Hea nõu

SAGEDASED APSUD: üheksa levinud viga, mis takistavad kaalulangust 

Ohtuleht.ee, 15. jaanuar 2018, 13:20
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kuigi aasta alguses antakse endale lubadusi tervislikult toituma hakata ja kaalust alla võtta, võib juhtuda, et kaaluseier püsib jonnakalt paigal ning tulemused endast märku ei anna. Võib juhtuda, et väga levinud apsud on sinugi igapäevased kaaslased.

Sa usaldad silte "tervislik" ja "väherasvane". Kui ülekaal teeb muret, hakkavad seesugused sildid kergesti silma ning tekib tunne, et neid sööke võib süüa tavapärasest rohkem, kirjutab Thrillist . Paraku on nii, et kui midagi on toidus vähendatud, siis muud pannakse selle asemele juurde. Näiteks kompenseeritakse rasvakoguse vähenemist suurema hulga suhkru ja soolaga.

* Sa unustad tervisliku toidu söömisel mõõdutunde. Kui sa kiirtoitude asemel sööd nüüv köögivilju ja kanafileed, ei täjenda see, et sa võid neid lõputult õgida. Kui soovid kaalu langetada, pead ka portsjoni suurusel silma peal hoidma.

* Sa piirad end liigselt. Kui sa hakkad end näljutama, hakkab keha varusid säästma, ainevahetus aeglustub ja kaal ei lange, sest ainevahetus vajab energiat.

Samal teemal

* Sa väldid süsivesikuid. See võib kaalu lühiajaliselt alandada, kuid pikemas plaanis on kasulik teada, et keha vajab normaalseks toimimiseks süsivesikuid täpselt sama palju kui kõiki teisi toitaineid.

* Sa ei söö hommikust. Kaalulangetuse oluliseks võtmesõnaks on regulaarne toitumine, mis hoiab insuliini ja glükoosi taseme stabiilsena. Vastasel juhul hakkab rasv põlemise asemel hoopis kõhupiirkonda kogunema.

* Sa usud, et kalorid on võrdsed. Toitaineterikaste toitude kalorid on väärtuslikumad nii kaalu langetamise kui tervislike eluviiside seisukohalt tervikuna. Liiatigi, kui sööd kvaliteetset toitu, võib juhtuda, et sa ei vaja enam nii palju kaloreid kui varem.

* Sa väldid ebatervislikke toite. Kui sa keelad endale mingeid toite, tekib sul nende järele suurem isu ja pingelistel hetkedel võid end lihtsalt mururduda. See paneb kaalulangetamisele tõsise põntsu. Seega on mõistlik süüa kõike, mida hing ihkab, kuid mõõdukalt.

* Sa unustad joodavad kalorid. Söögi kõrval tee inventuur ka jookides. Ka maitseveed, kohvijoogid ja alkohol sisaldavad ogaras koguses kaloreid.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee