Hea nõu

18 lihtsat nõksu, kuidas viis kilo kergemaks saada (3)

Õhtuleht.ee, 9. juuni 2017, 15:35
Foto: PantherMedia / Scanpix
Dieedid ajavad meeleheitele. See on fakt. Seda enam, et kilod kipuvad tagasi tulema ja söögiisu ei kao kuskile. Sestap on mõistlik enese piinamise asemel hoopis väikeseid muudatusi igapäevaselt rakendada. Kui suudad nende toel igapäevaselt sada lisakalorit sisse ajamata jätta, oled aasta pärast viis kilo kergem.

1. Võta kõike kolm ampsu vähem. Keskmise hamburgeri puhul säästab see sind umbes 100 kalorist. Kui jätad igal toidukorral paar suutäit taldrikule, hoidud päris suurest hulgast kaloritest. Kuna portsjon on tavaliselt suurem, kui organismile tegelikult vaja, ei pane sa väikest kaotust tähelegi.

2. Tee pitsa tervislikumaks. Kui vähendad juustu ja liha hulka ning lisad tomatikastet ja köögivilju, säästad viilu pealt umbes sada kalorit.

3. Kasuta teflonpanni. Säästad 100 kalorit iga supilusikatäie õli või või pealt, mida sa pannile ei pane.

4. Pööra rootsi lauale selg. Kui sa peoõhtul hõrgutavast rootsi lauast väljagi ei tee, jätad neelamata sadade kalorite väärtuses toitu.

5. Haara puuvili, mitte komm. Söö kas või kord päevas kommi asemel puuvilja – ning säästad üle 100 kalori. Pealegi tekitavad kiudained täiskõhutunde kauemaks.

6. Seisa, ära istu. Ära ahasta, kui sa ei saa bussis istekohta. Kui seisad 50 minutit päevas, põletad 100 kalorit.

7. Liigu reklaami ajal. Kui sa ei jää reklaami ajal teleka ette istuma, vaid kõnnid ringi, marsid ühel kohal või teed mõnd lihtsamat harjutust, põletad kahe tunniga vähemalt 100 kalorit.

8. Kodu korda! Pooletunnine koristamine võrdub 100 kalori kulutamisega. Varsti loobid juba suureks jäänud riideid välja.

9. Söö värsket, mitte kuivatatud puuvilja. Kui sööd karbi rosinate asemel kümme viinamarja, säästad taas 100 kalorit.

11. Söö enne lõunat salatit. Värsketel uurimisandmetel sööb inimene, kes pistab enne lõunat kinni suure salati, lõunalauas 125 kalorit vähem. Aastaga on nõnda võimalik alla võtta üle viie kilo!

12. Päästa salat uppumissurmast. Asenda rammus salatikaste rasvavabaga ja pane seda vaid lusikatäis-paar, säästad 100 kalorit.

13. Loobu juustulõigust. Kui jätad järgmisele võileivale või hamburgerile juustuviilaka lisamata, säästad 100 kalorit.

14. Õpi lugu pidama mahlajääst. Kui loobud rammusast jäätisest ja valid mahlapulga, saad 100 kalorit vähem.

15. Tule peatus varem bussi pealt maha. Kui käid ühe peatusevahe jalgsi, kulutad 100 kalorit ja saad imetleda loodust või vaateaknaid.

16. Vähem pähkleid! Pähklid sisaldavad kasulikke aineid, kuid ka palju kaloreid. 100 kalorist pääsed, kui sööd 15 pähklit vähem kui tavaliselt.