Hea nõu

PILT HAKKAB EEST ÄRA MINEMA? 10 kõnekat märki, et vajad rohkem vett (2)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 26. juuni 2020, 13:00
Kuuma ilmaga tekib kergesti peavalu või peapööritus, kui sa ei joo piisavat vett. Foto: Vida Press
Ära oota, kuni tekib janu või hakkad juba kokku kukkuma! Kui tekib  janu, on vedelikupuudus juba käes.  Need 10 märki annavad teada, et peaksid rohkem vett jooma.

1. Peavalu

Ootamatult tekkinud halva enesetunde ja peavalu põhjused võivad olla  vedelikupuudus või päikesepiste – või mõlemad. Joo vett ja mine varju.

2. Peapööritus

Vedelikupuudus halvendab ajuvereringet, nii et võid väga kergesti tunda peapööritust. Kui oled rannas või muus kuumas kohas, siis otsi varju ja joo jahedaid jooke. Hästi sobivad soolakad mineraaliderikkad joogid. Ära joo magusaid jooke, kohvi ja alkoholi. 

3. Tume uriin

Uriini värvus kõneleb väga palju organismi seisundist. Vedelikupuudusest võib kõnelda tume, õunamahla värvi piss. Uriin võib ka ebameeldivalt lõhnata. Kui viimasest pissilkäigust on möödunud juba üle poole päeva, kannatad  ilmselt vedelikupuuduse käes.

4. Näljatunne

Näljatunne võib kõnelda hoopis vedelikupuudusest.

Foto: Crissy Pauley / Freeimages

5. Kõhukinnisus

Keha vajab vedelikku ka soolestiku toimimiseks.  Joo rohkelt vett, eriti kui sööd kõhukinnisuse vältimiseks ka näiteks kliisid või apteegitooteid.

6. Halb hingeõhk

Vedelikupuudus võib põhjustada ka halva hingeõhu. Süljes on antibakteriaalseid aineid, kuid janusena sülje hulk väheneb. Bakterid pääsevad vohama ja hingeõhk haiseb.

Foto: Pexels

7. Nahk on kuiv

Vedelikupuudus muudab naha kuivaks ja see kaotab elastsuse.

8. Lihaskrambid

Aktiivselt liikuval inimesel võivad lihasakrambid kõnelda elektrolüütide puudusest. Raske trenni ajal on soovitatav tarbida 1-2 dl vedelikku iga 10-20 minuti järel. Lihaskrambid võivad tekkida ja päikesepiste tõttu.

Foto: Pexels

9. Suu kuivab

Vedelikupuudusest annavad märku kuivav ja kleepuv suu ning veidi tursunud keel.

10. Väsimus

Keha kuivades langeb vererõhk, pulss tõuseb ja ajuvereringe aeglustub. See põhjustab väsimust ja kurnatust.

Allikas: WebMD

Samal teemal

26. juuni 2020, 05:00
ARSTI ÕPETUSI KUUMALAINEKS: jälgi uriini, et tunda ära vedeIikupuudus
25. juuni 2020, 12:49
OLE KUUMALAINEKS VALMIS! 11 tervisehäda, mis varitsevad liigse palavusega
23. juuni 2020, 14:00
TÄNA EI JOO ENNAST TÄIS! 6 äraproovitud nippi, mis aitavad piiri pidada
23. juuni 2020, 05:00
ALUSTA PÄEVA KLAASI SOOJA VEEGA! Mis kell ja mida on kasulik juua?