja jõuetuse 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 21. märts 2021 14:00
Foto: Vida Press
Pidev väsimus ja jõuetusetunne võivad viidata kevadväsimusele. Meditsiiniliselt sellist diagnoosi ei eksisteeri, kuid sellegipoolest tunnevad paljud kevade hakul tugevat väsimust ja üleüldist tüdimust.

Personaaltreener ja Talleggi saadik Rauno Rikberg jagab nippe, mida ta kasutab ka ise peletamiseks. Ta rõhutab, et väga tõsise väsimuse ja nõrkuse korral tuleks kindlasti võtta ühendust arstiga.

Samal teemal

Puhka

Puhkamine on äärmiselt oluline. „Kui inimene tunneb väsimust, siis põhjusega. Talv on väga pime aeg ja see tähendab, et keha ei saa valguse näol energiat juurde, seega ei ole kevadine väsimustunne iseenesest üllatav,“ kommenteerib Rikberg. Väga oluline on kuulata oma keha ja mitte sellele vastu võidelda. „Kui tunned väsimust, siis võta aeg maha ja puhka,“ rõhutab treener. Ta lisab, et väga oluline on jälgida, et öised unetunnid tuleksid täis ja kindlasti ei tohi alahinnata tasakaalu töö ja puhkuse vahel.

Magama tuleb minna ja ärgata iga päev samal ajal.  Ka nädalavahetustel, kuna unetundide kõrval on väga oluline ka une regulaarsus. „Tihti on inimesed nädala sees unega väga regulaarsed, aga nädalavahetustel „premeerivad“ ennast ja on kauem üleval ning ärkavad ka hiljem. See aga soodustab rütmi paigast nihkumist ja tekitab omakorda väsimust,“ selgitab treener.

Foto: Pixabay

Liigu

Puhkamise kõrval on oluline ka liigutamine. Spordiklubid on taas kinni, aga saabuv kevad loob aina enam võimalusi looduses liikumiseks ja treenimiseks. „Liigutamisena ei lähe arvesse ainult raske ja higine trenn, vaid ka näiteks tunnine jalutuskäik mere ääres või nädalavahetusel looduses olemine,“ ütleb treener. Leia viise ja võimalusi, et end õue viia just valgel ajal. „Värske õhk ja loomulik valgus võivad juba väga tugeva energialaengu anda,“ lisab saadik.

Foto: Pixabay

Toitu tervislikult

Treener soovitab lõuna- või õhtusöögiks teha näiteks kana meelepärases kastmes või pruuni riisiga ja sinna kõrvale serveerida värsket salatit. „Need on väga toitvad road, mis samas ei tekita söögikorra järgset väsimust,“ lisab Rikberg.

Foto: Pixabay

Suhtle inimestega

Suhtlemisel peab hetkel jälgima küll mõningaid piiranguid, kuid pere ja sõpradega saab endiselt kontakti hoida ka telefoni ja interneti vahendusel. „Kui midagi muud huvitavat ei ole rääkida, siis naljatlege sõpradega kasvõi selle üle, et päeva tipphetk on hammaste pesemine,“ ütleb Rikberg. Kindlasti saate jutustamise käigus jagada ka häid mõtteid, mida toas olles teha, kuhu looduses minna või mida põnevat kokata ja läbi selle üksteise tuju üleval hoida.

Foto: Pixabay