Uudised

7 punkti, mida iga maijooksul osaleja oma tervise huvides meeles peaks pidama (6)

Toimetas Silja Paavle, 22. mai 2015, 15:40
Maijooks 2014 Foto: TEET MALSROOS
Maijooksul osaleb tuhandeid naisi, kes igapäevaselt jooksmisega ei tegele. Mõne jaoks on see tänavu esimene pikem jooks või üldse ainus nii pikk jooksudistants aastas.

BENU Postimaja apteeker Liivi Allikas annab kaasa 7 lihtsat nõuannet, et oma tervisele jooksuga mitte karuteenet teha.

Samal teemal

1) Joo enne jooksu ja jooksu ajal. Vali jook, mis meeldib ja millega oled harjunud. Kui jood tavaliselt vett, siis tee seda ka Maijooksul, mitte ära vali spordijooki.

2) Joosta ei tohi tühja ega ka täis kõhuga. Söö hommikul süsivesikuterohket toitu, mis annab kehale energiat vastupidamiseks. Suurt praadi ei tohi vähemalt kahe tunni jooksul enne jooksu süüa. Jooksu ajaks võib taskusse pista müslibatooni või väikese šokolaadi.

3) Alusta jooksu rahulikult ja tõsta tempot tasapisi. Jookse omas tempos, ära püüa kellegi teisega sammu pidada. Kui tunned ennast jooksu ajal halvasti, siis puhka ja joo palju vett. Kui enesetunne ei parane, siis katkesta jooks, sest oma tervisega ei tohi riskida.

4) Arvesta oma tervisemuredega. Kui sind vaevavad allergiad, siis võta hommikul seda ennetav tablett. Võta jooksule kaasa ravimid, mida võid päeva jooksul vajada.

5) Laupäevaks lubatakse päikeselist ilma. Kasuta päikesekaitsekreemi näol ja teistel päikesele avatud kohtadel, et vältida päikesepõletust.

6) Venita pärast jooksu, et vältida ebamugavat lihasvalu järgmistel päevadel.

7) Jaheda ilma korral vaheta kohe pärast jooksu riided kuivade vastu ja hoia kaela ning pead tuule eest.