Foto on illustreeriv.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 24. september 2014 09:58
Sa oled kindlasti teadlik, et sinu toitumisharjumused ja tööjärgne jõusaali külastus aitavad kaalukaotusele suuresti kaasa. Kaalunumbrit mõjutab aga ka see, mil viisil sa tööle käid.

Ajakirja BMJ uuringu tulemustest selgus, et inimestel, kes käivad tööle jalgsi, rattaga või isegi ühistranspordiga, on väiksem kehamassiindeks ja rasvaprotsent, kui neil, kes sõidavad tööle ja tagasi autoga, vahendas ajakiri Women's Health.

Uuringu jaoks mõõtsid Londoni ülikooli teadlased ära 7000 briti kehamassiindeksi ja rasvaprotsendi ning uurisid neilt, millega nad tavaliselt tööle käivad.

Nii meestel kui naistel, kes vastasid, et liiguvad muul viisil kui autoga, oli nii madalam kehamassiindeks kui ka rasvaprotsent.

Ühistranspordiga tööle käivate inimeste väiksem kehamassiindeks ja rasvaprotsent tulenevad uuringu läbiviijate sõnul sellest, et bussile või rongile saamiseks peavad inimesed kõndima ja kulutavad seega rohkem kaloreid, kui need, kes uksest ukseni autoga sõidavad.

Siiski ei maksa autojuhtidel muretseda! Kui just autoga tööle sõitmine on sinu jaoks kõige mugavam ja parem viis, siis pinguta selle võrra rohkem peale tööd trenni tehes!