Keha

KOGU AEG TAHAKS SÜÜA! 11 tavalisemat põhjust, miks oled pidevalt näljane 

Ohtuleht.ee, 23. aprill 2019, 19:00
Osad rasedad ei taha raseduse alguses eriti süüa, kuid mõned võivad tunda hoopis pidevat nälga.Foto: Vida Press
Kas sul on vahel tunne, et pead kindlasti selle koogi saama! Või sööd ja sööd, aga kõht ei saa ikka täis? Miks ometi?

Kui oled näljane, siis magusad joogid, maiustused ja küpsetised ei anna sulle kauaks energiat  - peagi oled taas näljane. Paremad valikud on täisteratooted, puuviljad ja juurviljad, tervislikud rasvad (lõhe, pähklid, avokaado) ja valgud (munad, oad, kana)

Siin on mõned põhjused, miks sind piinab kogu aeg söögiisu. 

Oled stressis

Stressi korral võib algul näljatunne kaduda, sest adrenaliin võtab selle. Kui stress kestab pikemalt, hakkab kehas muutuma teise hormooni ehk kortisooli tase  - see paneb sind sööma kõike, mida näed. Kui saad stressist võitu, kortisoolitase langeb ja söögiisu muutub normaalseks.

Foto: Pexels

Sul on janu

Vahel võib sulle tunduda, et tahad süüa, aga tegelikult on sul hoopis vedelikupuudus. Joo klaasike vett. Kas oled ikka näljane? Siis on sul võib-olla tõesti kõht tühi. Veejoomine kaitseb sind ka ülesöömise eest.

Foto: Pexels

Veresuhkru tase kõigub

Kui sööd palju magusat, satub organismi korraga palju suhkrut ja keha hakkab tootma insuliini, mis aitab keharakkudel seda kütusena kasutada. Kuid keha võib toota rohkem insuliini, kui sul on vaja, mis võib langetada veresuhkrutaseme  liiga madalale ja hakkad end näljasena tundma.

Foto: Pexels

Sul võib olla diabeet

Sa võid tunda end näljasena, sest keha arvab, et vajad rohkem kütust, kuid tegelikult on sul energiaprobleem. Diabeedi tunnused on ka kaalulangus, sage pissilkäimine ja väsimus.

Foto: Pexels

Sa oled rase

Osad rasedad ei taha raseduse alguses eriti süüa, kuid mõned võivad tunda hoopis pidevat nälga. Neil võib olla ka kirg uute toitude järgi, aga mõni asi, mis enne meeldis, ajab südame pahaks.

Foto: Pexels

Sööd liiga kiiresti

Kui kugistad kiiresti oma sööki, siis sa ei anna kehale aega aru saada, et su kõht on täis. Süüa tuleb aeglaselt, siis tekib küllastustunne paremini ja sööd vähem.

Keskendu söömisele: võta väikseid ampse, mälu toit korralikult läbi ja naudi söömist. Oota 20 minutit ja vaata, kas oled ikka näljane.

Foto: Pexels

Tundsid mingit ahvatlevat lõhna

Võib-olla nägid jäätist või tundsid värskelt küpsetatud saiakeste lõhna, kui möödusid pagaritöökojast? See võib panna sind sööma hoolimata sellest, kas kõht on tühi või mitte. Märka selliseid ahvatlusi ja siis otsusta, mida teha.

Foto: Pexels

Emotsioonid sunnivad sööma

Paljud söövad n-ö mõnusööke, kui neil on igav, kui nad on kurvad või depressioonis. See on emotsionaalne söömine. Mõtle, kuidas end tundsid, enne kui sööma hakkasid? Kui sa ei ole tegelikult näljane, leia mingi muu tegevus. Kui sul on sageli ärevus, paha tuju ja depressioon, siis peaksid ehk arstiga nõu pidama.

Foto: Pexels

Sul on kilpnäärme ületalitlus

See teeb väsinuks, närviliseks, tujukaks ja näljaseks. Konsulteeri arstiga, kui paned tähele selliseid sümptomeid. 

Võtad ravimeid

Mõned ravimid tõstavad söögiisu, näiteks mõned depressiooni- ja allergiaravimid. Konsulteeri arstiga, kui sulle tundub, et su ravimid mõjuvad nii.

Foto: Pexels

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee