Hea nõu

VÄSIMUS PIINAB? Vaata, mida vajad elurõõmu ja jõuvarude taastamiseks! 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 21. veebruar 2020 05:00
Stressi korral pakuvad leevendust rahustavad teed. Foto: Vida Press
Kuigi päevad on juba veidi pikemad ja päike käib kõrgemalt, tunneb suur osa inimestest talvist väsimust. Väärt nõuandeid, kuidas olla terve ja reibas, annab Benu apteegi farmatseut Lauri Baar.

Kui tunned end väsinuna ja viirushaigused ei taha kuidagi taanduda, tuleks eelkõige vaadata üle oma elustiil. Apteeker soovitab jälgida, kas igapäevane toit sisaldab vajalikke vitamiine ja mineraalaineid. „Kindlasti ei tohiks unustada juua vedelikku ja tuleb regulaarselt liikuda värskes õhus. Soovitatav on tegeleda südamelähedaste hobidega, mis toidavad nii vaimu kui ka keha,” kirjutab Baar Ülemiste Tervisemaja blogis.

Füüsilise tervise seisukorda on lihtne teada saada kehakoostise raporti abil, mis annab hea ülevaate ja pakub väärt nõuandeid liikumise ning toitumise osas. Soovi korral aitavad apteekrid leida vajalikud toidulisandid jõuvarude täiendamiseks.

 Võta vitamiine

Samal teemal

Väsimuse vastu aitavad võidelda mitmed vitamiinid ja mineraalained. „Vitamiinidest on üks olulisemaid D-vitamiin. Benu apteekides saab mugavalt ja kiiresti teha D-vitamiini testi ja vastavalt tulemustele leida sobiva tugevusega vitamiin,“ räägib Lauri Baar.

Viirushaiguse seljatamisel tulevad apteekri sõnul kasuks ka C-vitamiini kuur ja looduslikud immuunsüsteemi tugevdajad, nagu probiootikumid, must leedripuu, sipelgapuu koor ja greibiseemneekstrakt.

„Vaimse pinge ja stressi korral peaks võtma lisaks ka B-grupi vitamiine ja magneesiumi. Need toetavad närvisüsteemi ja aitavad ka unetuse korral. Kergemate vaevuste korral soovitan juua õhtul rahustavaid taimeteesid. Kui kurnatust on tunda ka päeval, sobib kasutada toniseerivaid aineid nagu ženšenni ja Q-10-t sisaldavaid preparaate,” lisas apteeker.

 “Et talvisest vitamiinivaegusest tingitud väsimusest võitu saada, annab vitamiinikuuride kõrval kindlasti ka värskes õhus liikumine ja puhkus perega meile kõigile energiat juurde ning toob naeratuse näole,” tõdeb Baar

Foto: Tiina Kõrtsini

.

Toitu mitmekesiselt. Vaata üle oma toidulaud, et see sisaldaks piisavalt värsket puu- ja juurvilja. Vahepaladeks põhitoidukordade vahel sobivad väga hästi värsked puu- ja köögiviljad, pähklid, seemned, smuutid või maitsestamata jogurt marjade või maitserohelisega. Väsimuse põhjuseks on tihtipeale vitamiinipuudus ja ühekülgne toitumine.

Tee läbi korralik vitamiinikuur. Jälgi, et D-vitamiini tase oleks normis. Väsimuse korral aitavad hästi C-vitamiini preparaadid, B-grupi vitamiinid, rauapreparaadid, Q-10 preparaadid ja teised. Pea julgesti nõu apteekriga, et välja selgitada oma vajadused.

Leia tasakaal töö ja puhkuse vahel. Tuleb võtta aega lõõgastuseks, viibida looduses või tegeleda asjadega, mis on südamelähedased. Väga tähtis on ka korralik uni, seega on oluline piisavalt magada.

Liigu palju värskes õhus. Iga päev võiks õues liikuda vähemalt pool tundi. Liikumine aktiveerib lihaste tööd ja vereringet, mis aitab just vaimse väsimuse vastu.

Joo piisavalt vedelikku. Parim jook janu kustutamiseks on puhas vesi!