Meeled

PSÜHHIAATER ÕPETAB: tee igal õhtul nii ja sa muretsed palju vähem  (24)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 5. august 2019, 16:00
Varu igal õhtul pool tundi aega, mil võid vabalt vaid muretseda. Foto: Vida Press
Muremõtted vaevavad kogu päeva? Õnnelikkusetunnet saab kasvatada paari lihtsa harjutusega, näiteks loo endale igaõhtune muretsemise pooltund.

Kuidas vähendada pidevat muretsemist? Psühhiaater Antti S Mattila, keda kutsutakse ka õnnedoktoriks, annab selleks paar head soovitust, vahendab Yle.fi.

1. Mõtle igal õhtul kolme asja peale, mis läks sul täna hästi ja miks see nii juhtus. Kui teed mõtteharjutust kuust kuusse, saab sellest meeldiv harjumus

2. Varu igal õhtul pool tundi aega, mil võid vabalt vaid muretseda. Kui muul ajal tahavad muremõtted võimust võtta, siis ütle endale, et teed seda õhtul spetsiaalsel ajal. Sa võid isegi päeval üles kirjutada kõik asjad, mis sulle muret teevad, et mäletaksid, mille üle õhtul muretseda.

Psühhiaater tuletab  meelde ka vana tõde, et kui teed teistele midagi head, näiteks vabatahtlikutööd, teeb see ka sind ennast õnnelikumaks. 

Samal teemal

9. oktoober 2019, 06:00
HÄDA JALGADEGA: miks need külmetavad ka soojas toas?
3. oktoober 2019, 07:00
SÄÄSTA TERVIST! 12 halba harjumust, millest naine peaks enne 40. eluaastat loobuma
22. september 2019, 13:11
KÕIK KIPUB UNUNEMA? 7 tegevust, mis hoiavad aju teravana
22. september 2019, 12:00
ÄRA KESKENDU NEGATIIVSELE! Kolm viisi, kuidas õppida tänulikkust, et olla õnnelikum