Treenimine

Tahad vormis olla? Unusta jõusaal, hoopis seksi! (8)

Õhtuleht.ee, 30. august 2016 16:15
Foto: PantherMedia / Scanpix
Unusta jõusaalis rassimine, selle asemel veeda aega koos kallimaga – seks vallandab ajus paljude mõnusat elu toetavate hormoonide tootmise ning toimib ka tõeliselt tõhusa kardiotreeninguna.

Austraalias asuva Curtaini ülikooli teadlased väidavad nimelt, et piisavalt kaua kestev seks asendab tõhusalt jõusaali kardiotreeningut, vahendab The Sun. Seks põhjustab nimelt südame löögisageduse ja süstoolse vererõhu tõusu, samas langeb diastoolne vererõhk ja inimene higistab. Ehk keha reageerib sellele täpselt samuti, kui jõusaalis treenimisele.

Lisaks kinnitavad teadlased, et seksimine aitab vabastada mõnusat olemist tagavaid hormoone, sealhulgas endorfiine ja oksütotsiini. Need hormoonid aitavad vähendada ka stressi ning toimivad looduslike antidepressantidena. Lisaks sellele, et see kõik on kehale hea, suurendab see ka intiimsust partneriga ning muudab inimese enesekindlamaks.

Ühes Prantsusmaal läbi viidud uuringus on leitud, et keskmiselt seksivad inimesed 17 minutit korraga. Et see toimiks nagu treening, peaks see kestma aga vähemalt pool tundi ning seksida tuleks iga päev – eriti, kui tegu on istuva eluviisiga inimestega.

Samal teemal

11.10.2016
Mis päästab päev otsa istuvat tööd tegevate inimeste tervise?
01.09.2016
Viis fakti seksist, millest arstid eriti rääkima ei kipu
30.08.2016
10 pöördelist hetke suhtes, mis näitavad, et teie suhtel on tulevikku!
30.08.2016
Millal tasub seksida?