Hea nõu

ÄRKA TALVEUNEST! Võida väsimus ja taasta naha sära õigete vitamiinidega! 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 10. märts 2020, 07:00
Foto: Vida Press
Oled väsinud, nahk on tuhm ja juuksed-küüned nõrgad? Aeg on varakevadiseks vitamiinikuuriks!

Talv ei mõju meie näonahale, juustele ja küünte just hästi – kuiv õhk ja külm tuul kahjustavad nahka ja muudavad selle tuhmiks, juuksed on rabedad ja küüned haprad. Varakevad on parim aeg, et turgutada end nii seest kui väljast. Kuidas oma tervist kosutada ja jumet värskendada, soovitab Südameapteegi farmatseut Kerli Vahar.

Samal teemal

Pika pimeda perioodi jooksul oleme ära kasutanud suurema osa suvel kogutud kehale tarvilikest vitamiinidest ja mineraalidest. Kui igapäevases menüüs oleks parajas koguses juur- ja puuvilju, jätkuks organismile vajaminevaid vitamiine ja mineraale aasta läbi, kuid paraku on keskmise eestlase talvisel toidulaua rohelist märksa vähem. „Kevadise vitamiinikuuriga saame turgutada talvest väsinud keha ning särava ja energilisena suvele vastu minna,“ räägib Vahar.

Eriti vajavad apteekri sõnul kevadist vitamiiniturgutust kolmekümnendates eluaastates naised. „30ndates naised teevad karjääri, kasvatavad lapsi ja hoolitsevad perekonna eest. Samuti on see aeg, mil naise keha hakkab vaikselt muutuma – nahk kaotab varasema elastsuse ja ilmuvad esimesed kortsud.“

Kevadine ilukuur vitamiinide ja mineraalidega

Väsimus ja kahvatu väljanägemine võib viidata vitamiinipuudusele. Vitamiine on vaja, et organism saaks täistuuridel toimida ning kuna igal ajal me neid toidust piisavalt kätte ei saa, oleks hea organismi kosutada toidulisanditega.

Naha nooruslikkust toetab A-vitamiin, mida on vaja limaskestade normaalseks arenguks. See vitamiin toetab rakkude arengut ja kudede moodustamist. Keha nooruslikuna hoida ja kortsukesi vähendada E-vitamiin ja immuunsust tugevdada C-vitamiin

"Väsimuse vastu on väga head B-rühma vitamiinid, eelkõige on neid vaja toidust energia kätte saamiseks ning osa neist on väga head ka naha, juuste ja küünte jaoks,“ räägib Vahar ja selgitab, et kui B3 on vaja närvikoe ja naha normaalseks toimimiseks, siis biotiin (tuntud ka kui B7-vitamiin) aitab organismil omastada rasvu ja süsivesikuid ning on oluline naha taastumiseks ja elastsuseks ning juuste ja küünte tugevdamiseks. Kuidagi ei saa me ka ilma lisa D-vitamiinita, mis annab energiat ja kaitseb nahka.

Foto: Tiina Kõrtsini

Antioksüdantsete omadustega vitamiini sarnase ehitusega koensüüm Q10 on organismi igapäevase energiavarustuse oluline osa, mis võimaldab rakus energiat toota ning tõstab vastupanu stressile ja haigustele. Lisaks aitab Q10 pidurdada keha vananemisprotsesse. Vahar selgitab, et viimase omaduse tõttu  kasutatakse Q10 vitamiini ka  kosmeetikavahendites, eriti kreemides.

Rasvhapetest on asendamatu oomega-3. Erinevalt oomega-6-rasvahappest ei suuda keha oomega-3 ise toota, mistõttu võiks ka seda juurde võtta. „Oomega-3 ja -6-rasvahapped peavad olema tasakaalus ning kuna igapäevane toit sisaldab oluliselt rohkem oomega-6-rasvhappeid (taimsed õlid) kui oomega-3-rasvhappeid (kalad ja meresaadused), tuleks suurendada nimelt viimase tarbimist.“

Väline turgutus õige kosmeetikaga

Naha kuivuse, kestenduse, punetuse, akne ja pigmendilaikude korral aitavad lisaks sisemisele vitamiinide ja mineraalide turgutusele ka maskid, koorijad ja kreemid. Varakevad on eriti hea aeg just seerumikuuriks. „Enne näokreemi kasutamist sobib näole ja kaelale kanda paar tilka seerumit, mille aktiivained aitavad tõhusalt ja kiirelt nahka toita, lisada toonust ja siluda kortse,“ soovitab Vahar.

Foto: Pixabay

Apteegikosmeetika on keskkonnasõbralik ning valminud koostöös nahaarstide, allergoloogide ja erialaarstidega. „Erinevalt tavakosmeetikast võib kindel olla, et apteegikosmeetika koostisosad on naturaalsed ja ei kuivata nahka, ummista poore ega põhjusta allergiat.“

Vahar rõhutab, et vitamiinide ja kreemide-maskide turgutusest pole üksi kasu, kui me ei vaata üle oma igapäevaharjumusi. Tervisele teeb head sportimine, värskes õhus viibimine ja rohke vee joomine. Küll aga rikub nahka vähene uni, liigne või kaitseta päevitamine, alkohol ja suitsetamine.