Keha

Kuus väikest asja, mis aitavad vererõhul kontrolli all püsida (1)

Õhtuleht.ee, 21. august 2017 12:26
Mediteerimine on üks parimaid stressimaandamise viise.Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõrge vererõhk on tõeline nuhtlus, mis pikalt püsides võib endaga kaasa tuua mitmeid südame-veresoonkonna haiguseid, teiste seas ka infarkti. Seepärast on äärmiselt oluline kõrget vererõhku kontrolli all hoida, näiteks nende kuue väikse asjaga.

* Lisakilodest vabanemine. Kui soovid enda vererõhku kontrolli alla hoida, siis peaksid jälgima enda füüsilist aktiivsust. Kui liigutad end rohkem, kaotad tõenäoliselt ka üleliigseid kilosid - need on sageli kõrge vererõhu tekitajaks, kirjutab Medical Daily. Pea meeles, et füüsilise aktiivsuse jaoks ei pea sa alati jõusaali minema, vaid piisab ka pisikesest lisajalutuskäigust päevas.

* Soolakoguse vähendamine. Soola liigne tarbimine võid tekitada kõrget vererõhku.

* Kofeiini vähendamine. Ka tihe kohvijoomine võib tekitada kõrget vererõhku.

* Stressi vältimine. Kui oled väsinud, siis ürita end rahustada. Pingeid aitab maandada ka, kui tööpauside ajal käid kontorist väljas. Ka tervislike eluviiside järgimine aitab stressist hoidumisele kaasa.

* Mediteerimine on üks parimaid stressimaandamise viise. Hinga rahulikult sisse ja välja ning ürita keskenduda vaid iseendale.

* Piisavalt magamine. Kas teadsid, et südamehaigused ründavad enam neid, kes magavad öösiti vaid paar-kolm tundi? Jah, nii see on! Seega kui soovid enda südametööd jälgida, siis peaksid muutma enda päevagraafikut nii, et saaksid ka korralikult magada.

Samal teemal

03.10.2017
Sibulakoores sisalduvad ained aitavad vererõhku langetada
06.09.2017
Mida vähem stressi, seda tervem süda
21.08.2017
Vererõhk kõrge? Harrasta joogat!
07.08.2017
Teadlased: kohvi joomine aitab rohkem trenni teha ja nii kaalust alla võtta