Keha

Lugu ilmus esmakordselt 2013. aasta Tervis Plussis.

Mida teha, et rüht oleks hea? (1)

Tervis Pluss, 1. märts 2015, 12:35
Rühi hoidmiseks peaks koolilapsel olema mugav, laiemate rihmadega seljakott ning võimalikult vähe asju korraga kaasas.Foto: TAIRO LUTTER
• Väldi kauast ühes asendis istumist ja tee viieminutine paus iga tunni järel.

• Ülakehapingete leevendamiseks too lõug kergelt taha (kui on tunne, nagu tekiks kaela alla volt, teed õigesti). Suru rind kergelt ette ning hoia õlad lõõgastunult all. 

Autoga sõites jälgi, et selg oleks vastu mugavaks reguleeritud istet.

• Raskeid asju tõstes väldi alaselja kumerdamist. Painuta end rohkem põlvedest ja puusadest, et selg oleks sirge. 

• Vali selline trenn, kus terve keha saab ühtlaselt koormust, nagu jooga, ujumine, suusatamine. See tugevdab kogu lihaskonda, lisab vastupidavust ja vähendab sundasendist tekkivaid pingeid.

• Jälgi, et töövahendid oleksid paigas sinu keha järgi.

• Väldi pikaaegset stressi ja puhka – ka vaimne pinge mõjutab keha.

• Üleõlakotti kandes vaheta õlga, et turjale ei langeks ebaühtlast koormust.

• Koolilapsel peaks olema mugav, laiemate rihmadega seljakott ning võimalikult vähe asju korraga kaasas.