Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 16. august 2016 10:15
Maitsev ja magus mesi on üks tervislikumaid toite kogu planeedil – see sisaldab erinevaid vitamiine ja mineraalaineid, on antibakteriaalsete ja seenevastaste omadustega ning aitab kehal võidelda vabade radikaalide vastu.

Tänu sellele aitab mee söömine parandada vastupanuvõimet külmetushaigustele, kuid on hea abivahend ennetamaks ka vähktõbe ja südamehaiguseid, kirjutab Healthy Life Tricks.

Mesi koosneb ligi 80% ulatuses looduslikust suhkrust, 18% veest ning 2% mee koostises on vitamiinid, mineraalid, õietolm ja valk. Suhkrut on mees küll palju, kuid see ei ole ebatervislik, kui seda mõõdukas koguses tarbida.

* Mesi annab energiat. Sest miks näiteks paljud professionaalsed sportlased üle maailma kasutavad enne treeningut mett? Mesi ei põhjusta pärast energia andmist veresuhkru langust, küll aga annab energiat ja kiirust. Sestap tuleks suhkrusisaldusega jookide rüüpamise asemel süüa hoopis supilusikatäis mett.

* Mee söömine aitab alandada vererõhku ja aitab leevendada iiveldust.

* Mesi ravib köha. Kui tarbida 2 tl mett pool tundi enne magamaminekut, saad rahulikumalt magada, sest köha leebub.

* Ka unetuse vastu saab abi meest. Näiteks sega 5 tl mett ja 1 tl Himaalaja soola, sega omavahel ja jäta purki seisma. Enne magamaminekut hoia 1 tl segu keele all ja usu – sa magad nagu beebi!

* Mesi parandab nahahaavad. Seda oma võimsa antibiootilise toime tõttu. Lihtsalt hõõru mett kahjustatud piirkonnale. Ja – mett soovitatakse kasutada ka akne korral.

* Mesi ravib kõõma. Samuti on siin võtmesõnaks mee seenevastased, antibakteriaalsed ja antioksüdantsed omadused. Hõõru lihtsalt mesi sooja vee abil oma peanahale, jäta see kolmeks tunniks maskina pähe ning loputa pea sooja veega puhtaks. Korda protseduuri iga päev, kuniks sümptomid vaibuvad. Terve naha säilitamiseks tee seda maski kord nädalas.

* Mesi peletab stressi. Eriti enne magamaminekut söödud lusikatäis mett tagab selle, et ajus väheneb stressihormoonide tase.

* Mesi aitab põletada rasva. Lihtsalt söö üks supilusikatäis mett enne magamaminekut – mesi kiirendab ainevahetust ja vähendab magades stressihormoone.