Meeled

Neli imelihtsat viisi stressi ohjeldamiseks (3)

Õhtuleht.ee, 8. märts 2016 16:50
Zumba on hea spordiala stressi maandamiseks.Foto: PantherMedia / Scanpix
Igaüks on tundnud, kuidas mõnikord kasvab kõik üle pea. Kõik. Nii tööl kui kodus. See on aga ilmne märk sellest, et hullemast hoidumiseks on hädasti vaja hakata stressiga tegelema.

See on vajalik, sest kui lasta sellel omasoodu areneda, on tulemuseks ohtralt tervisehädasid. Õnneks ei ole stressi ohjeldamises midagi keerulist, Bild der Frau tuletabki meelde neli imelihtsat viisi lõõgastumiseks.

Samal teemal

Tasub aga meeles pidada, et lisaks nende abistavate nõuannete järgimiseks pead muutma ka oma igapäevaelu. Sa saad stressist lahti, kui võtad aega enda jaoks. Sa ei tohi tuua tööd koju ja pead püüdma leida aega teha mõnda asja ainult iseenda jaoks. Oma elu tuleb ise elada ja seda tuleb õppida nautima.

• Sport aitab stressi vähendada, sest see soodustab endorfiinide vabastamist. Kui sa tunned end rõhutult, on viimane aeg lisada regulaarne liikumine oma igapäevaellu. Eriti head spordialad stressi leevendamiseks on sörkjooks, kõndimine, spinning, aeroobika ja zumba. Ja muidugi see, mida sulle endale tõesti teha meeldib.

• Jälgi toitumist. Igal stressirohkel päeval sirutub käsi justkui iseenesest šokolaadi ja koogi järele. Keha nõuab seda, sest suhkrut kiputakse seostama lohutusega ning need toidud annavad ka kiiret energiat. Stressi korral ei ole suhkrurikkad road aga hea valik, eelista hoopis magneesiumirikkaid toite, mis aitavad rahustada närvisüsteemi. Head magneesiumiallikad on mandlid, pähklid, kaerahelbed, päevalilleseemned, aedoad ja kuivatatud puuviljad. Ning – püüa stressirohkel päeval süüa regulaarselt. Pikkade toidupauside korral kipub veresuhkur liialt langema ning su keskendumisvõime väheneb.

• Hinga õigesti. Enamik inimesi hingab pingelistes olukorras pinnapealselt ja kiiresti, selline hingamine suurendab pingeid. Kui soovid lõõgastuda, pead õppima õigesti hingama või tegema hingamisharjutusi. Õpi neid tegema nii. Aseta peopesad oma kõhule. Nüüd sa tunned, kui hingad korralikult sisse ja välja. Jälgi oma hinge, püüa tajuda iga hingetõmmet. Hinga nii vähemalt kümme korda järjest ning tee seda harjutust igal hommikul ja õhtul voodis. Ja vahepeal päevalgi, kui tunned, et pinge hakkab üle pea kasvama.

• Õpi mediteerima. Ka lihtne lühike meditatsioon võib sind aidata. Selleks lama selili või istu sirge seljaga. Sule silmad, hinga sügavalt ja rahulikult sisse ja välja paar korda. Keskendu oma paremale jalale. Mida sa tunned oma varvaste juures, jalatalla all? Kas jalad külmetavad, kas sügeleb kuskilt? Tunneta kõike. Seejärel käi läbi kõik jala osad kuni reieni, seejärel mõtle vasakule jalale ning lõpuks keskendu igale kehaosale kuni pealaeni välja. Tee seda harjutust regulaarselt hommikul või õhtul, stressirohketel päevadel ka muude toimetuste vahepeal. See võtab vaid kümme minutit.