Terviseuudised

Kuidas turgutada enesetunnet menstruatsiooni ajal? (4)

Toimetas Anna-Maria Uulma, 3. november 2016, 19:27
Mures naine.Foto: ALDO LUUD
Päevad ei pea olema alati muret tekitavad, kui osata nendega toime tulla.

 Menstruatsioonitsükkel võib nii mõnelegi naisele mõjuda vägagi kurnavalt, vahendab Fox News. Toome välja lahendused kuuele kõige enam levinumale probleemile.

 Väsimus

Samal teemal

 Üheks levinumaks probleemiks menstruatsiooni ajal on väsimus, mis tekib suuresti hormonaalsetest kõikumistest. Üheks viisiks väsimust kontrolli alla saada võib olla näiteks suhkru vältimine tsükli ajal ja enne seda, mis ei tundu just kerge, kuid võib suuresti teie väsimuse kontrolli alla saada.

 Krambid

 Üheks mureks päevade ajal võivad olla krambid, mis võivad teie kehasse ka tohutu valu lüüa, mistõttu ei pruugi te soovida päevade ajal voodist tõusta. Selleks, et krampe aga leevendada või vältida soovitame teil piirata enda toidus soola-, suhkru-ja kofeiinisisaldust, sest need toiduained võivad krampide teket suurendada. Teisalt soovitame krampide puhul tegeleda ka joogaga, mis aitab neid samuti päevade ajal leevendada.

 Akne

 Ka võib menstruatsioonitsükkel mõjuda meie nahale, tekitades suuremal hulgal vistrike. Kui olete üks neist, kellele menstruatsioon aknet tekitada võib, siis soovitame teil enne päevade algust vältida samuti suhkrut ja soola. Teisalt aitab teid ka menüü läbivaatamine, lisades sinna tavapärasemast rohkem puu-ja köögivilju. Kolmandaks võib nädal enne tsükli algust lasta ka näole sügavpuhastust teha.

 Stress

 Nii nagu valud menstruatsiooni ajal, pole üllatuseks naistele ka stress. Nimelt mõjutavad päevad hormonaalset tasakaalu, mis põhjustab päevade ajal tujukõikumisi. Siinkohal on naistele päevade ajal parimateks sõpradeks meditatsioon ja jooga, mis aitavad suuresti kaasa tujukõikumiste vähenemisele.

 Ärritumine

 Peale stressi, pole naistele päevade ajal võõras ka ärritumine. Tihti juhtub, et võime enda olematu viha välja valada kellegi peal, kes selles tegelikult süüdi ei ole. Siinkohal oleks soovituseks kõigepealt iseendaga läbirääkida probleemid, mis sind ärritavad, mitte neid enda lähedastele peale välja valada.

 Kurbus

 Üheks probleemiks, millega naised menstruatsiooni ajal kokkupuutuvad on kurbus. Siinkohal tuleks osata end taaskord turgutada näiteks joogaga, kuid piisab ka hobidega tegelemisest või sõprade seltsis ajaveetmisest.