Keha

Viis hommikust viga, millega võid rikkuda kogu oma päeva (2)

Silja Paavle, 11. november 2014, 10:38
Foto: PantherMedia / Scanpix
Vahel kohe on nii, et päev pole veel õieti alatagi jõudnud, kui sa tead juba täpselt – see saab olema jube. Saatuse süüdistamise asemel tasub mõelda, kui palju vigu sa hommikul tegid.

Päeva õnnestumiseks on oluline alustada seda tervislikult, tuletab meelde Men´s Health ja toob välja viis levinumat viga, mida inimesed hommikuti teevad.

Samal teemal

Nad ärkavad koopas. Selle võib lühidalt kokku võtta tõdemusega, et mida valgem hommik, seda rõõmsam päev. Kui ärkad hommikul koos päikesekiirtega või vähemalt läbi akna tuppa tuleva valgusega, jagub head tuju terveks päevaks. Kui unustad aga kardinad akende ette, näed päevavalgust alles lõunapausil. Muide, hommikuvalgus mõjub ka kehakaalule – uus Northwesterni ülikooli teadlaste uuring kinnitab, et suurem kaaluindeks on inimestel, kes näevad päikesevalgust alles pärast keskpäeva.

Kui lubad endale hommikutundidel aga 20 kuni 30 minutit loomulikku looduslikku valgust, aitad sisemisel kellal rütmi säilitada, reguleerida oma energiataset, söögiisu ja ainevahetust.

Seega – lase hommikul valgusel tuppa tulla ja kui sul on võimalust, joo oma hommikukohvi õues. Kui ei, siis istu vähemalt akna all.

Nad ei joo vett. Hommikul vett mitte juures riskivad inimesed dehüdratsiooniga, mis kimbutab neid terve ülejäänud päeva. Vedelikupuudus tekitab tõenäolisemalt paha tuju, segadust, väsimustunnet.

Ehk siis – joo hommikul piisavalt vedelikku ja sa oled õnnelikum, särtsakam ja energilisem, samuti vastupidavam.

Püüa rüübata hommikul kolm tassi vett.

Nad tormavad kodust välja tühja kõhuga. Hommikul jooksma või esimesele koosolekule söömata minnes riskivad inimesed sellega, et nad on uimased ja tõredad terve päeva.

Seega püüa hommikul esimese asjana ikkagi midagi tervislikku süüa, see annab energiat nii kehale kui ajule terveks eelolevaks päevaks.

Nad koonerdavad valguga. Kaerahelbed või banaan leevendavad valguvajadust küll paariks tunniks, kuid oodata vajalike valkude saamisega lõuna-või õhtusöögini, ei ole lihaste tööks parim valik.

Sestap püüa saada vähemalt 30 grammi valku iga söögikorra ajal.

Nad vihastavad liiklusummikute peale. See, kuidas sa tunned end hommikul, mõjutab tervet su päeva. See, kuidas sa suhtud oma hommikusse töölesõitu, mõjutab su üldist õnne või selle puudumist, leiti uuringus.

Seega võta hommikuseks töölesõiduks piisavalt aega ning püüa sellel ajal kuulata näiteks lemmikmuusikat.