Hea nõu

Lugu ilmus esmakordselt 2011. aasta novembrikuu Tervis Plussis.

Seljavalu Pilateses - miks see tekib? (1)

Tervis Pluss, 24. veebruar 2016 12:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Olen seni olnud pigem juhuslik treenija, kuid nüüd olen käinud umbes kuu aega korrapäraselt Pilatese trennis. Pilates meeldib mulle väga ja harjutused tunduvad tõhusad, kuid tunnen, et alaselg on justkui pinges. Mida ma valesti teen?

Kaia Heinleht (treener): Pilatese harjutuste juures on väga oluline keha õige asend ja joondumine ning õige sooritus. Tihti võtab õige tunnetuse saamine aega ja vajab treeneri personaalset lähenemist.

Samal teemal

Sind nägemata on väga raske täpselt öelda, mida valesti teed, aga ilmselt võib põhjus olla selles, et jõukeskme lihased, mida Pilateses kasutatakse, ei ole veel piisavalt tugevad, et asendites selga toetada, ja nii kogunebki pinge hoopis selga.

Kui sul on väga nõgus selg ja on raske neutraalset vaagna asendit hoida, tee harjutusi kindlasti pigem väiksema ulatusega ja keskendu rohkem tehnikale ja hingamisele kui suure liigutuse sooritamisele. Vali harjutuste kergem variant, et saaksid õigeid lihaseid tugevdada.

Kirjast ei selgu, kas käid trennis spordiklubis või Pilatese stuudios. Räägi igal juhul oma murest treenerile ja võimalusel võta mõned individuaaltunnid, et õige tehnika tunnetus paremini kätte saada.

Tihti ei ole spordiklubides Pilatese treeningud tasemete järgi eristatud või on tunnid hoopis muusikaga, kus treener teeb ise harjutusi ette, mitte ei paranda inimeste tehnikat.

Sageli pole ka harjutused alustajale jõukohased. Kui on selja- või muud terviseprobleemid, soovitan valida individuaaltreeningu ja Pilatese stuudio, kus saab õppida õiget klassikalist Pilatest. Pikalt valesti treenimine toob kasu asemel hoopis kahju.

Samal teemal

14.04.2016
Soovid tõhusat trenni teha? Mine kõndima!
11.04.2016
Trenni põhitõed
16.03.2016
Viis põhjust iga päev silda visata
04.03.2016
Ott Kiivikas: Ilma õige toitumiseta treening tulemusi ei anna