Uudised

Valuvaigistid põhjustavad kuulmise kadumist? 

Õhtuleht.ee, 11. veebruar 2015 14:36
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mida tihkemini naine ibuprofeeni või paratsetamooli tarbib, seda suurem risk on tal teadlaste sõnul tulevikus kannatada kuulmislanguse käes.

Daily Mail vahendab 14 aastat kestnud uuringut, milles osales 62 261 naist. Selle tulemusel tegid teadlased järelduse, et kui tarbida valuvaigistit kahel või kolmel päeval nädalas, suureneb kuulmislangus 13% naistest.

Neljal kuni viiel päeval nädalas valuvaigisteid tarbides tõuseb risk 21%, kuuel ja seitsmel päeval on risk aga juba 24% kõrgem.

Teadlaste sõnul tuleks regulaarselt valuvaigisteid tarbivatel naistel arutada oma arstiga, et kas oleks võimalik kasutada mõnd alternatiivset ravimit.

Aspiriini kasutamise ja kuulmislanguse vahel seost ei leitud.

Samal teemal

03.03.2015
Kuulmislangus on järjest sagedasem ja kimbutab üha nooremaid
27.02.2015
Kui palju võtta rohtu?
26.01.2015
Levinuimad migreeni põhjused: kuidas neid kõrvaldada?
20.01.2015
Ettevaatust diklofenakiga! Levinud valuvaigisti suurendab arutul tarbimisel mitmete tõsiste haiguste riski