Foto: Anni Õnneleid
Õhtuleht.ee 12. juuni 2017 12:20
Lisaks tervislikule toitumisele on nii kroonilistel haigetel kui ka täiesti tervetel inimestel terve püsimiseks vaja regulaarselt liikuda. Suviselt soojad ilmad ja valged õhtud loovad selleks suurepärased tingimused. Olgu liikumisharrastuseks kepikõnd, rulluisutamine või oma elevandi kasvu koera taga lohistamine - kõik nimetatud tegevused teevad füüsisele head.

“Ka suvel suvilates muru niitmine on hea füüsiline harrastus,” ütleb kardioloog Margus Viigimaa. Vanematele inimestel soovitab ta aga teha suveperioodil kepikõndi. “See on väga hea ja tõhus asi! Mõõduka liikumise tulemusel langeb ka vererõhk.” Liikumise juures ei tohiks aga ära unustada vee joomist, mis on eriti kuumal suveperioodil väga oluline. Ka tuleks külm vesi kaasa võtta randa päikesevanne võtma minnes.

Hüpertooniahaigetele paneb arst ka südamele, et kuigi kiusatus võib olla suur, siis  otse saunast külma vette ei tohiks nad hüpata. “Vererõhk võib nii toimides minna väga kõrgeks ja see võib lõppeda ajuverevalumi või südame rütmihäiretega.”