Treenimine

Bodybalance ei ole pelgalt leebe kulgemine 

Silja Ratt, 10. november 2015, 15:10
ÜLES VAATAV KOER: Paljud Bodybalance’is tehtavad harjutused ja poosid on pärit joogast.Foto: Mari Luud
Trenni kogunenud naised toovad endale treeningmatid ning saali nurgast korvist sooja teki. Milleks trennisaalis tekid, mõtlen, osaledes esimest korda elus bodybalance'i trennis. Treener paneb rahuliku muusika mängima ning tund aega oodatust intensiivsemat treeningut saab alguse.

Treener Anu Riit räägib, et bodybalance'i trennis arendatakse painduvust ja tasakaalu. Kõige rohkem harjutusi on üle võetud joogast, kuigi bodybalance on segu kolmest stiilist: joogast, pilatesest ja tai chi'st. "See on mitmekülgsem. Kõik inimesed ei taha võib-olla joogasse või pilatesesse süüvida. Siin on kolm trenni koos," tutvustab Riit.

Samal teemal

Mida annab jõusaalis avastada?
9. detsember 2015, 16:40
Vigastused pidurdavad - mida teha?
5. november 2015, 13:18
Treeni koos lastega
26. august 2015, 17:11

"Hästi palju annab juurde ilus muusika. See on hea emotsiooni allikas." Treeneri sõnul on bodybalance'is rohkem staatilist pingutamist. "Ei ole nii palju rabelemist ja liikumist, pigem on tegemist rahulikuma trenniga."

Rahulikku trenni loodan ka mina. Ometi tuleb tõdeda, et kuigi bodybalance on märksa rahulikum trenn kui bodypump, ei kujune tunnike trennisaalis sugugi leebeks mediteerimiseks. Vastupidi, pean pingutama rohkem, kui olin arvestanud. Kuigi olen kunagi paar aastat iluvõimlemisega tegelnud, pole painutusharjutused kunagi mu parimaks sõbraks olnud. Trennisaalis usinamaid harjutajaid kõrvalt vaadates tekib väike kadeduski. Kes on juba kauem trennis käinud, venib ja paindub märksa rohkem kui otse tänavalt trennisaali karanu. Treener teeb ilma igasuguse pingutuseta spagaadi ära.

Õnneks on algajaid peale minu veelgi. Riit kinnitab, et füüsilist ettevalmistust bodybalance'i trenniga liitumine ei vaja. "Kõik tuleb töö käigus. Alati saab endale alguses harjutusest lihtsamad variandid valida, kui liiga keeruline tundub. Treeneriga saab nõu pidada, kui midagi üle jõu käib," julgustab Riit inimesi bodybalance'iga liituma.

Sel päeval, kui mina bodybalance'it külastan, on saalis valdavalt nooremad naised.

"Mehi käib Eestis kahjuks selles trennis vähem," tõdeb Riit. "Ilmselt nad pelgavad painutamist ja tasakaalu, aga mina soovitaks neil küll siia tulla. Tavaliselt meesterahvad ei viitsi ennast venitada. Nad käivad jooksmas või jõusaalis, aga venitamise pool kipub nõrgaks jääma."

Riida sõnul käib trennis nii nooremaid kui vanemaid inimesi. "Vahel käivad emad ja tütred koos. Mõni väga kärsitu inimene võib-olla tunneb, et tema koht ei ole veel selle trennis, et see on liiga aeglane. Aga vanus ei ole siin määrav." Osad järjepidevad trenniskäijad on Riida sõnul nii osavad, et neil on treeningkava, mis iga kolme kuu tagant muutub, peas. "Kui treener midagi sassi ajab, siis nad ütlevad, et oot, siin oli midagi teisiti," naerab Riit.

Joogasõpradele trenn ilmselt meeldib, sest nagu öeldud, pärineb enamus harjutusi just sealt. Alla vaatava koera poos ei tule mul sugugi hästi välja. Kui teised harjutajad minu ümber näevad välja nagu maaga ühenduses olevad kolmnurgad, siis mina paistan ilmselt tõesti välja nagu joogat praktiseeriv koer. Trenni lõpuks kujuneb minu lemmikpoosiks lapse asend, sest selles poosis saab natukenegi puhata.

Puhkus kulub eelnevalt treenimata inimesele trenni jooksul ära, sest harjutused pole sugugi nii lihtsad, kui ma olin arvanud. Enda tasakaalu saab trennis tugevalt proovile panna. Kes näiteks suudab seista ühel jalal (kusjuures see jalg peab kergelt kõverdatud olema) ja samal ajal veel ühe jala ja kätega igasugu liigutusi teha? Esiteks on keeruline tasakaalu hoida, teiseks kipuvad lihased ära väsima.

Pärast tunniajast trenni palub Riit kõigil pikali heita. Nüüd lähevad kasutusse tekid, mille targemad enda harjutusmati kõrvale varunud on. Treener tõttab tekke tooma neile, kes endale tekki võtnud ei ole. Rahuliku muusika saatel laotab ta teki soovijatele peale.

Mõned minutid lebataksegi niiviisi vaikselt mattidel, hingatakse sügavalt ja lõõgastutakse. Muide, kui näiteks bodypump'i trenni ajal põlevad saalis tuled, siis bodybalance'i ajal on valgustust tunduvalt vähem ning trenni lõpus laseb treener saalis ära kõik tuled. Hea rahulik on olla.