Need, kes harrastavad regulaarselt joogat, kaotavad rohkem kõhurasva!Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 9. juuni 2016 16:10
Kõhupiirkonda ja siseorganite ümber kogunenud rasv ei näe ilus välja, lisaks tõstab see oluliselt südameprobleemide riski.

Teada on ka, et kõhurasv ehk vistseraalne rasv soodustab stressihormooni kortisooli ja selliste põletikuliste ainete teket, mis mõjutavad keha võimet toota insuliini, kirjutab Fitbie.

Ehk lisaks ülekaalule toob kõhurasv kaasa ka riski haigestuda teise tüübi diabeeti ning südamehaigustesse.

Kuidas kõhurasvast lahti saada?

• Liigu! Vistseraalne rasv allub hästi aeroobsele treeningule. Parimad kaloripõletajad on jooksmine, rattasõit ja ujumine – leia endale lihtsalt sobivaim, tegevus, mis hoiab pulsi üleval.

• Söö polüküllastumata rasvhappeid. Hiljuti Rootsis tehtud uuring kinnitab, et küllastunud rasvhapete söömisel koguneb kõhuõõnde rohkem rasva kui polüküllastumata rasvhapete söömisel. Heade rasvade allikad on näiteks pähklid, seemned ja kala.

• Harrasta joogat. 2012. aastal läbi viidud uuring kinnitab, et menopausi läbinud naised, kes harrastasid 12 nädalat järjest joogat, kaotasid märgatavalt kõhurasva.

• Maga piisavalt. Teadlased on teinud kindlaks, et inimesel on suurem oht rasvuda, kui ta magab öösel viis tundi või vähem.

• Ära maga nädalavahetustel liiga kaua. Teadlaste hinnangul on nii, et neil, kes lähevad igal õhtul samal ajal magama ja ka ärkavad samal ajal, on märgatavalt vähem keharasva kui neil, kelle uneharjumused on ebakorrapärased.

• Joo rohelist teed. Rohelises tees leiduvad antioksüdandid aitavad lisaks treeningule kõhurasvast vabaneda. Hea oleks juua 2-3 tassi rohelist teed päevas.

• Söö kiudaineid. Vähemalt 10 grammi on liigse rasva kaotamiseks hea, selle koguse saab kätte näiteks kahest väiksest õunast või ühest portsjonist rohelistest ubadest.