SÖÖ ÕIGESTI: „Kui sa kannatad migreeni all ja sööd järjekindlalt ühesugust toitu – näiteks armastad Hiina toitu või naatriumglutamaadi sisaldusega valmistoitu –, siis on sul valida, kas jätkad soojaleti toidu ostmist ja võtad tablette või teed ise oma kartulipudru ja kapsa-kaalikahautise,“ räägib migreeniarst Toomas Toomsoo.Foto: Mari Luud
Sirje Presnal 18. aprill 2021 13:52
„Kui sul täna on migreen, siis mõtle, mida sa eile sõid. Kui sõid näiteks läätsepada, siis võib eeldada, et läätsed sulle ei sobi.“ Neuroloog Toomas Toomsoo sõnul võib mingite toiduainete menüüst väljajätmine oluliselt leevendada migreenihoogude intensiivsust ning sagedust. Küll aga rõhutab ta, et üht, kõigi puhul toimivat valemit ei ole. Iga inimese migreen on unikaalne.

Kui dr Toomas Toomsooga intervjuud kokku lepin, troonib tema värskelt ilmunud raamat „Migreenist vabaks õige toiduga“ suurte raamatupoekettide esikolmikus. Tõsistest tervisehädadest rääkides ei peeta migreeni haiguseks, mis suuremat tähelepanu vääriks. See on isegi natuke stigmatiseeritud tervisehäda, mida omistatakse neurootilistele naistele. Ometi näitab raamatu suur menu, et migreen on ühiskonnas suurem probleem, kui oskaks eeldada. Ja autor kinnitab: migreenide all kannatab peaaegu iga kuues inimene ning see on nooremas eas (15–49) naiste hulgas kõige enam puuet tekitav haigus.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad