Hea nõu

PEKID PÕLEGU MÜHINAL: seitse nõksu, mis aitavad ülekaalust vabaneda (5)

Õhtuleht.ee, 16. juuni 2017 11:25
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõhurasv ehk siseorganite ümber kogunenud rasv on tõeline kurja juur - see soodustab stressi, põletike, diabeedi ja südamehaiguste teket, lisaks näeb äärmiselt kole välja. Kuidas sellest vabaneda?

• Liigu! Kõhurasv kardab treeninguid. Parimad kaloripõletajad on jooksmine, rattasõit ja ujumine – leia endale sobivaim tegevus, mis hoiab pulsi üleval, soovitab Fitbie.

• Söö polüküllastumata rasvhappeid. Rootsi teadlased on leidnud, et küllastunud rasvhapete söömisel koguneb kõhuõõnde rohkem rasva kui polüküllastumata rasvhapete söömisel. Heade rasvade allikad on näiteks pähklid, seemned ja kala.

• Harrasta joogat. 2012. aastal läbi viidud uuring kinnitab, et menopausi läbinud naised, kes harrastasid 12 nädalat järjest joogat, kaotasid märgatavalt kõhurasva.

• Maga piisavalt. Teadlased on teinud kindlaks, et inimesel on suurem oht rasvuda, kui ta magab öösel viis tundi või vähem.

• Ära maga nädalavahetustel liiga kaua. Teadlaste hinnangul on nii, et neil, kes lähevad igal õhtul samal ajal magama ja ka ärkavad samal ajal, on märgatavalt vähem keharasva kui neil, kelle uneharjumused on ebakorrapärased.

• Joo rohelist teed. Rohelises tees leiduvad antioksüdandid aitavad lisaks treeningule kõhurasvast vabaneda. Hea oleks juua 2-3 tassi rohelist teed päevas.

Söö kiudaineid. Vähemalt 10 grammi on liigse rasva kaotamiseks hea, selle koguse saab kätte näiteks kahest väiksest õunast või ühest portsjonist rohelistest ubadest.

Samal teemal

24.08.2017
Menopaus: vaevuste leevendamiseks võta aega enda eest hoolitseda
04.07.2017
Seitse igapäevast tegevust, mis panevad vööle kogunenud rasvad põlema
27.06.2017
HÜVASTI, ÜLEKAAL: need seitse jooki aitavad lihtsalt kilosid kaotada
27.06.2017
TŠILL JA GRILL: Kuidas eestlaste lemmiktegevustest hoolimata suvel terve püsida?