Hea nõu

KAS HOOLITSED SÜDAME EEST HÄSTI? Need on neli kõige olulisemat valikut! 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 13. detsember 2019, 07:10
Kuula abikaasat! See aitab püsida tervem.Foto: Vida Press
Kas tunned kõige suuremaid riske, mis ohustavad südant? Tee oma südamele rõõmu, arvestades nende nelja olulise asjaga!

Toitumine

Väga oluline on vältida ülekaalu, sest ülekaal soodustab haigestumist kõrgvererõhutõppe ja 2. tüübi diabeeti. Söö toitusid, mis kaitsevad veresooni. Kasulikud on taimsed õlid ja kala. Seevasti kahjulik on näiteks rasvane liha.

Ja ära peta ennast! Väga kerge on kujutada ette, et ülekaal polegi nii suur ja vererõhk polegi nii kõrge. Usu seda, mida näitavad numbrid!

Foto: Pexels

Puhkus

Leia piisavalt aega, et taastuda tööst ja muudest pingetest. Tööstress, aga ka elumured mõjutavad südant. Tugevat stressi peetakse organismile sama koormavaks kui rasket kehalist pingutust. Krooniline stress tõstab vererõhku. Ära näpista töötegemiseks aega ööunest!

Foto: Pexels

Liikumine

Korrapärane liikumine, mis tõstab pulsisagedust, tugevdab südant ja aitab vältida ülekaalu. See mõjub hästi hingamiselunditele, südamele ja vereringele ning aitab kulutada toidust saadud energiat.

Täiskasvanutele soovitatakse mõõdukat kehalist koormust vähemalt 150 minutit nädalas. Paar korda nädalas võiks teha ka lihastrenni. Kuid tunneta oma piire. Kõiki väljakutseid pole vaja vastu võtta!

Suhted

Öeldakse, et üksindus teeb haigeks. See ei ole liialdus. Uuringud näitavad, et üksikud inimesed surevad südamehaigustesse sagedamini kui need, kes elavad kellegagi koos. Otsi seltsi kas või harrastuste kaudu. Kuula arsti ja abikaasat!

Foto: Pexels

Alliakas: Me Naiset

Samal teemal

13. detsember 2019, 08:00
TERVISEÄREVUS SÜVENEB: perearsti nõuandetelefonile tuleb tuhandeid kõnesid
12. detsember 2019, 05:00
SÜDAMEARST ÕPETAB: need on ohumärgid, millega tuleb minna kindlasti arsti juurde!
10. detsember 2019, 07:00
TERVISELE OHTLIKUD MÜÜDID: südamearst lükkab ümber neli väga levinud eksiarvamust
10. detsember 2019, 00:01
EESTLASED ON HULLUD ehk Kuidas minust sai jäise tahtejõuga taliujuja