Meeled

Üheksa märki, mida sa ei pruugi stressiga seostada (2)

Õhtuleht.ee, 25. aprill 2017, 15:28
Foto: PantherMedia / Scanpix
Stress on paljude erinevate tõbede ja meditsiiniliste tõbede peamisi põhjuseid ning eksperdid hoiatavad, et sellel võivad olla tervisele väga tõsised tagajärjed.

Mõnikord ei pruugi stressi olemasolust ka kohe aru saada, sest sellele viitavad sümptomid on ebaselged. Sellepärast tõigi Natural Healthy World välja üheksa märki, mida ei pruugita osata stressiga seostada. Kui neid osata aga ära tunda, on võimalik tulevikus hullemast hoiduda.

Nõrgenenud libiido. Stress alandab seksuaalse aktiivsusega seonduvate hormoonide taset ning see võib põhjustada isegi impotentsust. Sestap oleks mõistlik leida ikkagi mingigi viis lõõgastumiseks ja oma seksuaalelu nautimiseks. Oluline on ka oma partneriga kõnelemine, siis on võimalik leida ka lahendusi probleemi seljatamiseks.

Juuste väljalangemine. Igapäevaselt langeb inimesel välja umbes sada juuksekarva päevas ilma, et ta sellest teadlik oleks. Stress võib seda arvu aga suurendada.

Kõikuv meeleolu. Stress mõjutab ka meeleolu reguleerivaid hormoone.

Samal teemal

Tööle keskendunud mõtted. Stress muudab sind sageli oma töö ja toimetuleku osas murelikuks. Kuid püüa töömõtete asemel mõelda midagi muud – ülemõtlemine vaid süvendab probleemi ja põhjustab ka füüsilisi häireid. Püüa oma pere ja sõprade seltsis lõõgastuda!

Kaalu kõikumine. Stress põhjustab isutust ja see toob kaasa kaalukaotuse. Samas võib stress mõjutada ainevahetust ja põhjustada ka kehakaalu suurenemist.

Unehäired. Liigne stress põhjustab sageli unehäireid, kuid sageli ka lihtsalt väsimus- ja kurnatustunnet. Sellest vabanemiseks püüa määrata stressi algpõhjus ja püüa sellega tegeleda. Püüa ka lõõgastuda, võttes appi jooga, mediteerimine, liikumine, õues jalutamine, lugemine jne.

Ärevus ja rahutus on samuti stressiga sageli kaasnevad sümptomid. Kui neid ei ravita, võivad need aja jooksul süveneda.

Keskendumisraskused. Stressis inimene ei suuda rahulikult ja kannatlikult keskenduda, ta on sageli vihane, ärritunud. Püüa leida viis stressi leevendada?

Oma tervise parandamiseks alusta stressiga tegelemist juba täna. Püüa kõrvaldada seda soodustavad asjad ning tegeleda kõige sellega, mida sa armastad. Keskendu oma igapäevaelus rahule ja positiivsusele.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee