Kuumus segab und ja võib tekitada õudusunenägusid.

Foto: Vida Press
Toimetas Sirje Maasikamäe 21. juuni 2021 19:00
Keegi ajas sind kogu öö taga, hilinesid olulisele kohtumisele või kukkusid kõrgelt? Vähe sellest, et kuumus ei lase korralikult magada, see võib tekitada ka õudusunenägusid.  

Et inimene saaks magama jääda, peab ta maha jahtuma. Tavaliselt piisab, kui pea või jalad on teki alt väljas. Soojas toas aga ei õnnestu kuidagi maha jahtuda, isegi kui magada ilma tekita.

Kui uni on häiritud, toimib aju aktiivsemalt, mille tõttu unenäod tunduvad elavamad kui muidu ning inimene mäletab neid hommikul selgemini. Kuumaga võib inimene näha palju õudusunenägusid, kuna uni on häiritud ja REM-une hulk lisandub. Aga õudusi nähakse just REM-une ajal.

Ideaalne temperatuur uinumiseks on 16–18 kraadi vahel. Jahedas magamine vähendab õudusunenägusid ja ka norskamist.

Et uni oleks parem, sobivad voodipesu materjalideks kõige paremini puuvill ja siid, mis hoiavad magaja jahedana. Tasub vältida ka hilisõhtust söömist, sest see võib samuti keha soojendada.

Foto: Nihan Aydin / Freeimages

Proovi neid jahutavaid nippe:

1. Katsu tekitada toas tuuletõmbust, siis jahtub tuba kiiremini.

2. Pane voodilinad enne magamaminekut mõneks minutiks külmkappi.

3. Pane paar veepudelit sügavkülma ja jahuta nendega enne magamaminekut voodit.

4. Hangi ventilaator. Ventilaator paneb õhu liikuma ja see aitab kehal jahtuda. Toatemperatuuri see ei alanda, aga tuul tundub kehal mõnus. Tõhusam vahend on muidugi konditsioneer, mis alandab ka toatemperatuuri.

5. Kui võimalik, maga üksi. Teisest õhkuv kuumus võib teha olemise veel viletsamaks.

Allikas: Iltalehti