Treenimine

Neli tegevust, mis teevad järjekindlalt su liigestele liiga 

Ohtuleht.ee, 24. jaanuar 2018, 12:52
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui vanasti peeti liigesehaiguseid ennekõike vanade inimeste hödaks, siis nüüd kurdavad liigesevalusid ka järjest nooremad inimesed. Selle põhjuseks on igapäevased tegevused, mis järjekindlalt liigestele liiga teevad.

Veebiportaal Prevention toob välja neli tegevust, millega peaksid piiri pidama.

Samal teemal

1. Jooksmine. Kui sa ainult jooksed, on su treeningud ilmselgelt tasakaalustamata ning see võib ajapikku põhjustada liigeste kulumist. Traumade korral on asi veel hullem. Ning kõik see soodustab artriidi teket. Mõistlik oleks treenida nii, et töös oleksid erinevad lihased, ka need, mis jooksmise ajal muidu vaiki püsivad.

2.  Ülekaal. Ülekaalulistel inimestel on 40% ja suurem risk põlveliigeste vigastusteks võrreldes nendega, kelle kaal on normaalne. Seda isegi noortel inimestel. Lisaks soodustab püsiv ülekaal osteoartriidi teket.

3. Lihaste mitte venitamine. Liigeste tervise võti on hea tasakaal jõu ja paindlikkuse vahel ning lisaks treenimisele tähendab see, et su igapäevategevuste hulka peaks kuuluma ka venitamine.

4. Keerulised joogapoosid. Intensiivsed treeningud ja jooksmine pole ainsad võimalused liigeseid vigastada, ka jooga ja pilates kätkevad endas tõsist ohtu. Seda eriti juhul, kui võtad ette selliseid poose, milleks su keha tegelikkuses valmis pole.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee