Meeled

Seitse soovitust, mis aitavad kõige kiuste optimismi säilitada (4)

Õhtuleht.ee, 14. juuli 2015 14:04
Foto: PantherMedia / Scanpix
Sul on armas pere, palju häid sõpru ja unistuste töö. Sa veedad vaba aega meelepäraselt ja usud, et sa oled õnnelik. Kuid niipea, kui sul on lahendada mõni probleem, muutub argipäev tumedaks ja sa ise õnnetuks. Milles on asi?

Paljude inimeste suur probleem on see, et nad suudavad olla optimistlikud ainult siis, kui kõik läheb hästi. Pessimism võtab nende üle võimust kohe, kui on vaja lahendada mõni probleem. Kui see kõlab ka sinu jaoks tuttavalt, loe edasi – portaal Womanitely annab seitse soovitust, kuidas optimistlikuks saada ja endas optimismi säilitada, ükspuha, mis elus ka ei juhtuks.

Samal teemal

1. Kas nad on paremad kui mina? Ei ole!
Kõik teavad, et end teistega võrrelda ei maksa. Ometi ei järgi me seda reeglit. Kuid – enda pidev teistega võrdlemine rikub iseenda enesehinnangut ja takistab elamast elu, mida sooviksid. Kui keegi tundubki sust edukam olevat, ei tähenda see, et sina ei võiks olla õnnelik. Isegi miljardäridel on halvad päevad, mil on vaja olla palju probleeme lahendada. Sa peaksid olema uhke, et sa oled nii ainulaadne, nagu sa oled. Ja pea meeles, et kui lahendad ka kõige raskemaid probleeme positiivse suhtumisega, ei olegi need nii keerulised, kui esialgu paistavad.

2. Vabane negatiivsest kõneviisist.
Optimistid peaksid optimistlikult ka rääkima. See tähendab, et väldi negatiivset kõneviisi, nagu "ma ei tea", "praegu pole hea aeg" või "Ma ei oska seda teha". Kui sa ütled, et "ma tean, et ma suudan" või et "Mul on piisavalt jõudu oma elu muutmiseks", treenid sa automaatselt oma meelt õnnestumisteks.

3. Ära karda läbikukkumisi.
Suhtumise muutmine on oluline samm optimismi ja positiivsuse teel. Ära lase olukordadel oma elu üle valitseda. Pea meeles, et iga ebaõnnestumine on tegelikult õnn. Kui sa suhtud sellesse optimistlikult, ületad ebaõnnestumised oma tervist kahjustamata kiirelt.

4. Alusta oma päeva positiivse sõnumiga.
Kirjuta enda jaoks üles mõned inspireerivad mõtteterad ja loe igal hommikul neist vähemalt viite. Seesugused tsitaadid on imelised killud tarkusest, mis aitavad sul treenida optimismiks olemist.

5. Kuula positiivset muusikat.
Psühholoogid soovitavad positiivset muusikat igal hommikul kuulata – see annab energiat kogu päevaks ja aitab stressiga paremini toime tulla.

6. Armasta iseennast.
Optimistidele on iseloomulik iseenese armastama ja endale varem tehtud vigade andestamine. Pessimistid kipuvad mineviku vigade külge klammerduma ja iseend seetõttu vihkama. Seega – otsusta, kumb sa tahaksid olla. Pea seejuures meeles, et täiusliku välimusega ei suuda sa kunagi olla, keegi ei suuda. Ükskõik, kui kõvasti sa ka ei püüa, sa ei saa muuta oma pikkust, sünnimärkide asukohta, jalanumbri suurust ja näo ning keha kuju. Lõpeta vähemalt nende asjade pärast muretsemine.

7. Naudi igapäevaelu.
Elu on parem, kui ta sulle ka päriselt meeldib. Isegi siis, kui igapäevaelu ei tundu alati lõbus ja põnev, pea meelest, et optimistid oskavad kõigest head leida. Tee ka sina seda!