Keha

Üle 20 kilo alla võtnud naised räägivad: 10 olulist asja, mida peaksid teadma (34)

Ohtuleht.ee, 11. juuni 2020 07:00
Ülekaalulised on sageli sügavalt traumeeritud, sest vahel on neid juba lapsest saati kiusatud.Foto: Vida Press
Kaalulangetamine ja tervisliku kaalu säilitamine võib tunduda võimatult raske. See nõuab hingelist tugevust: võitlust ebakindluse ja ebaõnnestumistega.

Ülekaalulised naised on sageli sügavalt traumeeritud, sest vahel on neid juba lapsest saati kiusatud ja neid piinab häbitunne. Need haavad käivad nendega kaasas ka täiskasvanuna ja annavad endast märku ka siis, kui nad on alla võtnud.

Kui oled teadlik, mis deemonid sind piinavad, teeb see kaalulangetamise ja hea vormi säilitamise ehk lihtsamaks. Siin on 10 olulist teemat, millest rääkisid ajakirjas Prevention üle 20 kilo kaotanud naised – mis on hea, mis on raske ja mis võib tekitada stressi.

1. Rõivakauplustes käimine hakkab tunduma tore

Ostlemine muutub täiesti! Tundub mõnus, kui saad soetada stiilseid rõivaid, mis sulle meeldivad. Enne pidid valima ainult selle järgi, mis selga mahtus. On uskumatu tunne, et saad osta ka pika säärega saapaid. Enne oli raske leida jalanõusid, mille säär ei pitsitaks.

Foto: Pexels

 2. Võta vastu abi

Kaalulangetaja vajab innustust ja tuge. Talle on vaja inimest, kes veab ta liikuma just siis, kui ta tahab potsatada diivanile istuma. Inimest, kes märkab edusamme ja toetab – ka siis, kui on tagasilöögid.

Foto: Pexels

3. Ole valmis tagasilöökideks

4. Püsi rahulik ja ära anna alla

Kuigi tagasilöögid võivad hirmu nahka ajada, ära lase meeleheitel võimust võtta. Kui tunned, et ei suuda nii palju liikuda ja toitumist jälgida, tee paus. On ülimalt stressirohke, kui kogu su elu keerleb ampsude, grammide ja kulutatud kalorite ümber. Võta asju rahulikult ja ära mine liiale: pole vaja end piinata iga päev ränkade trennidega ning end pidevalt kaaluda.

5. Tajud ennast ikka paksuna

Kuigi oled tublisti kaalust alla saanud, ei näe sa peeglist ennast õiges suuruses. Veel kaua aega, aga võib-olla isegi kogu elu näed peeglist ikka mitu numbrit suuremat naist. Poes haarad proovikabiini kaasa liiga suuri riided. Kitsastes kohtades käitud ikka nii, nagu oleksid 20 kilo raskem. Käitud niimoodi harjumusest ja vaistlikult, sest olid nii harjunud ülekaaluga.

Foto: Pexels

6. Sa ei tunne ennast rühmatrennis ikka hästi

Edukas kaalulangetus eeldab ka korrapärast liikumist. Kuigi oled saanud lahti sangadest või pekikõhust, ei muutu su keha ideaalseks. Isegi kergemana kardad minna rühmatrennidesse, sest seal on alati saledamaid, ilusamaid ja nooremaid kui sina.

Foto: Pixabay

7. Tunned end nooremana ja reipamana, kui oskasid oodata

Ülekaal räsib keha mitmel moel. See koormab liigeseid, mis võivad hakata valutama. Ülekaal võib tähendada seljavalusid, südamehädasid ja kõrgenenud vererõhku. Kui kaal on langenud, on kehal vähem koormust ning valud ja pinged vähenevad. Liikuda on kergem ja igas mõttes on mõnusam olla. Tunned end palju nooremana.

Foto: Pexels

8. Endised lemmiktoidud ajavad südame pahaks

Võid hakata tundma, kuidas toidud, mida enne võisid lõputult vitsutada, ajavad südame pahaks. Endine küpsistemugija ja kiirtoiduarmastaja võib hakata tundma, et ta ei tahagi neid enam. Ainuüksi hamburgerirestorani lõhn võib lausa iiveldama ajada. Keha hakkab ütlema, et ta ei taha enam rämpstoitu. Ja see on ju tore!

Foto: Pexels

9. Väiksed sammud toovad edu

Võib tunduda tohutu raske ja võimatu eesmärk, kui soovid alla võtta 20 kilo või rohkemgi. Eriti, kui selja taga on ebaõnnestumisi ja tagasi tulnud kilosid. Annad alla juba enne, kui alustad.

Mõttekas on seada endale vahe-eesmärgid. Näiteks võta sihiks kaotada kahe kuuga viis kilo. Kui ka see ei õnnestu, siis ära anna alla. See pole veel maailmalõpp! Lepi ka ebaõnnestumiste ja sellega, kui saavutad sihi aeglasemalt. Peaasi, et võtad eesmärgiks mitte langeda tagasi vana kaaluni.

Foto: Pexels

10. Lõpptulemus väärib vaeva

Unelmate kaalu saavutamine ja selle hoidmine on paras proovikivi, sellega peab tegelema jätkuvalt, elu lõpuni. See võib tunduda väga karm, kuid samas väärib pingutust.

Kaalulangetamine on pikk protsess, aga igaüks saab sellega hakkama. Seda on muidugi raske uskuda, kui maadled jo-jo-efektiga ja kilod tulevad kogu aeg tagasi. Aga kui sa oma sihist ei loobu, on eesmärgi saavutamine täiesti võimalik.

Samal teemal

20.09.2020
KAAL EI LANGE KOHE KUIDAGI? 14 nippi, mis on eriti kasulikud neile, kes on üle neljakümne
18.08.2020
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske
17.08.2020
TÖÖTAD ÖÖSITI? Söö nii – siis pole karta, et lähed paksuks!
17.08.2020
MÄLU ON VILETS? 8 tegevust, mis hoiavad selle paremas vormis