Keha

Seitse põhjust, miks alasti magamine on tervisele hea (7)

Õhtuleht.ee, 22. august 2016, 16:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui alasti magamine tundub sulle kummaline, siis sa ilmselgelt pole seda kas proovinud või lihtsalt ei tea, et see on tegelikult tervisele kasulik.

Mirror toob välja alasti magamise kasulikud mõjud tervisele.

Samal teemal

* Stressihormooni tase püsib kontrolli all. Üks tähtsamaid viise, kuidas alasti magamine kehale mõjub, on stressihormooni kortisooli kontrolli all hoidmine. Kõrge kortisoolitase võib kaasa tuua kõrge vererõhu ja kolesteroolitaseme, nõrgenenud immuunsüsteemi ja suurenenud söögiisu. Kortisoolitase on organismis tavaliselt madalaim sügava une ajal ehk enamasti kella 22 kuni kella kaheni öösel. Pärast seda hakkab see vaikselt tõusma, et valmistada keha päevaks ette. Probleemid tekivad siis, kui uni ei ole organismi taastamiseks piisav – see toob hommikuks kaasa liigkõrge kortisoolitaseme ning võib põhjustada mitmeid eelnimetatud vaevusi. Kõigele sellele võib lahenduse pakkuda alasti magamine – uni on sedaviisi sügavam ja keha puhkab ka korralikult välja.

* Uni on parem ja sügavam. Ka une juures mängib kehatemperatuur suurt rolli. Liiga soe voodi tõstab kehatemperatuuri ja alandab unekvaliteeti. Ilma liigsete riiete ja tekkideta suudab keha aga oma temperatuuri paremini reguleerida ning sedaviisi on uni meeldivam, häireteta ja sügavam.

* Seksuaalelu on aktiivsem ja tuju parem. Ehk on ütlematagi selge, et alasti magamine sütitab voodis leegi tõhusamalt ja suurendab soovi oma kaaslasega seksida. Alasti magamine stimuleerib nimelt erinevaid hormoone, teiste seas ka oksütotsiini, armastuse hormooni, mis vabaneb kehas ka orgasmi korral. See aitab võidelda näiteks ka depressiooni vastu.

* Keha püsib nooremana. Tundub uskumatu, kuid alasti magamine aitab püsida nooremana. Nagu juba eespool mainitud, on temperatuur magamise ajal toas oluline, parim oleks, kui see oleks madalam kui 21 kraadi. Kõrge nahatemperatuur magamise ajal surub alla vananemisvastaseid hormoone (melatoniini ja kasvuhormoone). Ka pimedas magamine aitab melatoniini tekkele kaasa, kuid parim on hoida kehatemperatuur madalamal – nagu alasti magamine seda võimaldab – ning võimaldada kehal nautida kõike vajalikku.

* Keha püsib üleüldiselt tervem. Nagu juba eespool mainitud, võib kõrge kehatemperatuur pärssida kasvuhormoonide vabastamist, need aga vastutavad terve keha toimimise ja naha tervise eest. Et aga uni oleks hea ja kehatemperatuur organismile parimas seisus, viska riided seljast.

* Väiksem risk haigestuda pärmseenenakkustesse. Väga levinud pärmseeni on kerge ravida nii õige toitumise kui immuunsüsteemi turgutamisega. Kuid isegi alasti magamine aitab nende riski vähendada ja seda lihtsal põhjusel: pärmseened armastavad nimelt sooja ja niisket keskkonda. Kui heidad ööseks riided seljast, annad kehale võimaluse maha jahtuda ja öösel kuivada, see omakorda takistab pärmseente kasvu ja levikut.

* Suurem enesekindlus. Alasti magades tunned iseend oma nahas järjest mugavamalt ning see turgutab tugevalt su enesekindlust. Enesekindlad inimesed julgevad end ka sagedamini peeglist vaadata ning õpivad nägema endas oma parimaid külgi.