Lapsed

Üks küsimus: Kas mullivann ja saun on rasedale ohutud? 

Silja Paavle, 8. detsember 2014 18:02
Foto: PantherMedia / Scanpix
„Kas rasedal naisel on ohutu istuda mullivannis või käia kuumas saunas? Kas see võib kuidagi mõjutada ka sündimata lapse arengut?"

Mullivann või saunas mõnulemine võib tunduda ideaalne raseduspingete ja -valude leevendamiseks, kuid mõlemad tegevused on rasedale seotud suurte riskidega, hoiatab portaal What To Expect.

Nimelt – rasedatel on suurenenud oht dehüdratsiooniks, pearingluseks ja madalamaks vererõhuks ning kõiki tervisehädasid soodustavad kuumad olud.

Samal teemal

Üldine reegel on see, et kõik, mis tõstab su kehatemperatuuri kõrgemaks kui 38-39°C, võib kujutada ohtu sinu sündimata beebile. Seda eriti esimestel raseduskuudel, kui beebi keha ja aju arenevad. Mitmed uuringud on tõestanud, et kõrged temperatuurid võivad suurendada spina bifida (seljaaju väljasopistus) ohtu.

Seetõttu oleks mõistlik nii mullivanni- kui saunamõnudest raseduse ajal hoiduda. Kui sa ei raatsi neist kuidagi loobuda, võta riskide vähendamiseks kasutusele ettevaatusabinõud.

Enamiku mullivannide ja kümblustünnide veetemperatuur on seatud kõrgemaks kui 38 kraadi. Säti enne vanni sulpsamist temperatuur neli-viis kraadi madalamaks ning aseta vette temperatuuril silma peal hoidmiseks kraadiklaas.

Teiseks piira mullivanni- ja saunakülastusi kümne minutiga.

Ja kolmandaks pea mullivannis või saunas mõnuledes silma peal oma enesetundel, et sul ei ilmneks ülekuumenemise sümptomeid nagu pearinglus, nõrkus või liigne higistamine.

Kõige parem valik rasedusaegseks lõõgastumiseks on harjumuspärane soe vann. Kuna enamus ülakehast on vannis istudes veest väljas, on ülekuumenemise tavalises vannis palju väiksem. Kui lisad vannivette veel veidi eeterlikku õli ning vanni servale põlema aroomiküünla, tunned nagu iseenesest, kuidas pinged pärast vanniskäiku koos veega alla voolavad.