Treenimine

Lugu ilmus esmakordselt 2014. aasta septembrikuu Tervis Plussis.

Kuidas valida personaaltreenerit? 

Reeli Maasikamäe, 7. detsember 2015, 16:00
Naiste arvestuses 28. SEB Tartu jooksumaratoni võitnud Irene Chepkirui Keeniast ja treener Harry Lemberg. Foto: MARGUS ANSU
Trenni võib teha igatmoodi, aga treenida koos hea personaaltreeneriga on hoopis teine tera. Teadlikumaks muutub nii trennitegemine, toitumine kui ka tunnetemaa, sest üks toetav treener on ideaalsel juhul ka toitumisspetsialist, usaldusisik ja psühholoog.

On treenereid, kes näitavad ette, kuidas kõhulihased trimmi saada, või koostavad menüü, et kümme kilo alla võtta. Ning sellega asi lõppeb. Samas on personaaltreenereid, kelle abiga seatakse korda terve elu: ka mõtlemine, ning lahendatakse probleeme. Kõik selleks, et inimene oleks rõõmsam, enesekindlam ja tervem ning julgeks olla see, kes ta sisimas olla tahab.

“See on pidev kompimine, millist abi treenija vajab ja kui palju enda elu muuta tahab. Võib-olla ei taha üldse, aga minu ülesanne on selleks võimalus anda,” selgitab personaaltreener Monica Lauri.

Teda täiendab teejuht Silja Siller: “Kõige olulisem on usaldus treeneri ja treenitava vahel. Siis on võimalik treeneril aidata ja treenijal sisemiselt kasvada.”

Jooksutreener Harry Lemberg ajab taga aga mõõdetavaid tulemusi, treenides olümpiasportlast: “Sisemine rahulolu on tähtis, kuid suuresti selleks, et sportlane võiks kiiremini joosta.” Kea, Eve ja Leila naeratavatelt ja rahulolevatelt nägudelt on näha, et nad pole pidanud oma treenerites pettuma.

 

Kuidas valida personaaltreenerit?

✔ Usalda sisetunnet. Teiste soovitatud väga hea treener ei pruugi sulle sobida. Oluline on sinu enda tunne, kas sul on treeneri seltskonnas mugav ja kas saad teda usaldada.
✔ Hinda koolitusi. Personaal­treeneril peavad olema teadmised liikumisest, toitumisest, psühholoogiast, anatoomiast ja füsioloogiast.
✔ Uuri tausta, millistel koolitustel treener käinud on. Nii saad aimu, mislaadi abi temalt oodata võid. Et mõnel kindlal alal tulemusi parandada, näiteks ujumises, peaks treeneril ka endal olema hea ujumise kogemus.

Vajad personaal­treenerit, kui

✔ alustad uue treeninguga, sest isegi kui oled väga heas füüsilises vormis, ei pruugi sa kohe aru saada õigest harjutamise tehnikast,
✔ oled algaja ega tea treeningu põhialuseid,
✔ oled rahulolematu oma kaalu või kehaga, kuid jõu­pingutustest pole kasu olnud.

Koos treeneriga harjutamise kasu

✔ Personaaltreener on trennis nagu kolmas silm. Peeglist vaadates näeme end vaid ühest küljest, treener vaatab iga nurga pealt.
✔ Õige tehnikaga treenides teed kehale rohkem head.
✔ Arendad keha õigesti ja tasa­kaalustatult.
✔ Kui treener on kõrval, suudad endast rohkem anda.
✔ Treener vaatab ka näoilmet ja kehaasendit ning suudab selle järgi hinnata, kas trennikoormus on piisav või liiga suur.
✔ Saad teada treenimisega alustamiseks või järgmisele tasemele liikumiseks vajalikud põhitõed.